Top téma

Ferrari vítězí v Le Mans po 58 letech!

Ferrari dosáhlo svého prvního absolutního vítězství ve 24hodinovém závodě v Le Mans od roku 1965. Giovinazzi, Calado a Pier Guidi porazili Toyotu v boji o celkovou výhru. Na podiu je doplnil Cadillac.


Po návratu italského výrobce do vrcholového šampionátu vytrvalostních závodů s novým 499P Le Mans Hypercarem zajistila posádka #51 Ferrari své první úplné vítězství v Le Mans od roku 1965. Pier Guidi projel start/cíl rovinkou na konic závodu o minutu a 21 sekund před vozem Toyota GR010 HYBRID s číslem 8 Sebastiena Buemiho, Brendona Hartleyho a Ryo Hirakawy.

Poslední místo na stupních vítězů obsadil Cadillac V-Series.R s číslem 2, který sdílí Alex Lynn, Earl Bamber a Richard Westbrook. 

Zatímco Ferrari s číslem 50 odstartovalo z pole position, Sebastien Buemi v Toyotě číslo 8 se dostal do brzkého vedení a bojoval s dvojicí prvních Safety Cars. Souboj Ferrari proti Toyotě přišel do popředí těsně před polovinou cesty, poté, co Toyota číslo 7 odstoupila, když se Kamui Kobayashi v deváté hodině zapletl s Ferrari 488 GTE JMW Motorsport číslo 65 a dvěma vozy LMP2.

Ferrari číslo 50 mezitím vypadlo z boje o vedení v desáté hodině, když mu kámen prorazil chladič, což stálo Antonio Fuoco pět kol v garáži.

Vedení se vyměňovalo tam a zpět a vozy s čísly 51 a 8, často využívaly rozdělené strategie, takže tvrdý závod v dopoledních hodinách došel ke zjevné převaze tempa Ferrari. 

Peugeot měl oba své nekonvenční vozy 9X9 na začátku boje o vedení, ale rotace na mokru pro Jeana-Erica Vergneho ve voze č. 93 v zatáčce Mulsanne stála tento vůz dvě kola, zatímco Gustavo Menezes utrpěl nehodu. sesterský stroj #94 na první šikaně Mulsanne v časných hodinách.

Oba Peugeoty byly odvezeny do garáže kvůli problémům s hydraulikou, přičemž lepší z nich, vůz číslo 93, o který se Vergne dělil s Paulem di Resta a Mikkelem Jensenem, skončil osmý. Peugeot s číslem 94 v jednu chvíli v nočních hodinách vedl závod, kvůli hydraulice nakonec dojel na místě dvanáctém. 

Porsche Penske vydrželo ještě bídnější představení se svým triem 963 LMDh, které všechny utrpělo mnohonásobné zpoždění. Třetí řetězec Porsche Penske s číslem 75 se stal prvním hypercarem, který vyřadil z provozu s problémem s tlakem paliva. Poté havárie na Porsche Curves pro Kevina Estreho znamenala výměnu hybridní baterie, což mu přičetlo spoustu času.

Pozdní drama uvolnilo cestu Glickenhausu, aby získal neočekáváné šesté místo ve třídě Hypercar.

Ferrari číslo 51 dokončilo na cestě k vítězství pouze 342 kol, což je nejmenší počet kol, které vítěz závodu nasbíral od Audi v roce 2001.

Tereza Černá

Recent Posts

Iron Dames oznamují partnerství s Porsche ve WEC

Po jedné sezoně s vozem Lamborghini GT3 ve WEC se sytě růžová posádka Iron Dames…

15 hodinami ago

Mercedes vstupuje do WEC s Iron Lynx

Mercedes-AMG vstupuje do World Endurance Championship pro sezonu 2025. V kategorii LMGT3 bude mít dva…

2 dny ago

Divoké Macau vyhrál Maro Engel

Maro Engel vyhrál dramatický závod Světového poháru FIA GT, když odolal pětisekundové penalizaci za způsobení…

4 dny ago

JOTA Sport by Cadillac odhaluje jezdecké posádky pro příští sezonu WEC

Cadillac Racing přizpůsobil svůj tovární program pro svou třetí sezónu ve WEC, jelikož JOTA je…

1 týdnem ago

Lamborghini zvažuje kompletní odchod z WEC

Dle webu Sportscar 365, Lamborghini zvažuje kompletní ochod z WEC, jak v kategorii Hypercar, tak…

1 týdnem ago

Pro Lotterera má letošní titul ve FIA WEC daleko větší hodnotu – dřív nebyla konkurence

Trojnásobný vítěz závodu 24 hodin Le Mans Andre Lotterer věří, že letošní zisk titulu mistra…

1 týdnem ago