DTM po kontroverzi mění pravidla ohledně zastávek v boxech

DTM po kontroverzi mění pravidla ohledně zastávek v boxech

 
  

Po kontroverzích v minulé sezóně DTM upravuje pravidla pro zastávky v boxech pro sezónu 2022.


Zastávky v boxech vyvolaly v sezóně 2021 DTM mnoho diskuzí. Co se týče výkonnostních zastávek v boxech, Ferrari a Mercedes byly díky své homologaci před konkurencí a získaly až dvě sekundy na jednu zastávku v boxech. U 488 GT3 a Mercedes-AMG GT3 je matice kola připevněna přímo k ráfku, což není případ ostatních vozidel.

To umožnilo týmům vyvinout speciální choreografie, které byly lepší než konkurence. „Myslím si, že téma „performance pit stops“ je naprosto důležité – ovšem pouze v případě, že pro něj mají všichni stejné předpoklady! Motorsport je týmový sport. Takže si myslím, že je nezbytné, aby byla posádka v boxech součástí úspěchu a součástí strategie. Na to by ale pak měli mít všichni stejné prostředky a požadavky,“ řekl šéf týmu T3 Motorsport Jens Feucht v rozhovoru pro GT-Place.

Poté, co v roce 2021 nenastaly žádné změny pravidel, navzdory úvahám, ITR dělá změny pro letošní sezonu. U všech zastávek v boxech, které jsou kratší než 15 sekund, musí být nejprve vyměněny pneumatiky na zadní nápravě, než týmy mohou začít hledat o pneumatiky se může postarat přední náprava. Podle manažera DTM Frederica Elsnera by to mělo zvýšit bezpečnost.

Zastávku v boxech mohou provést pouze čtyři mechanici. To snižuje počet mechaniků, kteří mohou na vozidle pracovat, o dva. Pátá osoba může obsluhovat hydraulický zvedák, zatímco šestá osoba může fungovat jako muž s lízátkem. Na každé straně vozidla smí být použit pouze jeden rázový utahovák.

Pneumatiky musí být před zastávkou v boxech buď rovné na zemi, nebo je musí držet mechanik. Totéž platí, když vozidlo opustí zastávku v boxech.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Translate »