Dcera bývalého pilota formule 1 Emilia de Villoty María závodila v různých sériích napříč světem včetně WTCC nebo Superleague pro tým Atlético Madrid. V roce 2005 startovala i do čtyřiadvacetihodinovky na okruhu Daytona.
Logickým krokem dopředu tak byla formule 1. Tým Lotus Renault GP potvrdil během srpna roku 2011, že bude mít María premiéru za volantem monopostu Renault R29 na okruhu Paul Ricard. Dále bylo potvrzeno, že její management jedná o možném zisku závodní sedačky v budoucnosti. Později sama závodnice prozradila své plány a dokonce měla zaujmout roli třetího jezdce v týmu.
Nicméně nakonec vše bylo trochu jinak, protože v březnu následujícího roku byla španělka potvrzena jako testovací závodnice u týmu Marussia s tím, že se později toho roku sveze v monopostu formule 1. To se jí ovšem stalo osudným…
3. července 2012 během testování na přistávací dráze v Duxfordu měla těžkou nehodu. Testovací závodnice se měla s vozem pouze seznamovat a provádět aerodynamické testy na rovince, bohužel při zajíždění k mechanikům špatně zareagovala a narazila monopostem do rampy kamionu s vybavením. Náraz přišel tak špatně, že v rychlosti kolem 50 až 65 kilometrů za hodinu narazila do rampy přímo hlavou.
Trvalo přibližně hodinu, než byla z monopostu vytažena. S prasklou lebkou a obrovskými problémy byla transportována do nemocnice. María byla v kritickém, ale stabilizovaném stavu. Bohužel po incidentu museli lékaři konstatovat skutečnost, že přišla o pravé oko.
I přes obrovské problémy závodnice už po sedmnácti dnech opustila nemonici ve Velké Británii a vrátila se do rodného Španělska. V říjnu téhož roku sama María prozradila, že při nehodě přišla i o čich, chuť a stále má obrovské bolesti hlavy. Odhalena byla i grafika poškození její lebky.
Vypadalo to, že závodnice je z nejhoršího venku a dokonce se vdala. Bohužel dne 11. října 2013, přesně rok po jejím prvním veřejném představení po nehodě přišla o život. María de Villota byla nalezena ve svém hotelovém pokoji v Seville bez známek života. Podle lékařů a rodiny to všechno bylo následkem její nehody za volantem formule 1.
Španělská závodnice si splnila svůj životní sen, řídila aktuální monopost formule 1, což může říct jen málo lidí. Inspirovala mnoho žen a zanechala za sebou odkaz, že je jen otázkou času, než uvidíme opět ženu v královně motorsportu. Ride in peace.
Po jedné sezoně s vozem Lamborghini GT3 ve WEC se sytě růžová posádka Iron Dames…
Mercedes-AMG vstupuje do World Endurance Championship pro sezonu 2025. V kategorii LMGT3 bude mít dva…
Maro Engel vyhrál dramatický závod Světového poháru FIA GT, když odolal pětisekundové penalizaci za způsobení…
Cadillac Racing přizpůsobil svůj tovární program pro svou třetí sezónu ve WEC, jelikož JOTA je…
Dle webu Sportscar 365, Lamborghini zvažuje kompletní ochod z WEC, jak v kategorii Hypercar, tak…
Trojnásobný vítěz závodu 24 hodin Le Mans Andre Lotterer věří, že letošní zisk titulu mistra…