Formule

Hype Energy zaplatil za start Lotterera u Caterhamu přes 7 milionů, pilot nedokončil první kolo

Některé příběhy o sponzorech ve formuli 1 jsou zkrátka neuvěřitelné. Jedním z nich je i výrobce energetických nápojů Hype Energy, který chtěl původně konkurovat Red Bullu. Za jediným závodem Andrého Lotterera v F1 stojí právě tento nápoj.


V královně motorsportu má stále největší slovo Red Bull, co se týče energetických nápojů, i když Rich Energy o sobě také dal hodně vědět.

Hype Energy byl představen v roce 1994 jedním ze zakladatelů Hard Rock Cafe a hned o rok později byl už ve formuli 1. Na vozech Arrows (Footwork) bylo logo energetického nápoje umístěné jak na celém předním křídle, tak i na tom zadním. O dva roky později se loga dostala na tým úřadujících mistrů světa Benetton. Na bočnicích jsme tak mohli vidět zářivě žluté logo Hype, které vzal pod svá křídla i Williams. Barvou to na sebe hodně upoutalo, ale čistě název Hype nebyl zkrátka úplně vypovídající.

Přes velké investice se ale energetický nápoj poroučel na konci sezony 1997 z paddocku. Údajně se výrobce chtěl soustředit na jiné oblasti motorsportu. Nicméně první návrat byl zaznamenán v roce 2014, kdy se do pozice generálního ředitele dostal bývalý pilot formule 1 Bertrand Gachot.

Gachot chtěl využít příležitosti v podobě postupně umírajícího týmu Caterham, a proto nabídl šéfům stáje 300 000 dolarů za start Andrého Lotterera ve formuli 1 během GP Belgie 2014. Německý závodník a vítěz 24h Le Mans dostal jedinečnou příležitost, která ale měla krátkého trvání. Kvalifikace se němcovi povedla, jelikož porazil svého týmového kolegu Marcuse Ericssona, který seděl v monopostu od začátku roku. V závodě na okruhu Spa-Francorchamps ale neodjel ani jedno celé kolo, jelikož se jeho monopost porouchal.

Překvapivě přišla ještě jedna nabídka na závod „zdarma“ v Abú Dhabí, ale Lotterer to odmítl, jelikož nechtěl jen kroužit někde vzadu. V Belgii to byl zkrátka takový výlet za zážitkem a Caterham po posledním závodě sezony 2014 skončil ve formuli 1.

Hype se nevzdal, jelikož zamířil k dalšímu velkému sponzorství. Tentokrát u týmu Force India, kde se pohyboval až do konce sezony 2017. Partnerství bylo opět na monopostech týmu v obrovské míře, i když šílená žlutá už se nekonala. Zajímavostí je, že Gachot v podstatě sponzoroval ten samý tým, pro který kdysi závodil.

Jiří Košta

Recent Posts

Nicki Thiim se vrací na Norisring, kde vyhrál loni svůj první závod DTM

Norimberské ulice tvoří první červencový víkend kulisy pro DTM: Norisring je na programu tento víkend.…

4 dny ago

Mercedes odjíždí z 24h Spa s hořkým pocitem

77. ročník závodu CrowdStrike 24 Hours of Spa opět dostál své pověsti nejtěžšího závodu GT3…

4 dny ago

Jordan Pepper: 24h Spa byl cíl, který jsme si vytyčili v kalendáři

Lamborghini dosáhlo nového milníku ve své závodní historii, poprvé totiž zvítězilo v celkovém hodnocení 24hodiovém…

5 dny ago

Lamborghini vítězí poprvé ve 24h Spa

Nečekaným vítězem letošní belgické čtyřiadvacetihodinovky se stalo Lamborghini #63 týmu GRT - Grasser v posádce…

6 dny ago

F1: The Movie; Brad Pitt jako nejsilnější pilot F1 a nepovedená reprezentace žen

F1: The Movie, dlouho očekávaný film o formuli 1 s Bradem Pittem v hlavní roli,…

2 týdny ago

Blog: Proč Ferrari dominuje?

Ferrari Hypercar dominuje letošnímu ročníku FIA WEC. Z dosavadních čtyř závodů vyhrál ikonický italský konstruktér…

2 týdny ago