DTM

Audi by mohlo opustit své tovární programy v GT na konci roku

Podle německého webu Motorsport-Total.com se plánuje uzavření Audi Sport Customer Racing na konci tohoto roku, aby značka mohla upřednostnit svůj nadcházející vstup do formule 1 v roce 2026.


Již v roce 2020 stáhlo Audi svůj tovární program z DTM, v roce 2021 opustilo Formuli E a minulý rok přerušilo svůj tovární program LMDh. Generální ředitel Audi Markus Duesmann měl zájem dostat značku do F1 již od roku 2020, kdy převzal otěže společnosti. Už na konci roku 2022 bylo od Audi propuštěno spoustu továrních jezdců.

Audi vstoupí do formule 1 v roce 2026 v rámci partnerství se Sauberem, avšak na úkor svých továrních programů v ostatních sériích. Podle více zdrojů se představenstvo Audi v čele s Duesmannem rozhodlo vložit veškerou svou váhu do projektu F1 již v roce 2021, dlouho předtím, než byl dokončen i jeho vstup do špičky motorsportu.

Rozumí se, že představenstvo nakonec vydalo na konci minulého roku pokyny k uzavření zákaznické závodní divize po skončení sezóny 2023. Audi Sport Customer Racing zahrnuje varianty GT2, GT3 a GT4 R8 LMS a také program TCR s RS 3 LMS. Jediný program Audi, který zůstane pro rok 2024 je účinkování v Rallye Dakar, i přes neúspěchy v posledních letech. 

Budoucnost zákaznické divize Audi zůstává ohrožena i přes úspěšnou sezónu 2022, ve které dosáhla 290 individuálních vítězství a 76 titulů. Ve stejném roce Audi vyrobilo 300 R8 LMS GT3, který zůstává jedním z nejúspěšnějších vozů GT3, jaké kdy byly vyrobeny.

Když byl požádán o komentář k budoucnosti Audi Sport Customer Racing, mluvčí v prohlášení uvedl: „Program motoristického sportu v zákaznických závodech pro rok 2023 byl rozhodnut a bude také probíhat následovně: 24 hodin Nürburgringu, 24 hodin ve Spa, GT World Challenge, TCR World Tour, DTM.

V současné době diskutujeme o dalším rozvoji zákaznického závodění a projektu Dakar. Jakmile budou učiněna rozhodnutí, budeme informovat naše týmy a partnery.“

Je tedy pravděpodobné, že veškeré tovární programy Audi v GT budou ukončeny. 

Tereza Černá

Recent Posts

Iron Dames oznamují partnerství s Porsche ve WEC

Po jedné sezoně s vozem Lamborghini GT3 ve WEC se sytě růžová posádka Iron Dames…

11 hodinami ago

Mercedes vstupuje do WEC s Iron Lynx

Mercedes-AMG vstupuje do World Endurance Championship pro sezonu 2025. V kategorii LMGT3 bude mít dva…

1 dnem ago

Divoké Macau vyhrál Maro Engel

Maro Engel vyhrál dramatický závod Světového poháru FIA GT, když odolal pětisekundové penalizaci za způsobení…

4 dny ago

JOTA Sport by Cadillac odhaluje jezdecké posádky pro příští sezonu WEC

Cadillac Racing přizpůsobil svůj tovární program pro svou třetí sezónu ve WEC, jelikož JOTA je…

1 týdnem ago

Lamborghini zvažuje kompletní odchod z WEC

Dle webu Sportscar 365, Lamborghini zvažuje kompletní ochod z WEC, jak v kategorii Hypercar, tak…

1 týdnem ago

Pro Lotterera má letošní titul ve FIA WEC daleko větší hodnotu – dřív nebyla konkurence

Trojnásobný vítěz závodu 24 hodin Le Mans Andre Lotterer věří, že letošní zisk titulu mistra…

1 týdnem ago