Prost po svém konci u Williamsu po sezoně 1993 ještě několikrát usednul do kokpitu McLarenu, ale na kvůli špatné výkonnosti motoru Peugeot se rozhodl neúčastnit dalších závodů.
Čtyřnásobný šampion se rozhodl připojit do role ambasadora značky Renault, která mu ale dlouho nevydržela. Podle prohlášení automobilky se Prost chtěl vydat jiným směrem v životě, nicméně blízké zdroje měli jasno, závodník se na Renault naštval.
Prost chtěl vytvořit vlastní tým pro ročník 1996, ale Renault mu odmítl dát motory na následujících pět let. Není se čemu divit, že se šampion naštval, protože jeho stáj už na papíře existovala.
„Měl jsem dohodu s některými inženýry. Kromě toho jsme dali dohromady 75% potřebného rozpočtu. Jediné, co mi chybělo, tak byl konkurenceschopný motor pro následujících pět let.
Chtěl jsem prezentovat tým v srpnu roku 1996 s tím, že bude připravený na sezonu 1997. Renault mě ale nechtěl podporovat, z tohoto důvodu nemám důvod s nimi pokračovat,“ uvedl později Prost.
Závodník snahu ale nevzdával, jelikož v té době projekt už spotřeboval hodně peněz. První rok odjela stáj s motory Honda, což bylo zároveň nejúspěšnější období týmu Prost Grand Prix. Výrobce pohonných jednotek Peugeot měl exkluzivní smlouvu s Jordanem, takže nemohl nic Prostovi dodávat. I když se majitel stejnojmenného týmu dožadoval dobrého motoru, musel vzít za vděk alespoň zmiňované domácí Peugeoty od sezony 1998.
Lamborghini oficiálně potvrzuje svůj odchod WEC, jak z kategorie Hypercar, tak z kategorie LMGT3. Italský…
Po jedné sezoně s vozem Lamborghini GT3 ve WEC se sytě růžová posádka Iron Dames…
Mercedes-AMG vstupuje do World Endurance Championship pro sezonu 2025. V kategorii LMGT3 bude mít dva…
Maro Engel vyhrál dramatický závod Světového poháru FIA GT, když odolal pětisekundové penalizaci za způsobení…
Cadillac Racing přizpůsobil svůj tovární program pro svou třetí sezónu ve WEC, jelikož JOTA je…
Dle webu Sportscar 365, Lamborghini zvažuje kompletní ochod z WEC, jak v kategorii Hypercar, tak…