Původní myšlenka se objevila roku 2001 v hlavách lidí z SMC Capital Investments, kteří sérii oficiálně založili. Konsorcium byl vedeno automobilovým a fotbalovým nadšencem Colinem Sullivanem, který předložil myšlenku Grahamovi Kellymu. Kelly byl dříve šéfem fotbalové asociace UEFA. Podle výzkumů Premier1 Grand Prix se až 40% fotbalových fanoušků zajímalo i o motorsport.
Nalákat měly především zajímavé finanční odměny, vítěz totiž mohl získat až jeden milion dolarů. Kromě toho za každý vyhraný závod by první v cíli obdržel odměnu ve výši 125 000 dolarů. Zajímavé je, že i když měly monoposty závodit v barvách fotbalových týmů, tak se po klubech nechtěly žádné finance. Po technické stránce mělo být k dispozici padesát stejných monopostů, takže by se jednalo pouze o zručnost závodníků a inženýrů. Podle plánů se mělo v každém závodě objevit minimálně čtyřiadvacet vozů. Šasi monopostu měl dodat Reynard a motory Judd s výkonem 750 koňských sil. První prototyp byl údajně Benetton B195 z roku 1995, který měl posloužit pro návrh konečného designu Premier1 Grand Prix.
Závodit se mělo na světových okruzích a také na našem okruhu v Brně. Johnny Herbert byl potvrzený pro tým Chelsea, zatímco Jacky van den Ende a Jeroen Bleekemolen měli závodit v barvách Feyenoordu. Mark Blundell, Nigel Mansell a Damon Hill se také podle spekulací měli zapojit.
V říjnu téhož roku FIA posvětila provizorní podporu šampionátu z pohledu technických a sportovních pravidel. I když šampionát měl začít hned v roce 2002, nestalo se tak. Výrobce Reynard totiž zbankrotoval. Následovalo dlouhé ticho až do března roku 2003, kdy se management ozval s tím, že na přípravu potřebuje ještě trochu více času. Plány byly nakonec přerušené s tím, že se pojede v roce 2004, ale ani na to nedošlo. Sullivan údajně přišel o více než sto milionů dolarů při pokusu vytvořit Premier1 Grand Prix.
O pár let později se nakonec myšlenka ujala a po světě se začala prohánět Superleague Formula. Brzy si rozebereme právě tento šampionát.
Zůstane Timo Glock v roce 2026 u týmu McLaren Dörr Motorsport v DTM? Bývalý jezdec…
Genesis má za sebou úspěšný shakedown nového Hypercaru GMR-001. Přesné místo konání tohoto shakedownu není…
Druhé vítězství sezóny, 30. vítězství v kariéře DTM: René Rast zažil fantastickou neděli během pátého…
Trojnásobný šampion DTM René Rast si zajistil další vítězství v rámci německého šampionátu.
Šampionát DTM se přesouvá do druhé poloviny letošní sezóny, přičemž Jack Aitken dominoval sobotnímu závodu…
Nick Cassidy, bývalý pilot DTM a současný vícemistr Formule E, spolu s Peugeotem, silně naznačil…