Oznámení plánů na novou sérii posvětila FIA v prosinci roku 2005. Vytvořit se měl rošt o dvaceti týmech, ale každý jen s jedním vozem. Hlavním důvodem bylo, aby každá stáj ušetřila. Monoposty dodával Panoz ve spolupráci s Élan Motorsport Technologies pod oficiálním názvem vozu Panoz DP09. Motory V12 s obsahem 4,2 litrů dosahovaly výkonu až 750 koňských sil. Pro porovnání na okruhu Magny-Cours byly monoposty Superleague pomalejší o 11,5 sekundy, než kvalifikační čas Kimiho Räikkönena z roku 2008.
První sezona byla odstartována o tři roky později s osmnácti kluby. Zájem nebyl ale vůbec zlý, jelikož premiérový závod byl sledován desítkami tisíc diváků. Na poslední závod v Jerezu přišlo dokonce třiačtyřicet tisíc diváků. Výhry si připsalo hned několik klubů jako například A.C. Milan, F.C. Porto nebo Borussia Dortmund. Celkově se z vítězství radoval čínský klub Beijing Guoan s italským pilotem Davidem Rigonem.
Rok 2009 byl také úspěšný, jelikož startovalo devatenáct klubů a vítězství si připsal například Tottenham Hotspur FC, FC Basilej 1893 nebo Galatasaray SK. Čína se překvapivě vrátila až o rok později, takže celkově zvítězil Liverpool F.C. s Adriánem Vallésem.
Předposlední sezonu vyhrál opět Davide Rigon, ale tentokrát s týmem R.S.C. Anderlecht. Kalendář byl zvýšený ze šesti na dvanáct závodních víkendů s tím, že závodníci na konci sezony získají prize money.
Do posledního ročníku se zbarvení změnilo, jelikož jsme mohli vidět jak samotné klubové týmy, tak i reprezentace jednotlivých zemí. Dokonce zde byla i česká účast v podobně týmu AC Sparta Praha s Filipem Salaquardou za volantem. Austrálie byla poslední zemí, která se radovala z celkového vítězství. Šampionát si držel dobrou úroveň a stále rostl, nicméně několik zrušených závodů už nějak naznačovalo, že se blíží konec. Po zrušení závodů v Číně, Rusku, Brazílii a Jižní Koreji roku 2011 nepřišlo žádné oznámení ohledně sezony následující. Přestože hodně jezdců potvrdilo účast, samotný promotér mlčel. Žádné informace o budoucnosti šampionátu nepřišly, a proto se Superleague Formula poroučela ze světa motorsportu. Podle neoficiálních informací za všechno mohl odchod hlavního partnera Sonangolu.
„V mém prvním roce v Anderlechtu jsem byl v boxech a každý týden jsem se setkal s předsedou, který se zdravil s mechaniky a bral to celé hodně vážně. Byla to kombinace malých klubů a velkých s velkými jmény. Pro některé to znamenalo opravdu hodně. Užívali si to a dávali do toho všechno, dokonce měli i helmy a kombinézy ve vlastních barvách. Bylo to skvělé s nimi závodit a atmosféra byla skvělá,“ řekl vicemistr ze sezony 2008 Craig Dolby.
Nicméně světlo na konci tunelu byl nově oznámený šampionát A1GP, který převzal myšlenku Superleague Formula a vytvořil jezdecké sestavy v barvách jednotlivých zemí.
Po jedné sezoně s vozem Lamborghini GT3 ve WEC se sytě růžová posádka Iron Dames…
Mercedes-AMG vstupuje do World Endurance Championship pro sezonu 2025. V kategorii LMGT3 bude mít dva…
Maro Engel vyhrál dramatický závod Světového poháru FIA GT, když odolal pětisekundové penalizaci za způsobení…
Cadillac Racing přizpůsobil svůj tovární program pro svou třetí sezónu ve WEC, jelikož JOTA je…
Dle webu Sportscar 365, Lamborghini zvažuje kompletní ochod z WEC, jak v kategorii Hypercar, tak…
Trojnásobný vítěz závodu 24 hodin Le Mans Andre Lotterer věří, že letošní zisk titulu mistra…