Sláva tovární Lady Sport začíná opět ve Evropě utichat. Přesto během několika let zaznamenala ve WTCC skvělé úspěchy včetně vítězství v Macau.
Krátce po rozpuštění Sovětského svazu Lada potřebovala vytvořit nové modely, které by mohly být atraktivní na západních trzích. Z tohoto důvodu představilo vedení ruské společnosti nový model 110, který znovu použil mechanické komponenty staré Samary, které integroval do karoserie s novým designem.
Ve snaze postavit sedan, fastback a kombi, vůz selhal ve svém záměru jak pro extrémně nudný design, tak pro křehkost plastových dílů uvnitř vozu. Mimořádně závažné byly také poruchy motoru a převodovky, způsobené špatnou kvalitou kovů používaných k jejich montáži. Lada se v roce 2002 dohodla s General Motors na dodávce nových čtyřválcových motorů vyrobených společností Opel, což umožnilo značce zůstat v nabídce až do roku 2007.
Předtím, než byl model 110 nahrazen novou Priorou, byl také použit týmem Lada Sport k účasti ve WTCC od sezóny 2008. Projekt byl zahájen v roce 2005 s podporou MTEC Sport a jeho účelem bylo využití zkušeností s ohledem na chystaný debut nejnovějšího modelu Priora WTCC, který byl naplánován na sezónu 2007. Kvůli problémům byl projekt několikrát uzavřen a znovu otevřen, ale nakonec se podařilo v roce 2008 vše dokončit s pomocí sportovního oddělení Opelu.
Vůz poháněl čtyřválcový motor Opel 2.0 16V o výkonu 270 koní s 265 Nm točivého momentu řízeného šestistupňovou sekvenční převodovkou v kombinaci pohonu předních kol. Jaap van Lagen a především domácí piloti Viktor Šapovalov a Kirill Ladygin nastoupili s Ladou do závodů.
Lada se ale překvapivě přihlásila mezi soukromé, nikoliv tovární týmy. Rusové se pojmenovali jako Russian Bears Motorsport (dnešní SMP Racing), ale další rok už jeli v červených továrních barvách Lady. Výsledkem bylo, že se Šapovalov do některých závodů ani nekvalifikoval. Vozy v celkovém hodnocení skončily nejlépe na čtrnácté příčce zásluhou van Lagena.
V roce 2009 byla 110 nadále používána společně s novou Priorou, ale obě auta se opět ukázala jako málo konkurenceschopná a ruský tým se umístil opět úplně vzadu. Vzhledem ke špatným výsledkům se Lada dočasně vzdala WTCC a vrátila se až v roce 2012 s novým vozem Granta, který už začal získávat stupně vítězů a dokonce zásluhou Roba Huffa i vítězství.