Uncategorized

Audi: Nelze zakázat týmovou režii

Šéf týmu Rosberg se vrací k tomu, aby hovořil o týmových hrách, které negativně charakterizovaly finále sezóny DTM 2021.


Sezóna 2022 DTM ještě nezačala, ale nadále mluvíme o tom, co se stalo na konci té uplynulé. Zdá se, že kontroverzní následky nezmizí a pochyby také zase vzrostou.

K tématu kontroverzních epizod Norisringu se vrací Kimmo Liimatainen, šéf týmu Rosberg, který vyjádřil svůj názor na chování jezdců týmů Mercedesu, kteří všichni pomohli jednomu vozu – Maximilianovi Götzovi.

Podle šéfa finského týmu je to v rozporu s duchem šampionátu a konceptu sportu samotného.

„Přišlo mi velmi hloupé, že výrobce znovu zasáhl při rozhodování o finále sezóny. Sportovec ve mně je jasně proti tomu všemu a DTM by mělo být šampionátem, který vidí souboj pilota proti pilotovi.

Osobně nemám nic proti týmovým příkazům pro dobro týmu, ale tady mluvíme o něčem jiném, protože najednou jsme měli sedm vozů značky připravených se do toho zapojit.“

Promotér ITR podotkl, že už nebude na trati tolerovat určité postoje, ale Liimatainen ohrnuje nos i do budoucna.

„Proběhly diskuse, ale je třeba také říci, že komisaři jsou bezmocní, pokud jde o určité triky. Řekněme, že se jezdec náhle vrátí do boxů, nebo ‚náhodou‘ zpomalí při zastávce v boxech, natož zpomalí…co by se mělo dělat?“

Ve formuli 1 to zakázali, pak jsme viděli scény jako ‚Fernando je rychlejší než ty‘ komunikované přes vysílačku. Jak můžete dokázat, že někdo zastavil úmyslně a obětoval svůj závod pro jiného? Je to velmi těžké.“

Liimatainen naopak oceňuje přístup Audi Sport, které nedalo týmu Rosberg pokyny ohledně souboje o mistrovský titul.

„Chápu obě strany a dokážu je pochopit. Naštěstí to není rozhodnutí, které by se mě týkalo, protože činy Audi prostě obhajovat musím.

Nic o tom neřekli, i když Kelvin Van Der Linde stále bojoval o titul, nikdo nám nepřišel říct, abychom se chovali tak či onak.

Prostě nám řekli: jste nezávislé týmy a můžete svobodně závodit. To je filozofie Audi. Ostatní výrobci mohou mít jiný názor, to je v pořádku.

Na druhou stranu, čím větší finanční podpora je od nich pro jejich příslušné týmy, tím větší sílu mají. Proto jsem věděl, že to bude takhle, když vám někdo dá hodně peněz a pak očekává něco na oplátku.“

Jiří Košta

Recent Posts

Exkluzivně: Felipe Drugovich a Frederik Vesti o podobnostech mezi Formulí E a Hypercarem Cadillac

Felipe Drugovich a Frederik Vesti byli minulý víkend v Berlíně v rámci Formule E. Drugovich…

1 týdnem ago

Racing Journal Speed Fest již příští víkend

Racing Journal Speed Fest na Autodromu Most už příští víkend!

1 týdnem ago

Jenson Button odejde z JOTA Sport na konci sezony

Jenson Button, pilot vozu Cadillac V.Series-R pro tým JOTA Sport v FIA WEC, odejde z…

2 týdny ago

Cadillac bere 1-2 v Sao Paulu

Cadillac Hertz Team JOTA bere 1-2 v šestihodinovém závdodě v Sao Paulu. Po startu z…

2 týdny ago

Na papíře nejslibnější víkend pro Peugeot, bez svých nejsilnějších pilotů

Peugeot zažívá svůj nejsilnější víkend od svého debutu ve WEC. S konzistetními top5 výsledky v…

2 týdny ago

Alex Lynn: Nové povrchy nám sedí

Alex Lynn věří, že nové povrchy tratí pomáhají Cadillacu více než ostatním, sdělil to novinářům…

2 týdny ago