GPM bylo vytvořeno podle seniorských tour z golfu a tennisu. Piloti, kteří chtěli závodit, tak museli už oficiálně ukončit všechny závodní série, závodit ve formuli 1 minimálně dvě sezony, splnit lékařské požadavky, ale také být starší pětačtyřiceti let.
Všichni závodníci dostali k dispozici stejný monopost, který vycházel z modelu Reynard 2KI pro Champ Car. Pokud si říkáte, že jste název Reynard někde už viděli, tak věřte, že oni měli stát i za šampionátem Premier1 Grand Prix. Zajímavé je, že se stal šampion formule 1 ze sezony 1992 Nigel Mansell společníkem a finančním investorem do série.
Šasi pro Grand Prix Masters dodávala Delta Motorsport s motorem 3,5 litru V8. Výkon měl přes 650 koňských sil a vycházel z pohonné jednotky Cosworth XB, která se používala v Champ Car. Samotná rychlost pak byla až 320 km/h, ale za použití menší aerodynamiky, jelikož organizátoři chtěli, aby vynikal především jezdecký talent, nikoliv technika.
Všechno na ostro začalo v listopadu 2005 v Kyalami, kde se sešli opravdové legendy formule 1. Mansell vyhrál z pole position po ostrém souboji s Emersonem Fittipaldim. Třetí byl Riccardo Patrese, hned za ním Andrea de Cesaris a Derek Warwick.
Závod sledovalo přes 68 000 diváků. Byla to skutečná vzpomínka na předešlé roky, jelikož v závodě například kolidoval Jacques Laffite a René Arnoux. Christian Danner dokonce varoval Alaina Jonese a Patricka Tambaye, aby nebrali závodění na lehkou váhu, jelikož jejich fyzická kondice tehdy nebyla vůbec dobrá.
Pro rok 2006 byl oznámený strohý kalendář o čtyřech závodech. Startovat se mělo v Qataru, Itálii, Velké Británii a opět i v Jižní Africe na okruhu Kyalami. Bohužel kvůli nedostatku financí se zrušil závod na Monze i právě v Kyalami.
První závod sezony vyhrál v Qataru opět Nigel Mansell před Christianem Dannerem a Ericem van de Poelem. Ve Velké Británii se radoval Eddie Cheever před van de Poelem a Dannerem. Dalo se tak předpovídat, jak se mohl šampionát vyvíjet.
Bohužel bylo v září následujícího roku oznámeno, že se organizace GPM chystá k zániku, jelikož nezaplatila potřebné finance a dluhy výrobci šasi Delta Motorsport. Kromě toho si piloti nechávali zaplatit nemalé částky za své působení. Nakonec přišlo prohlášení, že je oficiálně po všem.
Zůstane Timo Glock v roce 2026 u týmu McLaren Dörr Motorsport v DTM? Bývalý jezdec…
Genesis má za sebou úspěšný shakedown nového Hypercaru GMR-001. Přesné místo konání tohoto shakedownu není…
Druhé vítězství sezóny, 30. vítězství v kariéře DTM: René Rast zažil fantastickou neděli během pátého…
Trojnásobný šampion DTM René Rast si zajistil další vítězství v rámci německého šampionátu.
Šampionát DTM se přesouvá do druhé poloviny letošní sezóny, přičemž Jack Aitken dominoval sobotnímu závodu…
Nick Cassidy, bývalý pilot DTM a současný vícemistr Formule E, spolu s Peugeotem, silně naznačil…