Prost po svém konci u Williamsu po sezoně 1993 ještě několikrát usednul do kokpitu McLarenu, ale na kvůli špatné výkonnosti motoru Peugeot se rozhodl neúčastnit dalších závodů.
Čtyřnásobný šampion se rozhodl připojit do role ambasadora značky Renault, která mu ale dlouho nevydržela. Podle prohlášení automobilky se Prost chtěl vydat jiným směrem v životě, nicméně blízké zdroje měli jasno, závodník se na Renault naštval.
Prost chtěl vytvořit vlastní tým pro ročník 1996, ale Renault mu odmítl dát motory na následujících pět let. Není se čemu divit, že se šampion naštval, protože jeho stáj už na papíře existovala.
„Měl jsem dohodu s některými inženýry. Kromě toho jsme dali dohromady 75% potřebného rozpočtu. Jediné, co mi chybělo, tak byl konkurenceschopný motor pro následujících pět let.
Chtěl jsem prezentovat tým v srpnu roku 1996 s tím, že bude připravený na sezonu 1997. Renault mě ale nechtěl podporovat, z tohoto důvodu nemám důvod s nimi pokračovat,“ uvedl později Prost.
Závodník snahu ale nevzdával, jelikož v té době projekt už spotřeboval hodně peněz. První rok odjela stáj s motory Honda, což bylo zároveň nejúspěšnější období týmu Prost Grand Prix. Výrobce pohonných jednotek Peugeot měl exkluzivní smlouvu s Jordanem, takže nemohl nic Prostovi dodávat. I když se majitel stejnojmenného týmu dožadoval dobrého motoru, musel vzít za vděk alespoň zmiňované domácí Peugeoty od sezony 1998.
Jihoamerické duo Nico Pino a Nico Varrone se připojují k Neelu Janimu na palubě Porsche…
Kevin Magnussen bude v letošní sezoně závodit s BMW ve World Endurance Championship (WEC) a…
Peugeot Sport oznamuje své posádky pro sezonu 2025 ve World Endurance Championship. Složení jezdců se…
Francouzský tým, jenž startuje ve FIA WEC, oznámil další dva piloty do svých sestav. Arnold…
Tým WRT oznámil jezdecké sestavy pro sezónu FIA WEC 2025. Valentino Rossi bude pokračovat.
Cadillac Racing ve spojení s týmem Cadillac Hertz Team JOTA dnes odhalili vzhled svých dvou…