Sezóna 2022 DTM ještě nezačala, ale nadále mluvíme o tom, co se stalo na konci té uplynulé. Zdá se, že kontroverzní následky nezmizí a pochyby také zase vzrostou.
K tématu kontroverzních epizod Norisringu se vrací Kimmo Liimatainen, šéf týmu Rosberg, který vyjádřil svůj názor na chování jezdců týmů Mercedesu, kteří všichni pomohli jednomu vozu – Maximilianovi Götzovi.
Podle šéfa finského týmu je to v rozporu s duchem šampionátu a konceptu sportu samotného.
„Přišlo mi velmi hloupé, že výrobce znovu zasáhl při rozhodování o finále sezóny. Sportovec ve mně je jasně proti tomu všemu a DTM by mělo být šampionátem, který vidí souboj pilota proti pilotovi.
Osobně nemám nic proti týmovým příkazům pro dobro týmu, ale tady mluvíme o něčem jiném, protože najednou jsme měli sedm vozů značky připravených se do toho zapojit.“
Promotér ITR podotkl, že už nebude na trati tolerovat určité postoje, ale Liimatainen ohrnuje nos i do budoucna.
„Proběhly diskuse, ale je třeba také říci, že komisaři jsou bezmocní, pokud jde o určité triky. Řekněme, že se jezdec náhle vrátí do boxů, nebo ‚náhodou‘ zpomalí při zastávce v boxech, natož zpomalí…co by se mělo dělat?“
Ve formuli 1 to zakázali, pak jsme viděli scény jako ‚Fernando je rychlejší než ty‘ komunikované přes vysílačku. Jak můžete dokázat, že někdo zastavil úmyslně a obětoval svůj závod pro jiného? Je to velmi těžké.“
Liimatainen naopak oceňuje přístup Audi Sport, které nedalo týmu Rosberg pokyny ohledně souboje o mistrovský titul.
„Chápu obě strany a dokážu je pochopit. Naštěstí to není rozhodnutí, které by se mě týkalo, protože činy Audi prostě obhajovat musím.
Nic o tom neřekli, i když Kelvin Van Der Linde stále bojoval o titul, nikdo nám nepřišel říct, abychom se chovali tak či onak.
Prostě nám řekli: jste nezávislé týmy a můžete svobodně závodit. To je filozofie Audi. Ostatní výrobci mohou mít jiný názor, to je v pořádku.
Na druhou stranu, čím větší finanční podpora je od nich pro jejich příslušné týmy, tím větší sílu mají. Proto jsem věděl, že to bude takhle, když vám někdo dá hodně peněz a pak očekává něco na oplátku.“
Po jedné sezoně s vozem Lamborghini GT3 ve WEC se sytě růžová posádka Iron Dames…
Mercedes-AMG vstupuje do World Endurance Championship pro sezonu 2025. V kategorii LMGT3 bude mít dva…
Maro Engel vyhrál dramatický závod Světového poháru FIA GT, když odolal pětisekundové penalizaci za způsobení…
Cadillac Racing přizpůsobil svůj tovární program pro svou třetí sezónu ve WEC, jelikož JOTA je…
Dle webu Sportscar 365, Lamborghini zvažuje kompletní ochod z WEC, jak v kategorii Hypercar, tak…
Trojnásobný vítěz závodu 24 hodin Le Mans Andre Lotterer věří, že letošní zisk titulu mistra…