ADAC GT

Smíšené pocity pro Jílkovou a Hauba po prvním víkendu ADAC GT4 Germany

Německý šampionát vozů kategorie GT4 měl o víkendu po zimní přestávce návrat. Na piloty čekala tradiční výzva v podobě Oscherslebenu, kde se fanoušci rozhodně nenudili. Kromě toho, že konečně mohli volně po paddocku bez roušek a testů na covid, mohli na vlastní oči vidět německou premiéru Gabriely Jílkové a Roberta Hauba u týmu Drago Racing Team ZVO.


Do prvního závodu se kvalifikoval Haub na šestnáctém místě, což nastavilo základ toho, jak se sobota odvíjela. Američan dokázal získat několik pozic k dobru ve svém stintu, přičemž vůz předával Jílkové těsně za nejlepší desítkou.

„Start se mi hodně povedl, dokázal jsem předjet několik jezdců a šetřit pneumatiky pro konec závodu. Nastavení bylo dobré, a proto si myslím, že kdybychom se kvalifikovali výše, tak jsme mohli mít ještě lepší závod. Důležité ale bylo bodovat, protože hodně soupeřů v boji o titul nedokončilo,“ komentuje dění Haub.

Týmová kolegyně nastoupila do vozu přibližně v polovině prvního závodu, přičemž započala její stíhací jízda. Několik odvážných manévrů jí posunulo až na šesté místo, čímž se zapsala jako nejlepší Mercedes.

„Nikdy není snadné naskočit do vozu v rozjetém závodě, ale hned po odjezdu z boxů jsem měla dobrý pocit. Mercedes byl dobře připraven a pneumatiky také skvěle fungovaly. Předjíždět sice nebylo snadné, nicméně jsme dokázali šestým místem z minima maximum. Při debutu naší stáje Drago Racing Team ZVO v ADAC GT4 Germany jsem tak velmi hrdá na to, co jsme dokázali,“ dodává Češka.

Druhý závod víkendu se vyvíjel přesně opačně. Jílková zajela druhou řadu v kvalifikaci, ale svým stintem se protrápila. Češka sice statečně bojovala a snažila se defenzivně bránit, ale rychlost vozu nebyla až tak dobrá.

Američan se tak ve svém stintu snažil minimalizovat ztráty, ale to se bohužel vymstilo. Závodník pár minut před koncem závodu minul brzdný bod a narazil do Porsche Pavla Lefterova před sebou, který se roztočil. Haub byl pro poškozený chladič nucen okamžitě zastavit, tudíž závod nedokončil.

„Piloti přede mnou brzdili o něco dříve, než ve všech kolem předtím, zatímco já jsem zase brzdil o něco později. Tím vznikl takový domino efekt, který nás stál ve druhém závodě top 10. Byla to moje chyba, což přiznávám.

Jsem si ale jistý, že do budoucna se něčemu takovému vyvaruji. Koneckonců je to stále teprve má druhá sezona v motorsportu a postupně se učím,“ dodává závodník.

Jiří Košta

Recent Posts

Iron Dames oznamují partnerství s Porsche ve WEC

Po jedné sezoně s vozem Lamborghini GT3 ve WEC se sytě růžová posádka Iron Dames…

18 hodinami ago

Mercedes vstupuje do WEC s Iron Lynx

Mercedes-AMG vstupuje do World Endurance Championship pro sezonu 2025. V kategorii LMGT3 bude mít dva…

2 dny ago

Divoké Macau vyhrál Maro Engel

Maro Engel vyhrál dramatický závod Světového poháru FIA GT, když odolal pětisekundové penalizaci za způsobení…

4 dny ago

JOTA Sport by Cadillac odhaluje jezdecké posádky pro příští sezonu WEC

Cadillac Racing přizpůsobil svůj tovární program pro svou třetí sezónu ve WEC, jelikož JOTA je…

1 týdnem ago

Lamborghini zvažuje kompletní odchod z WEC

Dle webu Sportscar 365, Lamborghini zvažuje kompletní ochod z WEC, jak v kategorii Hypercar, tak…

1 týdnem ago

Pro Lotterera má letošní titul ve FIA WEC daleko větší hodnotu – dřív nebyla konkurence

Trojnásobný vítěz závodu 24 hodin Le Mans Andre Lotterer věří, že letošní zisk titulu mistra…

1 týdnem ago