Historie - formule

Walter Wolf Racing zvítězil hned v prvním závodě formule 1. Nebýt poruch, mohl bojovat o titul

Formule 1 přináší stále hodně zvláštních momentů, před startem nové sezony zavzpomínejme na šok, který přinesl tým Waltera Wolfa v roce 1977.


V roce 1975 se Wolf rozhodl zakoupit 60% podílu ve Frank Williams Racing Cars, zatímco byl Frank Williams stále manažerem týmu. Kromě toho zakoupil šéf týmu díly od Heskethu a Embassy Hill, jelikož oba týmy opustily kalendář formule 1. Vznikl tak zajímavý mix, jelikož stáj sídlila v továrně Williamsu, ale vozy v podstatě byly staré Heskethy 308C, které se přestavěly na Wolf-Williams FW05. Nový majitel týmu vydělával na ropě, takže měl kde brát.

Jelikož ale všechno nešlo podle plánu, tak se Wolf rozhodl na konci roku 1976 přestavět tým. Williams a spolupráce byla rozvázána a Frank Williams založil s Patrickem Headem Williams Grand Prix Engineering.

Tento svérázný krok se očividně vyplatil, jelikož se na startu sezony 1977 objevil nový monopost WR1, který při premiéře vyhrál. Jednalo se tak vlastně o první start stáje Walter Wolf Racing s Jody Scheckterem za volantem.

Monopost si připsal ještě další dvě vítězství i přesto, že byl tým na roštu pouze s jedním vozem. Bohužel nespolehlivost Wolfa často trápila, proto skončila stáj celkově čtvrtá. Až na jednu vyjímku dojel Scheckter ve všech dokončených závodech na stupních vítězů.

Následující sezonu už se stáji tolik nedařilo, přesto Scheckter vybojoval dvě druhá a dvě třetí místa v cíli. Není divu, že si nadějného pilota všimlo Ferrari a podepsalo s ním na následující sezonu.

Wolf potřeboval silného jezdce na rok 1979, proto oslovil Jamese Hunta, který se usadil do kokpitu. Obrovská nespolehlivost ale pilota přesvědčila o tom, že už ho formule 1 nebaví a uprostřed roku odešel.

Náhradníkem se mu stal nováček Keke Rosberg, který rozhodně nebyl špatnou volbou. Stejně jako v případě Hunta, tak i Rosberg nedokázal dokončit většinu závodů.

Majitel a šéf týmu Wolf toho měl už dost. Nebavilo ho investovat do týmu, který většinu závodů nedokončí. Své vozy a díly prodal šampionovi Emersonovi Fittipaldimu, který si vytvořil vlastní závodní tým Fittipaldi Automotive. V srdcích fanoušků ale stále zůstává.

Mimochodem právě Walter Wolf byl pravděpodobně průkopníkem „merchandisingu“ pro formuli 1. S logem svého týmu nechal vyrobit například náramkové hodinky, parfémy nebo cigarety.

Jelikož měl ve své garáži několik vozů Lamborghini, tak vznikla i speciální edice modelu Countach jako poděkování Wolfovi, který pomohl finančně udržet automobilku při životě.

Jiří Košta

Recent Posts

Iron Dames oznamují partnerství s Porsche ve WEC

Po jedné sezoně s vozem Lamborghini GT3 ve WEC se sytě růžová posádka Iron Dames…

16 hodinami ago

Mercedes vstupuje do WEC s Iron Lynx

Mercedes-AMG vstupuje do World Endurance Championship pro sezonu 2025. V kategorii LMGT3 bude mít dva…

2 dny ago

Divoké Macau vyhrál Maro Engel

Maro Engel vyhrál dramatický závod Světového poháru FIA GT, když odolal pětisekundové penalizaci za způsobení…

4 dny ago

JOTA Sport by Cadillac odhaluje jezdecké posádky pro příští sezonu WEC

Cadillac Racing přizpůsobil svůj tovární program pro svou třetí sezónu ve WEC, jelikož JOTA je…

1 týdnem ago

Lamborghini zvažuje kompletní odchod z WEC

Dle webu Sportscar 365, Lamborghini zvažuje kompletní ochod z WEC, jak v kategorii Hypercar, tak…

1 týdnem ago

Pro Lotterera má letošní titul ve FIA WEC daleko větší hodnotu – dřív nebyla konkurence

Trojnásobný vítěz závodu 24 hodin Le Mans Andre Lotterer věří, že letošní zisk titulu mistra…

1 týdnem ago