Uncategorized

Audi: Nelze zakázat týmovou režii

Šéf týmu Rosberg se vrací k tomu, aby hovořil o týmových hrách, které negativně charakterizovaly finále sezóny DTM 2021.


Sezóna 2022 DTM ještě nezačala, ale nadále mluvíme o tom, co se stalo na konci té uplynulé. Zdá se, že kontroverzní následky nezmizí a pochyby také zase vzrostou.

K tématu kontroverzních epizod Norisringu se vrací Kimmo Liimatainen, šéf týmu Rosberg, který vyjádřil svůj názor na chování jezdců týmů Mercedesu, kteří všichni pomohli jednomu vozu – Maximilianovi Götzovi.

Podle šéfa finského týmu je to v rozporu s duchem šampionátu a konceptu sportu samotného.

„Přišlo mi velmi hloupé, že výrobce znovu zasáhl při rozhodování o finále sezóny. Sportovec ve mně je jasně proti tomu všemu a DTM by mělo být šampionátem, který vidí souboj pilota proti pilotovi.

Osobně nemám nic proti týmovým příkazům pro dobro týmu, ale tady mluvíme o něčem jiném, protože najednou jsme měli sedm vozů značky připravených se do toho zapojit.“

Promotér ITR podotkl, že už nebude na trati tolerovat určité postoje, ale Liimatainen ohrnuje nos i do budoucna.

„Proběhly diskuse, ale je třeba také říci, že komisaři jsou bezmocní, pokud jde o určité triky. Řekněme, že se jezdec náhle vrátí do boxů, nebo ‚náhodou‘ zpomalí při zastávce v boxech, natož zpomalí…co by se mělo dělat?“

Ve formuli 1 to zakázali, pak jsme viděli scény jako ‚Fernando je rychlejší než ty‘ komunikované přes vysílačku. Jak můžete dokázat, že někdo zastavil úmyslně a obětoval svůj závod pro jiného? Je to velmi těžké.“

Liimatainen naopak oceňuje přístup Audi Sport, které nedalo týmu Rosberg pokyny ohledně souboje o mistrovský titul.

„Chápu obě strany a dokážu je pochopit. Naštěstí to není rozhodnutí, které by se mě týkalo, protože činy Audi prostě obhajovat musím.

Nic o tom neřekli, i když Kelvin Van Der Linde stále bojoval o titul, nikdo nám nepřišel říct, abychom se chovali tak či onak.

Prostě nám řekli: jste nezávislé týmy a můžete svobodně závodit. To je filozofie Audi. Ostatní výrobci mohou mít jiný názor, to je v pořádku.

Na druhou stranu, čím větší finanční podpora je od nich pro jejich příslušné týmy, tím větší sílu mají. Proto jsem věděl, že to bude takhle, když vám někdo dá hodně peněz a pak očekává něco na oplátku.“

Jiří Košta

Recent Posts

Peugeot oznamuje posádky pro sezonu 2025 WEC

Peugeot Sport oznamuje své posádky pro sezonu 2025 ve World Endurance Championship. Složení jezdců se…

2 dny ago

Akkodis ASP oznamuje bronzové jezdce pro FIA WEC

Francouzský tým, jenž startuje ve FIA WEC, oznámil další dva piloty do svých sestav. Arnold…

2 dny ago

Překvapení! Valentino Rossi bude závodit ve FIA WEC i letos

Tým WRT oznámil jezdecké sestavy pro sezónu FIA WEC 2025. Valentino Rossi bude pokračovat.

4 dny ago

Cadillac x JOTA odhaluje livery pro letošní sezonu WEC

Cadillac Racing ve spojení s týmem Cadillac Hertz Team JOTA dnes odhalili vzhled svých dvou…

5 dny ago

Směřuje Nicki Thiim do LMH Astonu Martin? Pilot překvapil svou odpovědí

Nicki Thiim je továrním jezdcem Aston Martin již deset let, přestože program GT britské značky…

5 dny ago

Ugo de Wilde se stává továrním pilotem BMW

Sestava továrních jezdců BMW M Motorsport dostává další posílení pro sezonu 2025. 22letý Belgičan, Ugo…

1 týdnem ago