Top téma

Ferrari vítězí v Le Mans po 58 letech!

Ferrari dosáhlo svého prvního absolutního vítězství ve 24hodinovém závodě v Le Mans od roku 1965. Giovinazzi, Calado a Pier Guidi porazili Toyotu v boji o celkovou výhru. Na podiu je doplnil Cadillac.


Po návratu italského výrobce do vrcholového šampionátu vytrvalostních závodů s novým 499P Le Mans Hypercarem zajistila posádka #51 Ferrari své první úplné vítězství v Le Mans od roku 1965. Pier Guidi projel start/cíl rovinkou na konic závodu o minutu a 21 sekund před vozem Toyota GR010 HYBRID s číslem 8 Sebastiena Buemiho, Brendona Hartleyho a Ryo Hirakawy.

Poslední místo na stupních vítězů obsadil Cadillac V-Series.R s číslem 2, který sdílí Alex Lynn, Earl Bamber a Richard Westbrook. 

Zatímco Ferrari s číslem 50 odstartovalo z pole position, Sebastien Buemi v Toyotě číslo 8 se dostal do brzkého vedení a bojoval s dvojicí prvních Safety Cars. Souboj Ferrari proti Toyotě přišel do popředí těsně před polovinou cesty, poté, co Toyota číslo 7 odstoupila, když se Kamui Kobayashi v deváté hodině zapletl s Ferrari 488 GTE JMW Motorsport číslo 65 a dvěma vozy LMP2.

Ferrari číslo 50 mezitím vypadlo z boje o vedení v desáté hodině, když mu kámen prorazil chladič, což stálo Antonio Fuoco pět kol v garáži.

Vedení se vyměňovalo tam a zpět a vozy s čísly 51 a 8, často využívaly rozdělené strategie, takže tvrdý závod v dopoledních hodinách došel ke zjevné převaze tempa Ferrari. 

Peugeot měl oba své nekonvenční vozy 9X9 na začátku boje o vedení, ale rotace na mokru pro Jeana-Erica Vergneho ve voze č. 93 v zatáčce Mulsanne stála tento vůz dvě kola, zatímco Gustavo Menezes utrpěl nehodu. sesterský stroj #94 na první šikaně Mulsanne v časných hodinách.

Oba Peugeoty byly odvezeny do garáže kvůli problémům s hydraulikou, přičemž lepší z nich, vůz číslo 93, o který se Vergne dělil s Paulem di Resta a Mikkelem Jensenem, skončil osmý. Peugeot s číslem 94 v jednu chvíli v nočních hodinách vedl závod, kvůli hydraulice nakonec dojel na místě dvanáctém. 

Porsche Penske vydrželo ještě bídnější představení se svým triem 963 LMDh, které všechny utrpělo mnohonásobné zpoždění. Třetí řetězec Porsche Penske s číslem 75 se stal prvním hypercarem, který vyřadil z provozu s problémem s tlakem paliva. Poté havárie na Porsche Curves pro Kevina Estreho znamenala výměnu hybridní baterie, což mu přičetlo spoustu času.

Pozdní drama uvolnilo cestu Glickenhausu, aby získal neočekáváné šesté místo ve třídě Hypercar.

Ferrari číslo 51 dokončilo na cestě k vítězství pouze 342 kol, což je nejmenší počet kol, které vítěz závodu nasbíral od Audi v roce 2001.

Tereza Černá

Recent Posts

První volné tréninky letošní sezóny DTM ve znamení Preininga a Engela

Na německém Oscherslebenu začíná tento víkend sezóna DTM. Po pátečních trénincích jsou na vrcholu vozy…

1 hodinou ago

Timo Glock o návratu do DTM

Timo Glock se po třech letech vrací do DTM. O svém navrátu, očekávání a novém…

6 hodinami ago

Müller a Wehrlein s Porsche Penske už ve Spa

Nico Müller a Pascal Wehrlein usednou do vozů Hypercars 963 týmu Porsche Penske už v…

8 hodinami ago

Maro Engel: Nejzkušenější jezdec DTM

Maro Engel vstupuje do své desáté sezony v DTM s Mercedesem. Před prvním víkendem sdělil…

22 hodinami ago

Jules Gounon o své debutové sezoně v DTM

Jules Gounon promluvil o své debutové sezoně v DTM, svých očekáváních a cílech, a mnoho…

23 hodinami ago

Thomas Jäger před sezonou DTM o změnách v šampionátu

Thomas Jäger, technický ředitel Mercedesu v DTM pro leotšní sezonu, v rozhovoru pro media popsal…

23 hodinami ago