V roce 1996 přišel tým s myšlenkou redukce odporu zadních pneumatik tím, že nasadí tehdejší užší přední pneumatiky na zadní nápravu. Kromě toho zkoušel tým i významně upravené zavěšení v průběhu roku.
I když se mohlo zdát, že myšlenka nebude mít efekt, opak byl pravdou. Během testování na starém Hockenheimu, kde byly především rovinky, se stáji povedl úspěch.
Maximálka byla mnohem lepší, takže se stáji podařilo eliminovat nízkou nejvyšší rychlost pohonné jednotky Yamaha.
„Byla to originální myšlenka. Mohlo to vypadat zvláštně, ale vysokých rychlostech byla stabilita dobrá. Jenom trochu horší to bylo na brzdách,“ uvedl tehdejší pilot týmu Ukyo Katayama.
Bývalý inženýr týmu Mike Gascoyne zavzpomínal také na tento pokus, který je podle jeho slov tím nejlepším, který ve formuli 1 vyzkoušel.
Myšlenka ale byla bohužel svržena poté, co výrobce pneumatik Good Year řekl FIA, že není bezpečné pneumatiky otáček. Konstrukce by na zadní nápravě zkrátka nestačila.
Lamborghini oficiálně potvrzuje svůj odchod WEC, jak z kategorie Hypercar, tak z kategorie LMGT3. Italský…
Po jedné sezoně s vozem Lamborghini GT3 ve WEC se sytě růžová posádka Iron Dames…
Mercedes-AMG vstupuje do World Endurance Championship pro sezonu 2025. V kategorii LMGT3 bude mít dva…
Maro Engel vyhrál dramatický závod Světového poháru FIA GT, když odolal pětisekundové penalizaci za způsobení…
Cadillac Racing přizpůsobil svůj tovární program pro svou třetí sezónu ve WEC, jelikož JOTA je…
Dle webu Sportscar 365, Lamborghini zvažuje kompletní ochod z WEC, jak v kategorii Hypercar, tak…