Mikaela Åhlin-Kottulinsky: Chci být první šampionkou v ETCR!

Mikaela Åhlin-Kottulinsky: Chci být první šampionkou v ETCR!

 
  

Mikaela Åhlin-Kottulinsky je vítězka závodu Švédských cestovních vozů. Kromě toho například získala i stupně vítězů v Audi TT Cup a chce se zúčastnit Rally Dakar. Rychlá závodnice poskytla exkluzivní rozhovor pro náš web trueracing.cz!


Mikaela zahájila kariéru ve dvanácti letech na motokárách. Pochází ze závodnické rodiny, jelikož její děda Freddy vyhrál Rally Dakar v roce 1980.

Úspěchy sbírala napříč kategoriemi. Z motokár se přesunula do Volkswagen Scirocco Cup a do Audi TT Cup, kde byla na stupních vítězů. Vyzkoušela si i vozy kategorie GT3, ale aktuálně bude zahajovat čtvrtou sezonu ve Švédském týmu PWR Racing v rámci STCC.

Kottulinsky má v TCR Scandinavia/STCC dvě vítězství a několik stupňů vítězů. Dá se tak říct, že ambice do budoucnosti má vysoké. Kromě vozů s klasickým spalovacím motorem testovala i elektrickou verzi Cupry Leon TCR, ze které byla podle vlastních slov neuvěřitelně nadšená.

© Joakim Åström, PWR Racing Team

I když se jednalo o testovací verzi jejího závodního týmu PWR, tak samotná automobilka letos představila plně elektrický model pro šampionát elektrických cestovních vozů ETCR.

„Pokud vím, tak budou mít pouze pár testů a promo závodů během roku 2020 po boku dalších sérii TCR. Je to ale skvělý způsob, jak otestovat koncept a vozy. Poté uvidíme, jaké nastanou změny před startem sezony 2021,” říká Mikaela.

„Sama sebe se ptám, jestli slovo neuvěřitelné je tím dostačujícím pro popsání celé věci? Naprosto vážně to je jako raketa, když šlápnete na plynový pedál, jelikož má vůz nízký přítlak. Váha, kterou disponuje je podle mě tou nejbližší, která připomíná pocit z řízení formulového monopostu.”

Závodnice je očividně fanouškem elektrického závodění, což podle mnohých představuje budoucnost na závodních okruzích. Švédka by se chtěla v následujícím roce připojit do tohoto šampionátu.

© Joakim Åström, PWR Racing Team

„Doufám, že v budoucnosti budu součástí ETCR a případně první ženskou světovou šampionkou v elektrické sérii. Jezdit hlavou. Jak jsem už odpovídala nahoře, je skvělé řídit tyto vozy a elektřina je rozhodně budoucností!”

Je tedy budoucnost mladé Mikaely ve vozech, které jsou plně elektrické?

„No, myslím si, že to bude záležet na tom, jak dlouho budu závodit,” směje se závodnice.

„Závodím momentálně devět let, ale věřím, že již brzy bude vše elektrické. Pokud budu moci pokračovat dalších devět let, nebo více a s elektrickými vozy, tak se budu vznášet v oblacích!”

Kromě závodění s cestovními vozy se Mikaela zapojila do projektu Extreme E, který zatím mnoho lidí nezná. Vozy Extreme E jsme ale mohli vidět už na letošním Dakaru.

© Shivraj Gohil

„Je to kompletně nový druh motorsportu. Plně elektrická off-roadová série závodící po pěti nejtěžších místech na planetě Zemi. Všechny závody budou na místech, které jsou už teď ovlivňovány klimatickými změnami. Chceme tak upozornit na nebezpečí a obavy z těchto míst. Nepůjde pouze o Extreme E, ale půjde o to, abychom pomohli těmto místům a obyvatelům k lepší situaci.

Už od začátku jsem v tomto projektu jako testovací a vývojový jezdec pro Continental, takže nemohu být více hrdá!

Jejich plánem bylo odjet několik odlišných etap na Dakaru, což udělali s Kenem Blockem, který předvedl skvělé tempo a výkon s Odyssey 21!”

Švédka tak zatím celou kariéru seděla pouze v závodních vozech, ale co takové monoposty? Alejandro Agag, který stojí za projektem Extreme E je také lídrem projektu formule E.

„Řekla bych, že pokud by taková nabídka přišla (na test monopostu formule E), tak bych rozhodně řekla ano. Nicméně během posledních sezon jsem se chtěla soustředit na cestovní vozy a nějaký rallycross, což znamená, že ETCR a Extreme E přišlo celkem logicky.”

Original interview below

You have recently had the opportunity to test the electric Cupra PWR001. How did you feel?

Well, I´m asking myself if the word EPIC is enough to describe it? Seriously, it is like a rocket when pushing on the throttle, and because of the low gravity and the way the weight is distributed, I believe this is the closest you can come to as in feeling of a formula car, driving a touring car.

Cupra came with electric version of the TCR car. Will you be able to compete with it in the ETCR for example?

I hope that I in the future will be a part of the ETRC, and potentially be the first female world champion, that in an electric series. Driving wise I find, like answered above, it amazing to drive these cars and also, electric is the future!

What do you think about the ETCR concept? It looks quite unusual, everything is yet to be tested.

If I´m right I believe they will have a few test runs/shows during 2020 along with other TCR series. A great way to test the concept and the cars, and see if there will have to adopt and change things to season start 2021.

Do you think that during your career you will race more with normal internal combustion engines or electric engines?

Oh I believe that depends on the length of my career haha! I´ve been racing for 9 years now, hoping to very soon go over to fully electric. If I can continue to race for another 9 years, or even more, with electric vehicles I´d be over the moon!

What is the Extreme E project about? I read that they would like to participate in the full length Dakar Rally.

It is a completely new type of motorsport, an fully electric off road series heading to 5 of the most remote places on planet earth. All races will take place in parts already affected by climate change, in order to raise awareness and address the subject. Not only will XE do that, but also leave a legacy on each location in order to help the locations and its habitants to a better situation. I´ve been part of the project from the start as a Development Test Driver for Continental, and I couldn´t be more excited and proud of it!

Their initial plan was to drive different stages of the Dakar, which in the end they also did with Ken Block, showing great pace and performance of the Odyssey 21!

In addition to Extreme E, Alejandro Agag was involved in the creation of Formula E. Is there any possibility that you would test here? A lot of girls have already taken a drive here, most recently Jamie Chadwick and Alice Powell.

I mean if the question would come up I would definitely say yes, but in the end the last seasons I have targeted myself on touring cars and some rally cross, meaning that projects like Extreme E and ETCR would come more natural to me.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Translate »