Uncategorized

Audi: Nelze zakázat týmovou režii

Šéf týmu Rosberg se vrací k tomu, aby hovořil o týmových hrách, které negativně charakterizovaly finále sezóny DTM 2021.


Sezóna 2022 DTM ještě nezačala, ale nadále mluvíme o tom, co se stalo na konci té uplynulé. Zdá se, že kontroverzní následky nezmizí a pochyby také zase vzrostou.

K tématu kontroverzních epizod Norisringu se vrací Kimmo Liimatainen, šéf týmu Rosberg, který vyjádřil svůj názor na chování jezdců týmů Mercedesu, kteří všichni pomohli jednomu vozu – Maximilianovi Götzovi.

Podle šéfa finského týmu je to v rozporu s duchem šampionátu a konceptu sportu samotného.

„Přišlo mi velmi hloupé, že výrobce znovu zasáhl při rozhodování o finále sezóny. Sportovec ve mně je jasně proti tomu všemu a DTM by mělo být šampionátem, který vidí souboj pilota proti pilotovi.

Osobně nemám nic proti týmovým příkazům pro dobro týmu, ale tady mluvíme o něčem jiném, protože najednou jsme měli sedm vozů značky připravených se do toho zapojit.“

Promotér ITR podotkl, že už nebude na trati tolerovat určité postoje, ale Liimatainen ohrnuje nos i do budoucna.

„Proběhly diskuse, ale je třeba také říci, že komisaři jsou bezmocní, pokud jde o určité triky. Řekněme, že se jezdec náhle vrátí do boxů, nebo ‚náhodou‘ zpomalí při zastávce v boxech, natož zpomalí…co by se mělo dělat?“

Ve formuli 1 to zakázali, pak jsme viděli scény jako ‚Fernando je rychlejší než ty‘ komunikované přes vysílačku. Jak můžete dokázat, že někdo zastavil úmyslně a obětoval svůj závod pro jiného? Je to velmi těžké.“

Liimatainen naopak oceňuje přístup Audi Sport, které nedalo týmu Rosberg pokyny ohledně souboje o mistrovský titul.

„Chápu obě strany a dokážu je pochopit. Naštěstí to není rozhodnutí, které by se mě týkalo, protože činy Audi prostě obhajovat musím.

Nic o tom neřekli, i když Kelvin Van Der Linde stále bojoval o titul, nikdo nám nepřišel říct, abychom se chovali tak či onak.

Prostě nám řekli: jste nezávislé týmy a můžete svobodně závodit. To je filozofie Audi. Ostatní výrobci mohou mít jiný názor, to je v pořádku.

Na druhou stranu, čím větší finanční podpora je od nich pro jejich příslušné týmy, tím větší sílu mají. Proto jsem věděl, že to bude takhle, když vám někdo dá hodně peněz a pak očekává něco na oplátku.“

Jiří Košta

Recent Posts

Iron Dames oznamují partnerství s Porsche ve WEC

Po jedné sezoně s vozem Lamborghini GT3 ve WEC se sytě růžová posádka Iron Dames…

1 dnem ago

Mercedes vstupuje do WEC s Iron Lynx

Mercedes-AMG vstupuje do World Endurance Championship pro sezonu 2025. V kategorii LMGT3 bude mít dva…

2 dny ago

Divoké Macau vyhrál Maro Engel

Maro Engel vyhrál dramatický závod Světového poháru FIA GT, když odolal pětisekundové penalizaci za způsobení…

4 dny ago

JOTA Sport by Cadillac odhaluje jezdecké posádky pro příští sezonu WEC

Cadillac Racing přizpůsobil svůj tovární program pro svou třetí sezónu ve WEC, jelikož JOTA je…

1 týdnem ago

Lamborghini zvažuje kompletní odchod z WEC

Dle webu Sportscar 365, Lamborghini zvažuje kompletní ochod z WEC, jak v kategorii Hypercar, tak…

1 týdnem ago

Pro Lotterera má letošní titul ve FIA WEC daleko větší hodnotu – dřív nebyla konkurence

Trojnásobný vítěz závodu 24 hodin Le Mans Andre Lotterer věří, že letošní zisk titulu mistra…

1 týdnem ago