Letošní rok byl jako na houpačce, Lawson vyhrál úvodní závod na Monze, přičemž ten druhý v Itálii zase van der Linde. To nám tak nějak stanovilo trend letošní sezony DTM.
V průběhu roku to bylo nahoru a dolů, přičemž do finálového víkendu na Norisringu přijel jako lídr Lawson s náskokem čtrnácti bodů na soupeře z Audi. Götz ztrácel bodů 26, ale už nikdo neočekával, že by mohl vyhrát.
Opak je ale pravdou. Na startu prvního závodu byly bok po boku Lawson a van der Linde, přičemž druhý jmenovaný nezvládl brzdný bod, a vyjel tak mimo ideální stopu. Soupeř z Nového Zélandu stihl uhnout, takže moc neztratil. Dá se pochopit, že závodník Audi potřeboval zariskovat, aby překonal hlavního soupeře. Risk mu nevyšel, cesta se otevřela Mercedesům, a také Götzovi. Německý pilot se radoval z vítězství, čímž stáhl něco na Lawsona, ale rozdíl byl pořád 16 bodů.
Neděle, druhý závod. Situace naprosto totožná, van der Linde neodhadne brzdný bod, a protože se chce dostat hlavně před Lawsona, vyveze oba, včetně Nicka Cassidyho, mimo trať. Kelvin udělal totožný manévr, ale s mnohem většími následky. Lawson odstoupil, přičemž van der Linde dostal za svůj nesmyslný atak penalizaci pouhých pěti vteřin.
Jezdec Ferrari sice pokračoval, ale na body šance nebyla. Kelvin byl na cestě za titulem. Jenže později přišla „Karma“ za jeho útok, protože dostal defekt zadní levé pneumatiky. Titul tak nezískal ani jeden z nich, ale Götz, který vyhrál i druhý závod!
Já se ovšem ptám, měl to Kelvin zapotřebí? Odjel skvělou a férovou sezonu, ale tady na Norisringu, jako kdyby to nebyl on. Většinou vypočítavý závodník měl před sebou jen jeden cíl – modré Ferrari s logy Red Bullu.
Nutno říct, že i Lawson měl během roku několik incidentů, včetně kolize s van der Lindem na Nürburgringu. Přesto se snažil být k hlavnímu soupeři maximálně férový. Není divu, že „Kiwi driver“ předávání pohárů za celkové umístění oplakal. Co mě osobně ovšem zaráží je to, jak se Kelvin stále usmíval, jak kdyby mu stačilo, že nevyhrál Lawson.
Kelvine, proč? Jezdec tvých kvalit by se neměl bát devatenáctiletého klučíka, který si teprve buduje svojí cestu v motorsportu. Van der Linde už je v dnešní době velezkušeným jezdcem, ale zde zkrátka nestál tlak, protože mít titul v DTM je prostě něco víc, než titul kdekoliv jinde v GT.
Podle mého názoru, jednou se taková chyba stát může, ale v obou závodech? To je hodně na pováženou. Komisaři udělili Kelvinovi pouhých pět vteřin extra za to, že vyřadil dvě Ferrari ze hry. Tohle zkrátka není fér, protože pokud by takto závodili všichni, ve všech závodech, tak to může být nebezpečné i z pohledu zdraví jezdců. Kort když na Norisringu jedete v plné rychlosti do první zatáčky.
Lawsona je mi líto. Odjel skvělou sezonu, a začalo se o něm říkat, že je budoucím Reném Rastem. Van der Linde si akorát udělal z ostudy kabát, a klesl v očích mnoha fanoušků, ale i odborníků. Moje gratulace patří Götzovi, který dostal od van der Lindeho dáreček v podobě titulu. Asi nikdo z nás by nečekal, že vyhraje titul zrovna on. Maxi byl zkrátka ve správný čas, na správném místě.
Po jedné sezoně s vozem Lamborghini GT3 ve WEC se sytě růžová posádka Iron Dames…
Mercedes-AMG vstupuje do World Endurance Championship pro sezonu 2025. V kategorii LMGT3 bude mít dva…
Maro Engel vyhrál dramatický závod Světového poháru FIA GT, když odolal pětisekundové penalizaci za způsobení…
Cadillac Racing přizpůsobil svůj tovární program pro svou třetí sezónu ve WEC, jelikož JOTA je…
Dle webu Sportscar 365, Lamborghini zvažuje kompletní ochod z WEC, jak v kategorii Hypercar, tak…
Trojnásobný vítěz závodu 24 hodin Le Mans Andre Lotterer věří, že letošní zisk titulu mistra…