Prost po svém konci u Williamsu po sezoně 1993 ještě několikrát usednul do kokpitu McLarenu, ale na kvůli špatné výkonnosti motoru Peugeot se rozhodl neúčastnit dalších závodů.
Čtyřnásobný šampion se rozhodl připojit do role ambasadora značky Renault, která mu ale dlouho nevydržela. Podle prohlášení automobilky se Prost chtěl vydat jiným směrem v životě, nicméně blízké zdroje měli jasno, závodník se na Renault naštval.
Prost chtěl vytvořit vlastní tým pro ročník 1996, ale Renault mu odmítl dát motory na následujících pět let. Není se čemu divit, že se šampion naštval, protože jeho stáj už na papíře existovala.
„Měl jsem dohodu s některými inženýry. Kromě toho jsme dali dohromady 75% potřebného rozpočtu. Jediné, co mi chybělo, tak byl konkurenceschopný motor pro následujících pět let.
Chtěl jsem prezentovat tým v srpnu roku 1996 s tím, že bude připravený na sezonu 1997. Renault mě ale nechtěl podporovat, z tohoto důvodu nemám důvod s nimi pokračovat,“ uvedl později Prost.
Závodník snahu ale nevzdával, jelikož v té době projekt už spotřeboval hodně peněz. První rok odjela stáj s motory Honda, což bylo zároveň nejúspěšnější období týmu Prost Grand Prix. Výrobce pohonných jednotek Peugeot měl exkluzivní smlouvu s Jordanem, takže nemohl nic Prostovi dodávat. I když se majitel stejnojmenného týmu dožadoval dobrého motoru, musel vzít za vděk alespoň zmiňované domácí Peugeoty od sezony 1998.
Tým ME Motorsport bude v sezóně 2025 opět soutěžit v německém ADAC GT4. Tým pořídil…
Comtoyou Racing vstupuje do DTM se dvěma belgičany, Gillesem Magnusem a Nicolasem Baertem.
ABT Sportsline představil své nové partnerství s Lamborghini v Alpách, spolu s jezdci i vozem.…
Arthur Leclerc, mladší bratr pilota F1, byl oznámen pro celou sezonu GT World Challenge s…
Ferrari minulý týden odhalilo zbarvení svých továrních Hypercars pro letošní sezonu WEC, spolu s plány…
Bývalý pilot F1, Logan Sargeant, „odchází ze závodění“ dva měsíce poté, co se připojil k…