Tým Lotus se v roce 1994 ukázal na startovním roštu naposledy, což se projevilo i na množství závodníků, kteří pro tým startovali. Stáj vystřídala celkem neuvěřitelných šest jezdců během sezony. Za volantem zeleného monopostu jsme tak viděli především Johnnyho Herberta. Poté se ještě po jeho boku vystřídali Pedro Lamy, Alessandro Zanardi, Phillippe Adams, Éric Bernard a v nakonec Mika Salo.
Finský mladík závodil v japonské formuli 3000 už několik let, když se mu ozval šéf stáje Lotus Peter Collins, který chtěl, aby jezdec startoval právě v Japonsku.
„Tehdy se mě zeptali, zda bych mohl zaplatit nevyplacené mzdy pro mechaniky, což bylo půl milionu finských marek, takže zhruba deset milionů yenů (tehdy asi 2 000 000 korun). Řekl jsem, že by to neměl být problém.
Zavolal jsem svému tehdejšímu šéfovi ještě uprostřed noci a zeptal se na peníze, slíbil mi čtyři miliony. Také jsem obvolal zástupce japonské odnože Nokie a Honkarakenne, kteří mi dali tři miliony yenů. Zbytek jsem zaplatil ze své kapsy. Takže za půl hodiny během noci jsem získal potřebné peníze,“ prozradil Salo.
Collins se se závodníkem domluvil, že peníze doručí osobně do jeho kanceláře. Ráno si Salo koupil batoh s Kačerem Donaldem, vložil do něj peníze a metrem přijel ke kanceláři svého nového šéfa.
Alex Lynn, pilot vozu Cadillac V-Series.R #12, získává pole position pro letošní 24h v Le…
Cadillac Hertz Team Jota si připisuje pole position zásluhou Alexe Lynna. Aby toho nebylo málo,…
Frederik Vesti letos debutuje ve 24h v Le Mans v kategorii Hypercar. V Cadillacu LMDh…
Šampionát DTM je součástí motorismu už od roku 1984, tudíž je zcela pochopitelné, že se…
V motorsportu, kde závodní vozy musí fungovat až 24 hodin na hranici technických možností, rozhoduje…
Německý závodník si připsal rekordní 26. pole position, čímž překonal "Pana DTM" Bernda Schneidera. Přestože…