Formule 1 a Safety Car. Každý si vybaví slavné stříbrné vozy Mercedes, ale ještě do poloviny devadesátých let se v podstatě jednalo jen o obyčejné vozy s majáky na střechách.
Oficiálně poprvé byl nasazený Safety Car (zaváděcí vůz) pro závod v Kanadě roku 1973. Na trati ale vůz působil spíše chaos, proto nebyl následujících dvacet let k vidění.
Úplně tím prvním vozem bylo žluté Porsche 914 se stahovací střechou.
Následovalo Lamborghini Countach, které se objevilo během GP Monaka v letech 1981 až 1983. Na trať ale během závodu povoláno nebylo.
Oficiálním návratem po dvaceti letech byl vůz Fiat Tempra, který byl na trati kvůli deštivým podmínkám. Po závodě odvezl vítězného Sennu do boxů. Italský automobil byl poté vystavený v hlavním městě Brazílie jako vzpomínka na Sennovo vítězství. Dodnes je stále v rodném městě závodníka v zachovalém stavu.
Tempra se pak objevila ještě i v jiných závodech, ale jednalo se o jiné šasi. Například během GP San Marina roku 1994 si Senna stěžoval na nízkou rychlost tohoto vozu.
Renault Clio v edici týmu Williams na oslavu společného titulu bylo také jedním z těch vozů, které jsme mohli vidět v roce 1996. Pochopitelně bylo Clio oproti monopostům formule 1 až nebezpečně pomalé.
Je až neuvěřitelné, kolik vozů se na roštu společně s monoposty objevilo. Kromě menších modelů jsme mohli vidět i například Ford Escort Cosworth nebo Porsche 911 GT2. Ford se objevil konkrétně také v roce 1993 na trati během GP Velké Británie. Porsche přijelo o dva roky později na závod ve Spa.
Od roku 1996 se ale vše standardizovalo a na okruzích doprovází formuli 1 Mercedes-Benz. Prvním německým vozem byl typ C 36 AMG, poté následovalo CLK 55 AMG, CL 55 AMG, SL 55 AMG, CLK 55 AMG v nové verzi, SLK55 AMG, CLK 63 AMG, SL 63 AMG, SLS AMG, AMG GT a v současnosti je k vidění AMG GT-R.