Ferrari bylo na nože s FIA kvůli homologaci vozu 250 LM pro vytrvalostní závody. Aby mohl vůz startovat, tak bylo potřeba vyrobit sto kusů tohoto vozu i pro běžný prodej. Jenže Italové to obešli. Nevyrobili sto vozů, ale zhruba polovinu, kterou během kontroly postupně převáželi z místa na místo! Není divu, že se FIA na Scuderii naštvala.
Následujícího roku už přišly protesty od soupeřů, takže se muselo 250LM poroučet. Enzo Ferrari šel za pořadateli s tím, že chce jejich podporu. To ovšem a pochopitelně odmítli, proto jim Ferrari vrátil licenci a řekl, že už nikdy nebude závodit v národních barvách Itálie.
Do konce sezony 1964 formule 1 zbývaly pouze dva závody, které se stáj rozhodla odjet v barvách Severní Ameriky, tudíž modrobílé. Aby pan Ferrari podpořil své znechucení, stáj se přihlásila jako soukromý tým NART (North American Racing Team), nikoliv Ferrari.
Přesto modrá a bílá sehrála důležitou historii v týmu Ferrari, jelikož s barvami získal John Surtees mistrovský titul. Surtees je tak nejen prvním závodníkem, který získal titul na dvou i na čtyřech kolech, ale také jediným, který vyhrál titul s Ferrari, které nebylo červené. Pan Ferrari přehodnotil svůj názor a vrátil se následující rok opět k ikonické barvě.
Norimberské ulice tvoří první červencový víkend kulisy pro DTM: Norisring je na programu tento víkend.…
77. ročník závodu CrowdStrike 24 Hours of Spa opět dostál své pověsti nejtěžšího závodu GT3…
Lamborghini dosáhlo nového milníku ve své závodní historii, poprvé totiž zvítězilo v celkovém hodnocení 24hodiovém…
Nečekaným vítězem letošní belgické čtyřiadvacetihodinovky se stalo Lamborghini #63 týmu GRT - Grasser v posádce…
F1: The Movie, dlouho očekávaný film o formuli 1 s Bradem Pittem v hlavní roli,…
Ferrari Hypercar dominuje letošnímu ročníku FIA WEC. Z dosavadních čtyř závodů vyhrál ikonický italský konstruktér…