Ve třetím díle vám chci ukázat cestu za opony šampionátu, jehož popularita stále roste a přichází do něj nejen zvučná jména z řad jezdců, ale také přední automobilky, které kvůli ale zároveň odchází ze sérií, v nichž slaví úspěchy. Řeč je o formuli E.
Ulicemi Berlína jako fanoušek
Má úplně první návštěva formule E byla v roce 2016, a to na okruhu vybudovaném v ulicích Berlína, nedaleko Alexanderplatzu. Tehdy ještě v roli diváka, ale přesto jsem si nemohla stěžovat. Na rozdíl od formule 1 totiž má fanoušek přístup prakticky všude. Velmi populární je e-village, která je volně přístupná. Kromě občerstvení se mohou diváci projet na simulátorech a dokonce i poměřit svůj virtuální závodnický um proti reálným jezdcům.
Na jezdce čekala 2,03 km dlouhá trať v podobě kombinace šikan, vlásenek a dlouhých vysokorychlostních pasáží, přičemž start se nacházel na Karl-Marx-Allee, dále vozy projížděly Lichtenberger Straße až na Strasbourger Platz. Jezdci tak měli spoustu možností, kde své soupeře překonat.
Formule E zpět na Tempelhofu – moje šance na vstup do tiskového centra
O rok později se kolotoč elektrických monopostů vrátil zpět na bývalé letiště Tempelhof, jelikož kvůli stížnostem obyvatel ulic, které se staly na víkend závodní tratí nedostala formule E od tamní vlády zelenou.
Avšak i okruh na uzavřeném prostoru má něco do sebe. Vše je mnohem lépe přístupné, než někde ve městě, kde se musíte proplétat mezi domy. Velmi nápadité bylo zejména to, že program závodního víkendu umístili na tabuli odletů.
Já měla tento rok malou premiéru. Poprvé jsem se závodu zúčastnila coby akreditovaný fotograf. Stejně jako u DTM, tak i zde se o novináře a fotografy starali fantasticky, jelikož každý měl k dispozici mnoho jídla a nápojů.
Ovšem fotit formule „na baterky“ bylo o něco náročnější, než blýskat burácející cesťáky, neboť nejsou téměř slyšet. Ale jsou pořád o něco hlučnější, než když se po trati prohánělo Audi e-tron Vision Gran Turismo.