Uncategorized

Audi: Nelze zakázat týmovou režii

Šéf týmu Rosberg se vrací k tomu, aby hovořil o týmových hrách, které negativně charakterizovaly finále sezóny DTM 2021.


Sezóna 2022 DTM ještě nezačala, ale nadále mluvíme o tom, co se stalo na konci té uplynulé. Zdá se, že kontroverzní následky nezmizí a pochyby také zase vzrostou.

K tématu kontroverzních epizod Norisringu se vrací Kimmo Liimatainen, šéf týmu Rosberg, který vyjádřil svůj názor na chování jezdců týmů Mercedesu, kteří všichni pomohli jednomu vozu – Maximilianovi Götzovi.

Podle šéfa finského týmu je to v rozporu s duchem šampionátu a konceptu sportu samotného.

„Přišlo mi velmi hloupé, že výrobce znovu zasáhl při rozhodování o finále sezóny. Sportovec ve mně je jasně proti tomu všemu a DTM by mělo být šampionátem, který vidí souboj pilota proti pilotovi.

Osobně nemám nic proti týmovým příkazům pro dobro týmu, ale tady mluvíme o něčem jiném, protože najednou jsme měli sedm vozů značky připravených se do toho zapojit.“

Promotér ITR podotkl, že už nebude na trati tolerovat určité postoje, ale Liimatainen ohrnuje nos i do budoucna.

„Proběhly diskuse, ale je třeba také říci, že komisaři jsou bezmocní, pokud jde o určité triky. Řekněme, že se jezdec náhle vrátí do boxů, nebo ‚náhodou‘ zpomalí při zastávce v boxech, natož zpomalí…co by se mělo dělat?“

Ve formuli 1 to zakázali, pak jsme viděli scény jako ‚Fernando je rychlejší než ty‘ komunikované přes vysílačku. Jak můžete dokázat, že někdo zastavil úmyslně a obětoval svůj závod pro jiného? Je to velmi těžké.“

Liimatainen naopak oceňuje přístup Audi Sport, které nedalo týmu Rosberg pokyny ohledně souboje o mistrovský titul.

„Chápu obě strany a dokážu je pochopit. Naštěstí to není rozhodnutí, které by se mě týkalo, protože činy Audi prostě obhajovat musím.

Nic o tom neřekli, i když Kelvin Van Der Linde stále bojoval o titul, nikdo nám nepřišel říct, abychom se chovali tak či onak.

Prostě nám řekli: jste nezávislé týmy a můžete svobodně závodit. To je filozofie Audi. Ostatní výrobci mohou mít jiný názor, to je v pořádku.

Na druhou stranu, čím větší finanční podpora je od nich pro jejich příslušné týmy, tím větší sílu mají. Proto jsem věděl, že to bude takhle, když vám někdo dá hodně peněz a pak očekává něco na oplátku.“

Jiří Košta

Recent Posts

Tim Reiter mění pro letošní sezonu angažmá, zůstává ale v ADAC GT4 Germany

Tým ME Motorsport bude v sezóně 2025 opět soutěžit v německém ADAC GT4. Tým pořídil…

3 hodinami ago

Aston Martin vstupuje do DTM

Comtoyou Racing vstupuje do DTM se dvěma belgičany, Gillesem Magnusem a Nicolasem Baertem.

2 dny ago

Bortolotti, Thiim, Lamborghini a Red Bull: ABT Sportsline představuje svůj tým DTM

ABT Sportsline představil své nové partnerství s Lamborghini v Alpách, spolu s jezdci i vozem.…

3 dny ago

Arthur Leclerc pojede GT World Challenge s Ferrari

Arthur Leclerc, mladší bratr pilota F1, byl oznámen pro celou sezonu GT World Challenge s…

4 dny ago

Zbarvení Ferrari 499P pro letošní sezonu WEC

Ferrari minulý týden odhalilo zbarvení svých továrních Hypercars pro letošní sezonu WEC, spolu s plány…

5 dny ago

Logan Sargeant odchází z programu IDEC Sport by Genesis

Bývalý pilot F1, Logan Sargeant, „odchází ze závodění“ dva měsíce poté, co se připojil k…

5 dny ago