Top téma

Ferrari vítězí v Le Mans po 58 letech!

Ferrari dosáhlo svého prvního absolutního vítězství ve 24hodinovém závodě v Le Mans od roku 1965. Giovinazzi, Calado a Pier Guidi porazili Toyotu v boji o celkovou výhru. Na podiu je doplnil Cadillac.


Po návratu italského výrobce do vrcholového šampionátu vytrvalostních závodů s novým 499P Le Mans Hypercarem zajistila posádka #51 Ferrari své první úplné vítězství v Le Mans od roku 1965. Pier Guidi projel start/cíl rovinkou na konic závodu o minutu a 21 sekund před vozem Toyota GR010 HYBRID s číslem 8 Sebastiena Buemiho, Brendona Hartleyho a Ryo Hirakawy.

Poslední místo na stupních vítězů obsadil Cadillac V-Series.R s číslem 2, který sdílí Alex Lynn, Earl Bamber a Richard Westbrook. 

Zatímco Ferrari s číslem 50 odstartovalo z pole position, Sebastien Buemi v Toyotě číslo 8 se dostal do brzkého vedení a bojoval s dvojicí prvních Safety Cars. Souboj Ferrari proti Toyotě přišel do popředí těsně před polovinou cesty, poté, co Toyota číslo 7 odstoupila, když se Kamui Kobayashi v deváté hodině zapletl s Ferrari 488 GTE JMW Motorsport číslo 65 a dvěma vozy LMP2.

Ferrari číslo 50 mezitím vypadlo z boje o vedení v desáté hodině, když mu kámen prorazil chladič, což stálo Antonio Fuoco pět kol v garáži.

Vedení se vyměňovalo tam a zpět a vozy s čísly 51 a 8, často využívaly rozdělené strategie, takže tvrdý závod v dopoledních hodinách došel ke zjevné převaze tempa Ferrari. 

Peugeot měl oba své nekonvenční vozy 9X9 na začátku boje o vedení, ale rotace na mokru pro Jeana-Erica Vergneho ve voze č. 93 v zatáčce Mulsanne stála tento vůz dvě kola, zatímco Gustavo Menezes utrpěl nehodu. sesterský stroj #94 na první šikaně Mulsanne v časných hodinách.

Oba Peugeoty byly odvezeny do garáže kvůli problémům s hydraulikou, přičemž lepší z nich, vůz číslo 93, o který se Vergne dělil s Paulem di Resta a Mikkelem Jensenem, skončil osmý. Peugeot s číslem 94 v jednu chvíli v nočních hodinách vedl závod, kvůli hydraulice nakonec dojel na místě dvanáctém. 

Porsche Penske vydrželo ještě bídnější představení se svým triem 963 LMDh, které všechny utrpělo mnohonásobné zpoždění. Třetí řetězec Porsche Penske s číslem 75 se stal prvním hypercarem, který vyřadil z provozu s problémem s tlakem paliva. Poté havárie na Porsche Curves pro Kevina Estreho znamenala výměnu hybridní baterie, což mu přičetlo spoustu času.

Pozdní drama uvolnilo cestu Glickenhausu, aby získal neočekáváné šesté místo ve třídě Hypercar.

Ferrari číslo 51 dokončilo na cestě k vítězství pouze 342 kol, což je nejmenší počet kol, které vítěz závodu nasbíral od Audi v roce 2001.

Tereza Černá

Recent Posts

Timo Glock počítá s dlouhodobým závoděním v DTM

Zůstane Timo Glock v roce 2026 u týmu McLaren Dörr Motorsport v DTM? Bývalý jezdec…

6 hodin ago

Genesis GMR-001 má za sebou shakedown, vůz je připraven pro příští sezonu WEC

Genesis má za sebou úspěšný shakedown nového Hypercaru GMR-001. Přesné místo konání tohoto shakedownu není…

1 týdnem ago

Rastovo jubilejní vítězství a šance na čtvrtý titul v DTM

Druhé vítězství sezóny, 30. vítězství v kariéře DTM: René Rast zažil fantastickou neděli během pátého…

1 týdnem ago

René Rast získal další nedělní vítězství v DTM

Trojnásobný šampion DTM René Rast si zajistil další vítězství v rámci německého šampionátu.

1 týdnem ago

Aitken vyhrává na Nurburgringu po startu z pole position

Šampionát DTM se přesouvá do druhé poloviny letošní sezóny, přičemž Jack Aitken dominoval sobotnímu závodu…

2 týdny ago

Nick Cassidy podepisuje se Stellantis, pojede za Peugeot ve WEC

Nick Cassidy, bývalý pilot DTM a současný vícemistr Formule E, spolu s Peugeotem, silně naznačil…

2 týdny ago