DTM

Audi by mohlo opustit své tovární programy v GT na konci roku

Podle německého webu Motorsport-Total.com se plánuje uzavření Audi Sport Customer Racing na konci tohoto roku, aby značka mohla upřednostnit svůj nadcházející vstup do formule 1 v roce 2026.


Již v roce 2020 stáhlo Audi svůj tovární program z DTM, v roce 2021 opustilo Formuli E a minulý rok přerušilo svůj tovární program LMDh. Generální ředitel Audi Markus Duesmann měl zájem dostat značku do F1 již od roku 2020, kdy převzal otěže společnosti. Už na konci roku 2022 bylo od Audi propuštěno spoustu továrních jezdců.

Audi vstoupí do formule 1 v roce 2026 v rámci partnerství se Sauberem, avšak na úkor svých továrních programů v ostatních sériích. Podle více zdrojů se představenstvo Audi v čele s Duesmannem rozhodlo vložit veškerou svou váhu do projektu F1 již v roce 2021, dlouho předtím, než byl dokončen i jeho vstup do špičky motorsportu.

Rozumí se, že představenstvo nakonec vydalo na konci minulého roku pokyny k uzavření zákaznické závodní divize po skončení sezóny 2023. Audi Sport Customer Racing zahrnuje varianty GT2, GT3 a GT4 R8 LMS a také program TCR s RS 3 LMS. Jediný program Audi, který zůstane pro rok 2024 je účinkování v Rallye Dakar, i přes neúspěchy v posledních letech. 

Budoucnost zákaznické divize Audi zůstává ohrožena i přes úspěšnou sezónu 2022, ve které dosáhla 290 individuálních vítězství a 76 titulů. Ve stejném roce Audi vyrobilo 300 R8 LMS GT3, který zůstává jedním z nejúspěšnějších vozů GT3, jaké kdy byly vyrobeny.

Když byl požádán o komentář k budoucnosti Audi Sport Customer Racing, mluvčí v prohlášení uvedl: „Program motoristického sportu v zákaznických závodech pro rok 2023 byl rozhodnut a bude také probíhat následovně: 24 hodin Nürburgringu, 24 hodin ve Spa, GT World Challenge, TCR World Tour, DTM.

V současné době diskutujeme o dalším rozvoji zákaznického závodění a projektu Dakar. Jakmile budou učiněna rozhodnutí, budeme informovat naše týmy a partnery.“

Je tedy pravděpodobné, že veškeré tovární programy Audi v GT budou ukončeny. 

Tereza Černá

Recent Posts

Timo Glock počítá s dlouhodobým závoděním v DTM

Zůstane Timo Glock v roce 2026 u týmu McLaren Dörr Motorsport v DTM? Bývalý jezdec…

9 hodin ago

Genesis GMR-001 má za sebou shakedown, vůz je připraven pro příští sezonu WEC

Genesis má za sebou úspěšný shakedown nového Hypercaru GMR-001. Přesné místo konání tohoto shakedownu není…

1 týdnem ago

Rastovo jubilejní vítězství a šance na čtvrtý titul v DTM

Druhé vítězství sezóny, 30. vítězství v kariéře DTM: René Rast zažil fantastickou neděli během pátého…

1 týdnem ago

René Rast získal další nedělní vítězství v DTM

Trojnásobný šampion DTM René Rast si zajistil další vítězství v rámci německého šampionátu.

1 týdnem ago

Aitken vyhrává na Nurburgringu po startu z pole position

Šampionát DTM se přesouvá do druhé poloviny letošní sezóny, přičemž Jack Aitken dominoval sobotnímu závodu…

2 týdny ago

Nick Cassidy podepisuje se Stellantis, pojede za Peugeot ve WEC

Nick Cassidy, bývalý pilot DTM a současný vícemistr Formule E, spolu s Peugeotem, silně naznačil…

2 týdny ago