FIA WEC

Mercedes plánuje vstup do WEC v roce 2023

Od příští sezony bude třída LMGTE nahrazena třídou LMGT3 ve World Endurance Championship. Mercedes plánuje svůj vstup do této třídy i přes to, že tato jejich přihláška nebude prioritizována.


Jelikož budou vozy GTE nahrazeny výrazně cenově dostupnějšími vozy GT3, Mercedes bude splňovat podmínky na přihlášku do světového šampionátů vytrvalostních závodů. WEC však bude při přijímání přihlášek upřednostňovat výrobce, kteří jsou již přítomni ve třídě Hypercar, což znamená, že Porsche, Ferrari , BMW, Lamborghini a Chevrolet (díky Cadillacu) by mohly získat přednostní zacházení před Mercedesem, pokud nebude dostatek míst. 

Mercedes bude také spoléhat na zákaznické týmy, aby podpořili své úsilí. Problémem je povolení maximálně dvou přihlášek na výrobce.

Zatímco podrobnosti o třídě LMGT3 musí ještě schválit FIA, Mercedes je již přesvědčen, že bude přítomen ve WEC příští rok, povzbuzen zájmem, který již získal od svých zákaznických týmů.

„Samozřejmě máme zainteresované týmy, protože existuje mnoho zákazníků, kteří by se rádi přidali a kteří by chtěli v budoucnu jezdit v Le Mans,” řekl Stefan Wendl, šéf závodní divize Mercedes-AMG.

„Z naší strany jsme ale s pořadateli v úzkém kontaktu a uvidíme, co přinese budoucnost. V tuto chvíli je ještě trochu brzy na nějaké výsledky, ale jsme velmi optimističtí, že na startovním roštu uvidíme jedno nebo dvě AMG.”

Mercedes poskytuje zákaznickým týmům různé stupně podpory výrobce v závislosti na šampionátu nebo závodě, ve kterém soutěží. Větší rozpočty jsou určené pro DTM a velké vytrvalostní závody, jako je 24hodinový závod na Nürburgringu.

Zájem Mercedesu je dán podle zájmu zákaznických týmů: „Nejprve jdeme cestou, kterou chtějí zákazníci, a pak se podíváme na to, jak velká je možná podpora.

Tak zaprvé, podpora jezdců a technická podpora, jak to děláme v několika programech, možná i podpora náhradních dílů, protože jsme celosvětově známí velmi dobrými podpůrnými systémy. Takže takový je náš přístup.

V tuto chvíli diskutujeme o všech možnostech a pak máme jasnou představu. Pak se rozhodneme, co přesně chceme, ale plánem je rozhodně mít vozy ve všech velkých šampionátech.”

Mercedes naposledy vstoupil do závodu 24 hodin Le Mans v roce 1999 s prototypem CLR, ale po sérii havárií v kvalifikaci a trénincích byl z bezpečnostních důvodů nucen ze závodu odstoupit.

Tereza Černá

Recent Posts

Ferrari podalo protest na výsledky závodu 6H Spa

Tým Ferrari AF Corse podal protest proti rozhodnutím sportovních komisařů, že závod bude restartován po…

3 dny ago

Hertz Team Jota vítězí v prodlouženém závodě ve Spa

Dvoučlenná posádka týmu Herzt Team Jota, Callum Ilott a Will Stevens, si připisují vítězství ve…

5 dny ago

Mick Schumacher: Eau Rouge není zatáčka ve formuli 1, ale v Hypercars rozhodně ano

Mick Schumacher letos jezdí v kategorii Hypercars ve WEC s vozem Alpine. Ve Spa absolvoval…

6 dny ago

Naše tempo je ve Spa stejné jako v Imole a Kataru, říká Kvyat

Dojmy pilotů po kvalifikaci na šestihodinový závod ve Spa se liší, Toyota se svým tempem…

6 dny ago

Ferrari AF Corse s číslem 50 přichází o svou pole position, první je nakonec Porsche

Hypercar Ferrari s číslem 50 získalo pole position do šesti-hodinového závodu ve Spa, avšak bylo…

6 dny ago

Vettelův start ve WEC s Porsche Penske není vyloučen

Sebastian Vettel testoval Hypercar Porsche, Porsche 963 LMDh, minulý měsíc v Aragonu. Spekulace o jeho…

7 dny ago