Formule

James Hunt měl nabídku od Ferrari. Odmítl, protože by nebyl šťastný

Bývalý mistr světa formule 1 ze sezony 1976 James Hunt předčasně ukončil kariéru v roce 1979. Všechno ale mohlo být jinak, jelikož přišla nabídka od Ferrari.


Hunt hledal nové útočiště, jelikož se po hodně špatné sezoně 1978 rozhodl opustit tým McLaren. Závodník několikrát jednal se synem Enza Ferrariho o případném vstupu k rudým, což se zdálo jako dobrý tah, ale svéráznému jezdci by se tam nakonec nelíbilo.

Překvapivě tak zamířil do stále nového a nadějného týmu Wolf, který se nakonec nevyplatil. Stáj nasadila do sezony 1979 pouze jeden vůz, což se také podepsalo na rychlosti. Závodník dokončil pouze GP Jižní Afriky na slušném osmém místě, ale po závodě v Monaku pověsil helmu na hřebík.

„Ferrari mi dalo hodně dobrou nabídku, mnohem více peněz, než mi dal Wolf. Nicméně zde nebylo dále o čem diskutovat. Cenu jsem držel tak vysoko, jelikož jsem pro ně nechtěl závodit. Zkrátka bych zde nebyl šťastný,” řekl tehdy Hunt.

Foto: Bob Harmeyer

Rozhodnutí nakonec možná mohl jezdec litovat, jelikož Ferrari slavilo v tom roce mistrovský titul s Jodym Scheckterem.

Přesto přišla ještě nabídka od McLarenu na comeback, který byl dokonce už i na papíře. Hunt ovšem oslavoval tolik, že na něj nedošlo. Alain Prost si zlomil při své první sezoně v roce 1980 zápěstí a McLaren nabídl Huntovi za start na Long Beach jeden milion liber. Marlboro se nabídlo, že s radostí zaplatí polovinu startovného a smlouva byla podepsaná. Nicméně brit se na rošt nevrátil, protože si během “lyžování” zlomil nohu. Nakonec se odhalilo, že Hunt byl trochu pod parou a zranil se při dělání kaskadérských pokusů.

Jiří Košta

Recent Posts

Ferrari podalo protest na výsledky závodu 6H Spa

Tým Ferrari AF Corse podal protest proti rozhodnutím sportovních komisařů, že závod bude restartován po…

19 hodinami ago

Hertz Team Jota vítězí v prodlouženém závodě ve Spa

Dvoučlenná posádka týmu Herzt Team Jota, Callum Ilott a Will Stevens, si připisují vítězství ve…

3 dny ago

Mick Schumacher: Eau Rouge není zatáčka ve formuli 1, ale v Hypercars rozhodně ano

Mick Schumacher letos jezdí v kategorii Hypercars ve WEC s vozem Alpine. Ve Spa absolvoval…

4 dny ago

Naše tempo je ve Spa stejné jako v Imole a Kataru, říká Kvyat

Dojmy pilotů po kvalifikaci na šestihodinový závod ve Spa se liší, Toyota se svým tempem…

4 dny ago

Ferrari AF Corse s číslem 50 přichází o svou pole position, první je nakonec Porsche

Hypercar Ferrari s číslem 50 získalo pole position do šesti-hodinového závodu ve Spa, avšak bylo…

4 dny ago

Vettelův start ve WEC s Porsche Penske není vyloučen

Sebastian Vettel testoval Hypercar Porsche, Porsche 963 LMDh, minulý měsíc v Aragonu. Spekulace o jeho…

5 dny ago