Scirocco R-Cup se ve světě motorsportu objevil na pouhých pět let, nutno říct, že byl hodně zajímavý. Doprovodná série pro DTM hostila i několik skvělých návratů za volant.
Závodníci se stejnými vozy, to byl základ závodění s vozy Scirocco. Pohárové závodění, které vycházelo z Volkswagen Polo Cup si ale okamžitě našlo zájem. Během pětileté štace měli fanoušci příležitost sledovat mladé závodníky a závodnice, zároveň přišla šance i pro několik bývalých pilotů formule 1.
I když byl pohár zaměřený především na získávání zkušeností mladíků, na roštu se objevil také Damon Hill, Johnny Herbert, Martin Brundle, Jacques Laffite, Patrick Tambay, Mark Blundell, Mika Salo a Martin Donnelly. Zkrátka se jednalo o skvělou možnost porovnání sil, i když neaktivní závodníci neměli už nejlepší tempo. Přesto se našlo několik z nich, kteří se ukázali v dobrém světle.
Nicola Larini, který startoval v roce 1994 i pro Ferrari, dokázal zvítězit závod v Moskvě roku 2014. Ital se pohyboval v cestovních vozech dlouhé roky, takže si se Sciroccem skvěle poradil.
Blundell, Brundle, Herbert a David Brabham dokázali získat stupně vítězů. Třetí jmenovaný startoval dokonce z pole position pro závod na Hockenheimu roku 2010.
Aby toho nebylo málo, tak se v poli pro domácí závod na Brands Hatch objevil i šampion ze sezony 1996 Damon Hill. Britský závodník se objevil na startu závodu poprvé od sezony 1999, kdy oznámil svůj konec s motorsportem!
Mezi vítěze šampionátu patří například i Kelvin van der Linde, který se později dostal do pozice továrního jezdce Audi. Hned rok po svém celkovém prvenství se Sciroccem získal titul v ADAC GT Masters.
Scirocco R-Cup trochu pochopitelně později nahradil Audi TT-Cup, který převzal principy ze zaniklého poháru Volkswagenu. Koncern se zkrátka rozhodl propagovat jinou značku a automobilku v motorsportu.