Legendární devítinásobný šampion WRC Sébastien Loeb byl také jedním z těch, kteří okusili svět formule 1. Francouz se dokonce pro monoposty tak nadchnul, že měl startovat v Abú Dhabí.
Tým Renault pozval Loeba na testování monopostu v prosinci 2007, kde si naopak jeho vůz WRC vyzkoušel tehdejší pilot formule 1 Heikki Kovalainen.
Jelikož má Loeb ale už mnoho let podporu Red Bullu, tak bylo celkem logické, že by se mohl dočkat testu i zde. Francouz byl na vrcholu popularity a proto přišla příležitost i zde, když usedl do vozu Red Bull RB4 z roku 2008 během testu na Silverstonu. Poté dokonce testoval v Barceloně v rámci zimních předsezonních testů, kde byl osmý ze sedmnácti.
Rally jezdec ale všechny v Red Bullu ohromil přirozenou rychlostí. Loeb do té doby na okruzích moc neodjel, všechno se změnilo až o pár let později.
„Očekával jsem, že budu příjemně překvapen, a to se přesně stalo. Sébastien byl opravdu působivý. Vlezl do auta a hned od začátku neudělal žádnou chybu,“ řekl tehdejší týmový inženýr.
I když Loeb tvrdil hned po testu, že je asi na formuli 1 příliš starý, netrvalo dlouho a začalo se hlasitě hovořit o tom, že pojede závod.
Sébastien Bourdais měl ve stáji Toro Rosso špatný výkony a bylo jasné, že se s ním tým rozloučí. Loeb se tehdy ozval, že by ho rád nahradil pro zbytek sezony. Helmut Marko se ale rozhodl pro Jaimeho Alguersuariho s tím, že poslední závod pojede právě jezdec rally.
Všechno tak bylo naplánováno na závod v Abú Dhabí roku 2009, ale z velké události sešlo, jelikož FIA odmítla dát Loebovi potřebnou super licenci ke startu. Pilot údajně neměl potřebné zkušenosti na okruzích v takové úrovni, což byla bohužel pravda.
„Říkal jsem si, že asi budu mít jedinečnou příležitost, a proto jsem to zkrátka zkusil. Ale už je to pryč a další šance nejspíš nebude. Beru to, jak to je. Stejně jsem nemohl mít velké ambice,“ řekl tehdy Loeb.
Devítinásobný šampion už další příležitost za volantem formule 1 nedostal, ale dlouho jednal s týmem US F1, který měl vstoupit do královny motorsportu od sezony 2010.