V nové sezóně ADAC GT Masters hraje klíčovou roli zisk z udržitelnosti. ADAC GT Masters se již druhý rok po sobě montuje s inovativním palivem Shell Blue Gasoline 98, ve kterém je 50 % komponentů obnovitelných. V loňském roce jezdci absolvovali 10 971 kol s udržitelným palivem, což významně přispělo ke snížení emisí CO2.
Ředitel ADAC Motorsport Thomas Voss: „V roce 2023 odstartuje ADAC GT Masters se stejným konceptem, který těší fanoušky již 16 let. Nebudeme pokračovat v plánech představených v prosinci, které zahrnovaly společné závody s ADAC GT Masters a prototypy. To je v souladu s přáním mnoha týmů, aby ADAC GT Masters pokračoval beze změny ve své současné podobě. Nicméně ze sportovního hlediska zostřujeme profil série tím, že je povinné mít stříbrného nebo bronzového jezdce v každém autě. Tím zajišťujeme, že ADAC GT Masters zůstane atraktivní platformou pro ambiciózní a talentované jezdce.
Zahájení sezóny se koná v rámci speciální akce od 9. do 11. června na Hockenheimringu Baden-Württemberg. Více informací bude brzy zveřejněno.
Druhý závodní víkend představuje jeden z vrcholů sezóny: návrat na Norisring v ulicích Norimberku znamená, že se série seřadí na prvním ze čtyř podniků DTM. Po Norisringu je ADAC GT Masters hostem jedné z největších motoristických akcí v Německu: poprvé od roku 2012 startuje série na Nürburgringu na stejném místě jako ADAC Truck Grand Prix. Po letní přestávce se jezdci v září vydávají na Sachsenring. Následuje výlet do hor: předposlední kolo sezóny zavede závodníky na současnou trať Formule 1 na Red Bull Ring. Poté je zpět na Hockenheimring, společně s DTM, na finále na konci října
V ADAC GT Masters je kokpit i nadále sdílen dvěma jezdci. Od letošního roku je v každém voze povinný stříbrný nebo bronzový jezdec. ADAC GT Masters tak zůstává věrný své filozofii: poskytovat mladým lidem nejlepší možnou podporu a nabízet talentovaným mladým řidičům příležitost rozvíjet se v profesionálním prostředí.
Dobré výkony a úspěchy jsou odměněny: v nové sezóně se bude hrát o finanční i nepeněžní ceny v celkové výši více než 570 000 €. Kromě titulů Driver a Team existuje také soutěž Pirelli Junior pro mladé jezdce a Pirelli Trophy pro ambiciózní gentlemany. Týmy se mohou registrovat na ADAC GT Masters 2023 od 25. ledna. Uzávěrka přihlášek je 1. května.
Kalendář ADAC GT Masters 2023
09.06. – 11.06.2023 | Hockenheimring (Speciální událost) |
07.07. – 09.07.2023 | Norisring (DTM) |
14.07. – 16.07.2023 | Nürburgring (ADAC Truck Grand Prix) |
08.09. – 10.09.2023 | Sachsenring (DTM) |
22.09. – 24.09.2023 | Red Bull Ring (DTM) |
20.10. – 22.10.2023 | Hockenheimring (DTM) |
Lamborghini oficiálně potvrzuje svůj odchod WEC, jak z kategorie Hypercar, tak z kategorie LMGT3. Italský…
Po jedné sezoně s vozem Lamborghini GT3 ve WEC se sytě růžová posádka Iron Dames…
Mercedes-AMG vstupuje do World Endurance Championship pro sezonu 2025. V kategorii LMGT3 bude mít dva…
Maro Engel vyhrál dramatický závod Světového poháru FIA GT, když odolal pětisekundové penalizaci za způsobení…
Cadillac Racing přizpůsobil svůj tovární program pro svou třetí sezónu ve WEC, jelikož JOTA je…
Dle webu Sportscar 365, Lamborghini zvažuje kompletní ochod z WEC, jak v kategorii Hypercar, tak…