DTM

Audi by mohlo opustit své tovární programy v GT na konci roku

Podle německého webu Motorsport-Total.com se plánuje uzavření Audi Sport Customer Racing na konci tohoto roku, aby značka mohla upřednostnit svůj nadcházející vstup do formule 1 v roce 2026.


Již v roce 2020 stáhlo Audi svůj tovární program z DTM, v roce 2021 opustilo Formuli E a minulý rok přerušilo svůj tovární program LMDh. Generální ředitel Audi Markus Duesmann měl zájem dostat značku do F1 již od roku 2020, kdy převzal otěže společnosti. Už na konci roku 2022 bylo od Audi propuštěno spoustu továrních jezdců.

Audi vstoupí do formule 1 v roce 2026 v rámci partnerství se Sauberem, avšak na úkor svých továrních programů v ostatních sériích. Podle více zdrojů se představenstvo Audi v čele s Duesmannem rozhodlo vložit veškerou svou váhu do projektu F1 již v roce 2021, dlouho předtím, než byl dokončen i jeho vstup do špičky motorsportu.

Rozumí se, že představenstvo nakonec vydalo na konci minulého roku pokyny k uzavření zákaznické závodní divize po skončení sezóny 2023. Audi Sport Customer Racing zahrnuje varianty GT2, GT3 a GT4 R8 LMS a také program TCR s RS 3 LMS. Jediný program Audi, který zůstane pro rok 2024 je účinkování v Rallye Dakar, i přes neúspěchy v posledních letech. 

Budoucnost zákaznické divize Audi zůstává ohrožena i přes úspěšnou sezónu 2022, ve které dosáhla 290 individuálních vítězství a 76 titulů. Ve stejném roce Audi vyrobilo 300 R8 LMS GT3, který zůstává jedním z nejúspěšnějších vozů GT3, jaké kdy byly vyrobeny.

Když byl požádán o komentář k budoucnosti Audi Sport Customer Racing, mluvčí v prohlášení uvedl: „Program motoristického sportu v zákaznických závodech pro rok 2023 byl rozhodnut a bude také probíhat následovně: 24 hodin Nürburgringu, 24 hodin ve Spa, GT World Challenge, TCR World Tour, DTM.

V současné době diskutujeme o dalším rozvoji zákaznického závodění a projektu Dakar. Jakmile budou učiněna rozhodnutí, budeme informovat naše týmy a partnery.“

Je tedy pravděpodobné, že veškeré tovární programy Audi v GT budou ukončeny. 

Tereza Černá

Recent Posts

Cadillac slaví nečekaný double v kvalifikaci na 24h Le Mans

Alex Lynn, pilot vozu Cadillac V-Series.R #12, získává pole position pro letošní 24h v Le…

1 dnem ago

Alex Lynn získal historicky první pole position pro Cadillac v Le Mans

Cadillac Hertz Team Jota si připisuje pole position zásluhou Alexe Lynna. Aby toho nebylo málo,…

2 dny ago

Frederik Vesti: V Daytoně jsem nevěděl, jak správně zahřát pneumatiky

Frederik Vesti letos debutuje ve 24h v Le Mans v kategorii Hypercar. V Cadillacu LMDh…

2 dny ago

Začátky DTM aneb když se hvězdy potkávaly na letištích

Šampionát DTM je součástí motorismu už od roku 1984, tudíž je zcela pochopitelné, že se…

4 dny ago

Uvnitř převodovky: Jak Porsche a Mobil 1 posouvají hranice možností ve vytrvalostních závodech

V motorsportu, kde závodní vozy musí fungovat až 24 hodin na hranici technických možností, rozhoduje…

5 dny ago

René Rast se po rekordní pole position dočkal vítězství na Zandvoortu

Německý závodník si připsal rekordní 26. pole position, čímž překonal "Pana DTM" Bernda Schneidera. Přestože…

5 dny ago