Kelvin van der Linde si za posledních deset let udělal jméno v motorsportu jako specialista v GT3. Ve službách Audi odjezdil Jihoafričan téměř vše, co se odjezdit dá. Ale van der Linde, který může počítat s dobrou šancí zůstat s Abtem v DTM v roce 2023, chce tuto pověst zřejmě brzy ukončit.
„Moje představa je trochu si rozšířit obzory,“ říká 26letý jezdec. Jak by to mělo vypadat? Van der Linde by si dokázal představit dvě cesty: Na jedné straně vstup do prototypového sportu s výrobcem hypercarů nebo LMDh, na druhé straně závazek k Formuli E.
To první mohlo vzniknout v důsledku původně oznámeného, ale poté odmítnutého návratu Audi do Le Mans. „Jednou z mých základních hodnot je vždy loajalita a celou svou kariéru jsem strávil s Audi,“ zdůrazňuje van der Linde. Ostatně on sam stál u vývoje ingolstadtského vozu LMDh.
„Sledovali jsme program LMDh, a když byl pozastaven, byli jsme smutní, protože jsme do toho programu vložili veškerou naši energii. Hodně jsem se podílel na simulátoru, takže jsem byl plně zapojen do projektu vypadalo to dobře,“ říká.
Van der Linde se na to připravil nejen na simulátoru, ale i na závodní dráze. Společně s Phoenix Racing se v únoru 2021 zúčastnil dvou závodů s vozem Oreca LMP2 v asijské sérii Le Mans. Společně se Simonem Trummerem a Matthiasem Kaiserem obsadil van der Linde čtvrté a třetí místo.
„Závodil jsem proti spoustě dobrých kluků ve třídě LMP2 v asijské sérii Le Mans a osvědčil jsem se tam – ale bohužel to zatím nevedlo tímto směrem,“ sděluje van der Linde.
Jeho další možnost je cesta do Formule E? Jeho současný zaměstnavatel DTM Abt by zde byl ideálním kontaktním místem.
V budoucnu bude „Abt“ startovat v elektrické závodní sérii s pohonem od Mahindry. Van der Linde má dobrý pocit z tohoto programu: „Mám dobrý vztah s Abtem, také s Abtem vidím budoucnost. Právě oznámili svůj program Formule E, takže tam určitě je budoucnost, dlouhodobá vize, v partnerství s Mahindrou taky zůstaňte.“
Ale v nadcházející sezóně budou za Abta ve Formuli E startovat bývalí jezdci DTM Nico Müller a Robin Frijns, zatímco van der Linde vypadá spíše jako budoucnost DTM. Možnost by tedy mohl mít až v roce 2024.
Vyhrát šampionát v této sérii jako jeho bratr Sheldon van der Linde je jedním z hlavních cílů Jihoafričanů v kariéře. V závodech GT3 si Kelvin van der Linde zajistil dva mistrovské tituly v ADAC GT Masters a dvě celková vítězství ve 24hodinovém závodě Nürburgringu, každé s Audi.
Lamborghini oficiálně potvrzuje svůj odchod WEC, jak z kategorie Hypercar, tak z kategorie LMGT3. Italský…
Po jedné sezoně s vozem Lamborghini GT3 ve WEC se sytě růžová posádka Iron Dames…
Mercedes-AMG vstupuje do World Endurance Championship pro sezonu 2025. V kategorii LMGT3 bude mít dva…
Maro Engel vyhrál dramatický závod Světového poháru FIA GT, když odolal pětisekundové penalizaci za způsobení…
Cadillac Racing přizpůsobil svůj tovární program pro svou třetí sezónu ve WEC, jelikož JOTA je…
Dle webu Sportscar 365, Lamborghini zvažuje kompletní ochod z WEC, jak v kategorii Hypercar, tak…