ADAC GT

Smíšené pocity pro Jílkovou a Hauba po prvním víkendu ADAC GT4 Germany

Německý šampionát vozů kategorie GT4 měl o víkendu po zimní přestávce návrat. Na piloty čekala tradiční výzva v podobě Oscherslebenu, kde se fanoušci rozhodně nenudili. Kromě toho, že konečně mohli volně po paddocku bez roušek a testů na covid, mohli na vlastní oči vidět německou premiéru Gabriely Jílkové a Roberta Hauba u týmu Drago Racing Team ZVO.


Do prvního závodu se kvalifikoval Haub na šestnáctém místě, což nastavilo základ toho, jak se sobota odvíjela. Američan dokázal získat několik pozic k dobru ve svém stintu, přičemž vůz předával Jílkové těsně za nejlepší desítkou.

„Start se mi hodně povedl, dokázal jsem předjet několik jezdců a šetřit pneumatiky pro konec závodu. Nastavení bylo dobré, a proto si myslím, že kdybychom se kvalifikovali výše, tak jsme mohli mít ještě lepší závod. Důležité ale bylo bodovat, protože hodně soupeřů v boji o titul nedokončilo,“ komentuje dění Haub.

Týmová kolegyně nastoupila do vozu přibližně v polovině prvního závodu, přičemž započala její stíhací jízda. Několik odvážných manévrů jí posunulo až na šesté místo, čímž se zapsala jako nejlepší Mercedes.

„Nikdy není snadné naskočit do vozu v rozjetém závodě, ale hned po odjezdu z boxů jsem měla dobrý pocit. Mercedes byl dobře připraven a pneumatiky také skvěle fungovaly. Předjíždět sice nebylo snadné, nicméně jsme dokázali šestým místem z minima maximum. Při debutu naší stáje Drago Racing Team ZVO v ADAC GT4 Germany jsem tak velmi hrdá na to, co jsme dokázali,“ dodává Češka.

Druhý závod víkendu se vyvíjel přesně opačně. Jílková zajela druhou řadu v kvalifikaci, ale svým stintem se protrápila. Češka sice statečně bojovala a snažila se defenzivně bránit, ale rychlost vozu nebyla až tak dobrá.

Američan se tak ve svém stintu snažil minimalizovat ztráty, ale to se bohužel vymstilo. Závodník pár minut před koncem závodu minul brzdný bod a narazil do Porsche Pavla Lefterova před sebou, který se roztočil. Haub byl pro poškozený chladič nucen okamžitě zastavit, tudíž závod nedokončil.

„Piloti přede mnou brzdili o něco dříve, než ve všech kolem předtím, zatímco já jsem zase brzdil o něco později. Tím vznikl takový domino efekt, který nás stál ve druhém závodě top 10. Byla to moje chyba, což přiznávám.

Jsem si ale jistý, že do budoucna se něčemu takovému vyvaruji. Koneckonců je to stále teprve má druhá sezona v motorsportu a postupně se učím,“ dodává závodník.

Jiří Košta

Recent Posts

Maro Engel: nejkuženější jezdec DTM

Maro Engel vstupuje do své desáté sezony v DTM s Mercedesem. Před prvním víkendem sdělil…

13 hodinami ago

Jules Gounon o své debutové sezoně v DTM

Jules Gounon promluvil o své debutové sezoně v DTM, svých očekáváních a cílech, a mnoho…

13 hodinami ago

Thomas Jäger před sezonou DTM o změnách v šampionátu

Thomas Jäger, technický ředitel Mercedesu v DTM pro leotšní sezonu, v rozhovoru pro media popsal…

14 hodinami ago

James Barclay odchází z pozice šéfa Jaguar TCS Racing, co to znamená pro tým?

Šéf týmu Jaguar TCS Racing ve formuli E odejde ze své pozice v týmu na…

24 hodinami ago

Je tu nová sezona DTM! Na scénu přichází také Glock a Gounon

Šampionát DTM se vrací na závodní okruhy. Devět prémiových výrobců a mezinárodní pole s 24…

3 dny ago

Valentino Rossi na póidu v domácím závodě na Imole

Vůz #46, tedy i Valentino Rossi, zísiává druhé kategorii LMGT3 na italské Imole. Závod vyhrálo…

5 dny ago