Historie - formule

Prost chtěl vstoupit se svým týmem do formule 1 už dříve, Renault mu zkazil plány

Alain Prost měl sice velmi úspěšnou kariéru pilota formule 1, ale zároveň i časté problémy v týmech, kde působil. Vyhazov od Ferrari a Williamsu příliš Francouzovi nepomohl, proto se začal poohlížet po svém týmu. Odkoupením stáje Ligier se zrodil Prost Grand Prix, i když cesta byla hodně náročná.


Prost po svém konci u Williamsu po sezoně 1993 ještě několikrát usednul do kokpitu McLarenu, ale na kvůli špatné výkonnosti motoru Peugeot se rozhodl neúčastnit dalších závodů.

Čtyřnásobný šampion se rozhodl připojit do role ambasadora značky Renault, která mu ale dlouho nevydržela. Podle prohlášení automobilky se Prost chtěl vydat jiným směrem v životě, nicméně blízké zdroje měli jasno, závodník se na Renault naštval.

Prost chtěl vytvořit vlastní tým pro ročník 1996, ale Renault mu odmítl dát motory na následujících pět let. Není se čemu divit, že se šampion naštval, protože jeho stáj už na papíře existovala.

„Měl jsem dohodu s některými inženýry. Kromě toho jsme dali dohromady 75% potřebného rozpočtu. Jediné, co mi chybělo, tak byl konkurenceschopný motor pro následujících pět let.

Chtěl jsem prezentovat tým v srpnu roku 1996 s tím, že bude připravený na sezonu 1997. Renault mě ale nechtěl podporovat, z tohoto důvodu nemám důvod s nimi pokračovat,“ uvedl později Prost.

Závodník snahu ale nevzdával, jelikož v té době projekt už spotřeboval hodně peněz. První rok odjela stáj s motory Honda, což bylo zároveň nejúspěšnější období týmu Prost Grand Prix. Výrobce pohonných jednotek Peugeot měl exkluzivní smlouvu s Jordanem, takže nemohl nic Prostovi dodávat. I když se majitel stejnojmenného týmu dožadoval dobrého motoru, musel vzít za vděk alespoň zmiňované domácí Peugeoty od sezony 1998.

Jiří Košta

Recent Posts

Timo Glock počítá s dlouhodobým závoděním v DTM

Zůstane Timo Glock v roce 2026 u týmu McLaren Dörr Motorsport v DTM? Bývalý jezdec…

2 hodiny ago

Genesis GMR-001 má za sebou shakedown, vůz je připraven pro příští sezonu WEC

Genesis má za sebou úspěšný shakedown nového Hypercaru GMR-001. Přesné místo konání tohoto shakedownu není…

1 týdnem ago

Rastovo jubilejní vítězství a šance na čtvrtý titul v DTM

Druhé vítězství sezóny, 30. vítězství v kariéře DTM: René Rast zažil fantastickou neděli během pátého…

1 týdnem ago

René Rast získal další nedělní vítězství v DTM

Trojnásobný šampion DTM René Rast si zajistil další vítězství v rámci německého šampionátu.

1 týdnem ago

Aitken vyhrává na Nurburgringu po startu z pole position

Šampionát DTM se přesouvá do druhé poloviny letošní sezóny, přičemž Jack Aitken dominoval sobotnímu závodu…

2 týdny ago

Nick Cassidy podepisuje se Stellantis, pojede za Peugeot ve WEC

Nick Cassidy, bývalý pilot DTM a současný vícemistr Formule E, spolu s Peugeotem, silně naznačil…

2 týdny ago