Historie - formule

Mika Salo přinesl šéfovi týmu Lotus peníze na sedačku v batůžku s Kačerem Donaldem

Bývalý pilot formule 1 Mika Salo si cestu do královny motorsportu získal nejen svými výkony, ale i financemi. Peníze na vstup u týmu Lotus sehnal na poslední chvíli.

Tým Lotus se v roce 1994 ukázal na startovním roštu naposledy, což se projevilo i na množství závodníků, kteří pro tým startovali. Stáj vystřídala celkem neuvěřitelných šest jezdců během sezony. Za volantem zeleného monopostu jsme tak viděli především Johnnyho Herberta. Poté se ještě po jeho boku vystřídali Pedro Lamy, Alessandro Zanardi, Phillippe Adams, Éric Bernard a v nakonec Mika Salo.

Finský mladík závodil v japonské formuli 3000 už několik let, když se mu ozval šéf stáje Lotus Peter Collins, který chtěl, aby jezdec startoval právě v Japonsku.

„Tehdy se mě zeptali, zda bych mohl zaplatit nevyplacené mzdy pro mechaniky, což bylo půl milionu finských marek, takže zhruba deset milionů yenů (tehdy asi 2 000 000 korun). Řekl jsem, že by to neměl být problém.

Zavolal jsem svému tehdejšímu šéfovi ještě uprostřed noci a zeptal se na peníze, slíbil mi čtyři miliony. Také jsem obvolal zástupce japonské odnože Nokie a Honkarakenne, kteří mi dali tři miliony yenů. Zbytek jsem zaplatil ze své kapsy. Takže za půl hodiny během noci jsem získal potřebné peníze,“ prozradil Salo.

Collins se se závodníkem domluvil, že peníze doručí osobně do jeho kanceláře. Ráno si Salo koupil batoh s Kačerem Donaldem, vložil do něj peníze a metrem přijel ke kanceláři svého nového šéfa.

Jiří Košta

Recent Posts

Cadillac slaví nečekaný double v kvalifikaci na 24h Le Mans

Alex Lynn, pilot vozu Cadillac V-Series.R #12, získává pole position pro letošní 24h v Le…

4 hodiny ago

Alex Lynn získal historicky první pole position pro Cadillac v Le Mans

Cadillac Hertz Team Jota si připisuje pole position zásluhou Alexe Lynna. Aby toho nebylo málo,…

17 hodin ago

Frederik Vesti: V Daytoně jsem nevěděl, jak správně zahřát pneumatiky

Frederik Vesti letos debutuje ve 24h v Le Mans v kategorii Hypercar. V Cadillacu LMDh…

20 hodin ago

Začátky DTM aneb když se hvězdy potkávaly na letištích

Šampionát DTM je součástí motorismu už od roku 1984, tudíž je zcela pochopitelné, že se…

3 dny ago

Uvnitř převodovky: Jak Porsche a Mobil 1 posouvají hranice možností ve vytrvalostních závodech

V motorsportu, kde závodní vozy musí fungovat až 24 hodin na hranici technických možností, rozhoduje…

4 dny ago

René Rast se po rekordní pole position dočkal vítězství na Zandvoortu

Německý závodník si připsal rekordní 26. pole position, čímž překonal "Pana DTM" Bernda Schneidera. Přestože…

4 dny ago