Tým Lotus se v roce 1994 ukázal na startovním roštu naposledy, což se projevilo i na množství závodníků, kteří pro tým startovali. Stáj vystřídala celkem neuvěřitelných šest jezdců během sezony. Za volantem zeleného monopostu jsme tak viděli především Johnnyho Herberta. Poté se ještě po jeho boku vystřídali Pedro Lamy, Alessandro Zanardi, Phillippe Adams, Éric Bernard a v nakonec Mika Salo.
Finský mladík závodil v japonské formuli 3000 už několik let, když se mu ozval šéf stáje Lotus Peter Collins, který chtěl, aby jezdec startoval právě v Japonsku.
„Tehdy se mě zeptali, zda bych mohl zaplatit nevyplacené mzdy pro mechaniky, což bylo půl milionu finských marek, takže zhruba deset milionů yenů (tehdy asi 2 000 000 korun). Řekl jsem, že by to neměl být problém.
Zavolal jsem svému tehdejšímu šéfovi ještě uprostřed noci a zeptal se na peníze, slíbil mi čtyři miliony. Také jsem obvolal zástupce japonské odnože Nokie a Honkarakenne, kteří mi dali tři miliony yenů. Zbytek jsem zaplatil ze své kapsy. Takže za půl hodiny během noci jsem získal potřebné peníze,“ prozradil Salo.
Collins se se závodníkem domluvil, že peníze doručí osobně do jeho kanceláře. Ráno si Salo koupil batoh s Kačerem Donaldem, vložil do něj peníze a metrem přijel ke kanceláři svého nového šéfa.
Felipe Drugovich a Frederik Vesti byli minulý víkend v Berlíně v rámci Formule E. Drugovich…
Racing Journal Speed Fest na Autodromu Most už příští víkend!
Jenson Button, pilot vozu Cadillac V.Series-R pro tým JOTA Sport v FIA WEC, odejde z…
Cadillac Hertz Team JOTA bere 1-2 v šestihodinovém závdodě v Sao Paulu. Po startu z…
Peugeot zažívá svůj nejsilnější víkend od svého debutu ve WEC. S konzistetními top5 výsledky v…
Alex Lynn věří, že nové povrchy tratí pomáhají Cadillacu více než ostatním, sdělil to novinářům…