Tým Lotus se v roce 1994 ukázal na startovním roštu naposledy, což se projevilo i na množství závodníků, kteří pro tým startovali. Stáj vystřídala celkem neuvěřitelných šest jezdců během sezony. Za volantem zeleného monopostu jsme tak viděli především Johnnyho Herberta. Poté se ještě po jeho boku vystřídali Pedro Lamy, Alessandro Zanardi, Phillippe Adams, Éric Bernard a v nakonec Mika Salo.
Finský mladík závodil v japonské formuli 3000 už několik let, když se mu ozval šéf stáje Lotus Peter Collins, který chtěl, aby jezdec startoval právě v Japonsku.
„Tehdy se mě zeptali, zda bych mohl zaplatit nevyplacené mzdy pro mechaniky, což bylo půl milionu finských marek, takže zhruba deset milionů yenů (tehdy asi 2 000 000 korun). Řekl jsem, že by to neměl být problém.
Zavolal jsem svému tehdejšímu šéfovi ještě uprostřed noci a zeptal se na peníze, slíbil mi čtyři miliony. Také jsem obvolal zástupce japonské odnože Nokie a Honkarakenne, kteří mi dali tři miliony yenů. Zbytek jsem zaplatil ze své kapsy. Takže za půl hodiny během noci jsem získal potřebné peníze,“ prozradil Salo.
Collins se se závodníkem domluvil, že peníze doručí osobně do jeho kanceláře. Ráno si Salo koupil batoh s Kačerem Donaldem, vložil do něj peníze a metrem přijel ke kanceláři svého nového šéfa.
Tým ME Motorsport bude v sezóně 2025 opět soutěžit v německém ADAC GT4. Tým pořídil…
Comtoyou Racing vstupuje do DTM se dvěma belgičany, Gillesem Magnusem a Nicolasem Baertem.
ABT Sportsline představil své nové partnerství s Lamborghini v Alpách, spolu s jezdci i vozem.…
Arthur Leclerc, mladší bratr pilota F1, byl oznámen pro celou sezonu GT World Challenge s…
Ferrari minulý týden odhalilo zbarvení svých továrních Hypercars pro letošní sezonu WEC, spolu s plány…
Bývalý pilot F1, Logan Sargeant, „odchází ze závodění“ dva měsíce poté, co se připojil k…