Muž z Izraele odstartoval závodní kariéru až v osmatřiceti letech, protože zkrátka miloval rychlost, která byla zpočátku pouhým hobby.
Na trati se poprvé neukázal překvapivě s motokárami, ale zúčastnil se maďarského národního poháru formule 2000. O to větší překvapení přišlo, když skončil celkově druhý a následující rok celý pohár vyhrál.
Pro rok 2004 podepsal smlouvu v šampionátu formule 3000, která byla v minulosti posledním krokem před formulí 1. Poměrně dobré výkony, ale především finance podnikatele rozhodly o tom, že izraelský závodník absolvoval dvoudenní test s týmem Jordan. Stáj tehdy potřebovala nutně finance, takže je jasné, že Nissanyho peníze dobře voněly.
Při testování na Silverstone byl o 18 vteřin pomalejší, než tehdy první Kimi Räikkönen. Přestože se jednalo o první ochutnávku monopostu formule 1, tak byla rychlost až neuvěřitelně nízká.
Následovalo Misano, kde se s Minardi během šesti kol pětkrát roztočil a způsobil dvakrát přerušení testu červenými vlajkami. Už tehdy se hlasitě hovořilo o tom, že je celý pokus Nissanyho nebezpečný.
S Jordanem to nedopadlo, ale na pokraji krachu byla i stáj Minardi. Italové dokázali z Nissanyho vyždímat ještě pár tisíc dolarů a pro GP Maďarska byl jmenovaný do pozice třetího pilota týmu. Podle pravidel se tak mohl zúčastnit pátečních tréninků ve svých dvaačtyřiceti letech, konkrétně v den, kdy slavil narozeniny.
Páteční trénink odstartoval a závodník se hned roztočil. Závodníkům se pletl do cesty, jelikož jeho ideální stopa nebyla absolutně ideální. Nissany se zkrátka jen snažil udržet monopost na asfaltu.
Nejrychlejší čas byl o 12,9 vteřiny pomalejší, než prvního Alexandra Wurze. Aby Nissany ostudu završil, tak zaparkoval se svým monopostem do kačírku, jelikož dostal hodiny.
Když se s monopostem zahrabal, tak v něm zůstal celou dobu při odtahování, jelikož nevěděl, jak vyndat volant. Pokud si myslíte, že Nissany „strčil hlavu do písku“, tak tomu bylo přesně naopak. Minardi údajně mělo příliš mnoho přítlaku. Asi tak není divu, že se Paul Stoddart se závodníkem hned po tréninku rozloučil.
„Někdo, kdo je tak pomalý jako Nissany by neměl být ve formuli 1. Je velkým rizikem a může být nebezpečný pro ostatní,“ řekl tehdy Nick Heidfeld.
Izraelský závodník se tak vrátil zpět k závodům formule 2000. V letech 2006, 2007 a 2009 skončil celkově první, nicméně konkurence se nedá brát vážně.
V současnosti je úspěšným byznysmenem a má syna Roye, který aktuálně startuje ve formuli 2 a je testovacím pilotem ve Williamsu ve formuli 1.
Po jedné sezoně s vozem Lamborghini GT3 ve WEC se sytě růžová posádka Iron Dames…
Mercedes-AMG vstupuje do World Endurance Championship pro sezonu 2025. V kategorii LMGT3 bude mít dva…
Maro Engel vyhrál dramatický závod Světového poháru FIA GT, když odolal pětisekundové penalizaci za způsobení…
Cadillac Racing přizpůsobil svůj tovární program pro svou třetí sezónu ve WEC, jelikož JOTA je…
Dle webu Sportscar 365, Lamborghini zvažuje kompletní ochod z WEC, jak v kategorii Hypercar, tak…
Trojnásobný vítěz závodu 24 hodin Le Mans Andre Lotterer věří, že letošní zisk titulu mistra…