GPM bylo vytvořeno podle seniorských tour z golfu a tennisu. Piloti, kteří chtěli závodit, tak museli už oficiálně ukončit všechny závodní série, závodit ve formuli 1 minimálně dvě sezony, splnit lékařské požadavky, ale také být starší pětačtyřiceti let.
Všichni závodníci dostali k dispozici stejný monopost, který vycházel z modelu Reynard 2KI pro Champ Car. Pokud si říkáte, že jste název Reynard někde už viděli, tak věřte, že oni měli stát i za šampionátem Premier1 Grand Prix. Zajímavé je, že se stal šampion formule 1 ze sezony 1992 Nigel Mansell společníkem a finančním investorem do série.
Šasi pro Grand Prix Masters dodávala Delta Motorsport s motorem 3,5 litru V8. Výkon měl přes 650 koňských sil a vycházel z pohonné jednotky Cosworth XB, která se používala v Champ Car. Samotná rychlost pak byla až 320 km/h, ale za použití menší aerodynamiky, jelikož organizátoři chtěli, aby vynikal především jezdecký talent, nikoliv technika.
Všechno na ostro začalo v listopadu 2005 v Kyalami, kde se sešli opravdové legendy formule 1. Mansell vyhrál z pole position po ostrém souboji s Emersonem Fittipaldim. Třetí byl Riccardo Patrese, hned za ním Andrea de Cesaris a Derek Warwick.
Závod sledovalo přes 68 000 diváků. Byla to skutečná vzpomínka na předešlé roky, jelikož v závodě například kolidoval Jacques Laffite a René Arnoux. Christian Danner dokonce varoval Alaina Jonese a Patricka Tambaye, aby nebrali závodění na lehkou váhu, jelikož jejich fyzická kondice tehdy nebyla vůbec dobrá.
Pro rok 2006 byl oznámený strohý kalendář o čtyřech závodech. Startovat se mělo v Qataru, Itálii, Velké Británii a opět i v Jižní Africe na okruhu Kyalami. Bohužel kvůli nedostatku financí se zrušil závod na Monze i právě v Kyalami.
První závod sezony vyhrál v Qataru opět Nigel Mansell před Christianem Dannerem a Ericem van de Poelem. Ve Velké Británii se radoval Eddie Cheever před van de Poelem a Dannerem. Dalo se tak předpovídat, jak se mohl šampionát vyvíjet.
Bohužel bylo v září následujícího roku oznámeno, že se organizace GPM chystá k zániku, jelikož nezaplatila potřebné finance a dluhy výrobci šasi Delta Motorsport. Kromě toho si piloti nechávali zaplatit nemalé částky za své působení. Nakonec přišlo prohlášení, že je oficiálně po všem.
Lamborghini oficiálně potvrzuje svůj odchod WEC, jak z kategorie Hypercar, tak z kategorie LMGT3. Italský…
Po jedné sezoně s vozem Lamborghini GT3 ve WEC se sytě růžová posádka Iron Dames…
Mercedes-AMG vstupuje do World Endurance Championship pro sezonu 2025. V kategorii LMGT3 bude mít dva…
Maro Engel vyhrál dramatický závod Světového poháru FIA GT, když odolal pětisekundové penalizaci za způsobení…
Cadillac Racing přizpůsobil svůj tovární program pro svou třetí sezónu ve WEC, jelikož JOTA je…
Dle webu Sportscar 365, Lamborghini zvažuje kompletní ochod z WEC, jak v kategorii Hypercar, tak…