DTM

Sportovní komisaři DTM Trophy spí

A to není jen pocit, který se mi vytvořil po tomto víkendu. Jak kdyby se to ale na Norisringu ještě více potvrdilo.


Už během loňského roku jsme viděli několik zvláštních penalizací, ale naopak několik “nepenalizací”. Když se jel poslední víkend na Norisringu, tak jak kdyby neexistovali traťové limity. Po startu jeli jezdci ze všech stran, přičemž první zatáčka dostala pro některé úplně jinou variantu. Nic z toho se neřešilo, přitom piloti získali i čtyři pozice k dobru.

Letos se situace opakovala, především u Tima Heinemanna ve druhém závodě to bylo viditelné. Nejen, že pilot získal několik pozic, ale vyhnul se kolizi.

Ve zmíněné nehodě byl i jezdec týmu Heide Motorsport Thiago Vivacqua, který okomentoval start na svém Instagramu jednoznačně: ,,Mnoho lidí mi říkalo, proč jdu sem, a nikoliv do jiného šampionátu GT4. Nyní už chápu proč. Je to samé bourání a kontakty.”

Nutno říct, že Brazilec má recht. V DTM Trophy letos nikdy z loňské sezony kromě Sophie Hofmann není. Pole se rozmístilo po konkurenčních šampionátech od ADAC nebo SRO.

Aby toho nebylo málo, nejedná se jen o traťové limity, ale i závažnější věci.

Během konce první kvalifikace projela Hofmann skrze červenou na semaforu, jenž se rozsvítila na konci pitlane těsně před jejím průjezdem. Němka dostala penalizaci dvou míst na startu.

To by nebyl problém, ale problém je, že to samé udělal Louis Heknefend ve volném tréninku, kde dostal jen napomenutí. Dejme tomu, jenže stejná situace se stala i při nájezdu na grid, kde je to přísně zakázáno. Komisaři tento incident přehlédli. A do třetíce. Jan Phillip Southern také projel na červenou ke konci druhé kvalifikace, ale bez trestu. Tudíž ze tří pilotů se trestal jen jeden.

Není se čemu divit, že Hofmann se také vyjádřila na Instagramu ve smyslu, co vlastně promotér má proti ženám v šampionátu. Nekonzistentnost je tak zde obrovská, a není se čemu divit, že DTM Trophy nemá v poslední době vůbec dobrou pověst. Pole je slabé, činí jen 16 vozů GT4, přičemž v European jich je pravidelně přes 40! Věc, která určitě souvisí s věcmi, jenž jsem nahoře zmínil…

Držím palce, ať se brzy zjedná náprava.

Jiří Košta

Recent Posts

Ferrari podalo protest na výsledky závodu 6H Spa

Tým Ferrari AF Corse podal protest proti rozhodnutím sportovních komisařů, že závod bude restartován po…

5 dny ago

Hertz Team Jota vítězí v prodlouženém závodě ve Spa

Dvoučlenná posádka týmu Herzt Team Jota, Callum Ilott a Will Stevens, si připisují vítězství ve…

7 dny ago

Mick Schumacher: Eau Rouge není zatáčka ve formuli 1, ale v Hypercars rozhodně ano

Mick Schumacher letos jezdí v kategorii Hypercars ve WEC s vozem Alpine. Ve Spa absolvoval…

1 týdnem ago

Naše tempo je ve Spa stejné jako v Imole a Kataru, říká Kvyat

Dojmy pilotů po kvalifikaci na šestihodinový závod ve Spa se liší, Toyota se svým tempem…

1 týdnem ago

Ferrari AF Corse s číslem 50 přichází o svou pole position, první je nakonec Porsche

Hypercar Ferrari s číslem 50 získalo pole position do šesti-hodinového závodu ve Spa, avšak bylo…

1 týdnem ago

Vettelův start ve WEC s Porsche Penske není vyloučen

Sebastian Vettel testoval Hypercar Porsche, Porsche 963 LMDh, minulý měsíc v Aragonu. Spekulace o jeho…

1 týdnem ago