Historie - formule

Walter Wolf Racing zvítězil hned v prvním závodě formule 1. Nebýt poruch, mohl bojovat o titul

Formule 1 přináší stále hodně zvláštních momentů, před startem nové sezony zavzpomínejme na šok, který přinesl tým Waltera Wolfa v roce 1977.


V roce 1975 se Wolf rozhodl zakoupit 60% podílu ve Frank Williams Racing Cars, zatímco byl Frank Williams stále manažerem týmu. Kromě toho zakoupil šéf týmu díly od Heskethu a Embassy Hill, jelikož oba týmy opustily kalendář formule 1. Vznikl tak zajímavý mix, jelikož stáj sídlila v továrně Williamsu, ale vozy v podstatě byly staré Heskethy 308C, které se přestavěly na Wolf-Williams FW05. Nový majitel týmu vydělával na ropě, takže měl kde brát.

Jelikož ale všechno nešlo podle plánu, tak se Wolf rozhodl na konci roku 1976 přestavět tým. Williams a spolupráce byla rozvázána a Frank Williams založil s Patrickem Headem Williams Grand Prix Engineering.

Tento svérázný krok se očividně vyplatil, jelikož se na startu sezony 1977 objevil nový monopost WR1, který při premiéře vyhrál. Jednalo se tak vlastně o první start stáje Walter Wolf Racing s Jody Scheckterem za volantem.

Monopost si připsal ještě další dvě vítězství i přesto, že byl tým na roštu pouze s jedním vozem. Bohužel nespolehlivost Wolfa často trápila, proto skončila stáj celkově čtvrtá. Až na jednu vyjímku dojel Scheckter ve všech dokončených závodech na stupních vítězů.

Následující sezonu už se stáji tolik nedařilo, přesto Scheckter vybojoval dvě druhá a dvě třetí místa v cíli. Není divu, že si nadějného pilota všimlo Ferrari a podepsalo s ním na následující sezonu.

Wolf potřeboval silného jezdce na rok 1979, proto oslovil Jamese Hunta, který se usadil do kokpitu. Obrovská nespolehlivost ale pilota přesvědčila o tom, že už ho formule 1 nebaví a uprostřed roku odešel.

Náhradníkem se mu stal nováček Keke Rosberg, který rozhodně nebyl špatnou volbou. Stejně jako v případě Hunta, tak i Rosberg nedokázal dokončit většinu závodů.

Majitel a šéf týmu Wolf toho měl už dost. Nebavilo ho investovat do týmu, který většinu závodů nedokončí. Své vozy a díly prodal šampionovi Emersonovi Fittipaldimu, který si vytvořil vlastní závodní tým Fittipaldi Automotive. V srdcích fanoušků ale stále zůstává.

Mimochodem právě Walter Wolf byl pravděpodobně průkopníkem „merchandisingu“ pro formuli 1. S logem svého týmu nechal vyrobit například náramkové hodinky, parfémy nebo cigarety.

Jelikož měl ve své garáži několik vozů Lamborghini, tak vznikla i speciální edice modelu Countach jako poděkování Wolfovi, který pomohl finančně udržet automobilku při životě.

Jiří Košta

Recent Posts

Exkluzivně: Felipe Drugovich a Frederik Vesti o podobnostech mezi Formulí E a Hypercarem Cadillac

Felipe Drugovich a Frederik Vesti byli minulý víkend v Berlíně v rámci Formule E. Drugovich…

1 týdnem ago

Racing Journal Speed Fest již příští víkend

Racing Journal Speed Fest na Autodromu Most už příští víkend!

1 týdnem ago

Jenson Button odejde z JOTA Sport na konci sezony

Jenson Button, pilot vozu Cadillac V.Series-R pro tým JOTA Sport v FIA WEC, odejde z…

2 týdny ago

Cadillac bere 1-2 v Sao Paulu

Cadillac Hertz Team JOTA bere 1-2 v šestihodinovém závdodě v Sao Paulu. Po startu z…

2 týdny ago

Na papíře nejslibnější víkend pro Peugeot, bez svých nejsilnějších pilotů

Peugeot zažívá svůj nejsilnější víkend od svého debutu ve WEC. S konzistetními top5 výsledky v…

2 týdny ago

Alex Lynn: Nové povrchy nám sedí

Alex Lynn věří, že nové povrchy tratí pomáhají Cadillacu více než ostatním, sdělil to novinářům…

2 týdny ago