Formule

Hype Energy zaplatil za start Lotterera u Caterhamu přes 7 milionů, pilot nedokončil první kolo

Některé příběhy o sponzorech ve formuli 1 jsou zkrátka neuvěřitelné. Jedním z nich je i výrobce energetických nápojů Hype Energy, který chtěl původně konkurovat Red Bullu. Za jediným závodem Andrého Lotterera v F1 stojí právě tento nápoj.


V královně motorsportu má stále největší slovo Red Bull, co se týče energetických nápojů, i když Rich Energy o sobě také dal hodně vědět.

Hype Energy byl představen v roce 1994 jedním ze zakladatelů Hard Rock Cafe a hned o rok později byl už ve formuli 1. Na vozech Arrows (Footwork) bylo logo energetického nápoje umístěné jak na celém předním křídle, tak i na tom zadním. O dva roky později se loga dostala na tým úřadujících mistrů světa Benetton. Na bočnicích jsme tak mohli vidět zářivě žluté logo Hype, které vzal pod svá křídla i Williams. Barvou to na sebe hodně upoutalo, ale čistě název Hype nebyl zkrátka úplně vypovídající.

Přes velké investice se ale energetický nápoj poroučel na konci sezony 1997 z paddocku. Údajně se výrobce chtěl soustředit na jiné oblasti motorsportu. Nicméně první návrat byl zaznamenán v roce 2014, kdy se do pozice generálního ředitele dostal bývalý pilot formule 1 Bertrand Gachot.

Gachot chtěl využít příležitosti v podobě postupně umírajícího týmu Caterham, a proto nabídl šéfům stáje 300 000 dolarů za start Andrého Lotterera ve formuli 1 během GP Belgie 2014. Německý závodník a vítěz 24h Le Mans dostal jedinečnou příležitost, která ale měla krátkého trvání. Kvalifikace se němcovi povedla, jelikož porazil svého týmového kolegu Marcuse Ericssona, který seděl v monopostu od začátku roku. V závodě na okruhu Spa-Francorchamps ale neodjel ani jedno celé kolo, jelikož se jeho monopost porouchal.

Překvapivě přišla ještě jedna nabídka na závod “zdarma” v Abú Dhabí, ale Lotterer to odmítl, jelikož nechtěl jen kroužit někde vzadu. V Belgii to byl zkrátka takový výlet za zážitkem a Caterham po posledním závodě sezony 2014 skončil ve formuli 1.

Hype se nevzdal, jelikož zamířil k dalšímu velkému sponzorství. Tentokrát u týmu Force India, kde se pohyboval až do konce sezony 2017. Partnerství bylo opět na monopostech týmu v obrovské míře, i když šílená žlutá už se nekonala. Zajímavostí je, že Gachot v podstatě sponzoroval ten samý tým, pro který kdysi závodil.

Jiří Košta

Recent Posts

Estre, Lotterer a Vanthoor potřebují k zisku titulu pouhých pět bodů

Porsche Penske 6 vede už od prvního závodu letošní sezony, jelikož jezdci v Kataru zvítězili.…

3 dny ago

Porsche Penske 6 slaví druhé letošní vítězství ve FIA WEC

Lídři šampionátu odjíždějí z Japonska s plným počtem bodů. Estre, Lotterer a Vanthoor ovládli předposlední…

3 dny ago

Pepper a Wittmann kritizují Rasta, komisaři ale trest nedali

Tovární jezdec Lamborghini Jordan Pepper reagoval na Reneho Rasta po jejich kolizi v nedělním závodě…

1 týdnem ago

Mercedes se po roce dočkal vítězství v závodě DTM!

Luca Stolz vrací slávu Mercedesu. Němec přivezl značce vítězství na Sachsenringu poté, co startoval jako…

2 týdny ago

Jack Aitken vítězí na Sachsenringu

Britský pilot Jack Aitken zvítězil na Sachsenringu po startu z pole position. Stupně vítězů doplnili…

2 týdny ago

Jules Gounon se vrací do WEC pro Fuji

Jules Gounon se vrátí do sestavy hypercarů FIA WEC příští týden pro 6h Fuji, kde…

2 týdny ago