Ferrari bylo na nože s FIA kvůli homologaci vozu 250 LM pro vytrvalostní závody. Aby mohl vůz startovat, tak bylo potřeba vyrobit sto kusů tohoto vozu i pro běžný prodej. Jenže Italové to obešli. Nevyrobili sto vozů, ale zhruba polovinu, kterou během kontroly postupně převáželi z místa na místo! Není divu, že se FIA na Scuderii naštvala.
Následujícího roku už přišly protesty od soupeřů, takže se muselo 250LM poroučet. Enzo Ferrari šel za pořadateli s tím, že chce jejich podporu. To ovšem a pochopitelně odmítli, proto jim Ferrari vrátil licenci a řekl, že už nikdy nebude závodit v národních barvách Itálie.
Do konce sezony 1964 formule 1 zbývaly pouze dva závody, které se stáj rozhodla odjet v barvách Severní Ameriky, tudíž modrobílé. Aby pan Ferrari podpořil své znechucení, stáj se přihlásila jako soukromý tým NART (North American Racing Team), nikoliv Ferrari.
Přesto modrá a bílá sehrála důležitou historii v týmu Ferrari, jelikož s barvami získal John Surtees mistrovský titul. Surtees je tak nejen prvním závodníkem, který získal titul na dvou i na čtyřech kolech, ale také jediným, který vyhrál titul s Ferrari, které nebylo červené. Pan Ferrari přehodnotil svůj názor a vrátil se následující rok opět k ikonické barvě.
Po jedné sezoně s vozem Lamborghini GT3 ve WEC se sytě růžová posádka Iron Dames…
Mercedes-AMG vstupuje do World Endurance Championship pro sezonu 2025. V kategorii LMGT3 bude mít dva…
Maro Engel vyhrál dramatický závod Světového poháru FIA GT, když odolal pětisekundové penalizaci za způsobení…
Cadillac Racing přizpůsobil svůj tovární program pro svou třetí sezónu ve WEC, jelikož JOTA je…
Dle webu Sportscar 365, Lamborghini zvažuje kompletní ochod z WEC, jak v kategorii Hypercar, tak…
Trojnásobný vítěz závodu 24 hodin Le Mans Andre Lotterer věří, že letošní zisk titulu mistra…