GT World Challenge

Berger a ITR usilují o návrat Aston Martinu do DTM. Britové projevili zájem

Aston Martin vydržel v německém šampionátu cestovních vozů pouze jednu sezonu. Gerhard Berger by byl ale rád, kdyby se britský výrobce automobilů do seriálu vrátil.


Aston Martin propůjčil v loňské sezoně své vozy týmu R-Motorsport. Ovšem celou sezonu oba astony doprovázely technické problémy. Veškeré trápení vyustílo nejprve rozvázáním spolupráce s HWA a posléze i koncem v DTM.

Nyní se však zdá, že nový formát šampionátu se Britům líbí a uvažují o tom, že by v sezoně 2022 rozšířili startovní rošt. Tato myšlenka se zamlouvá i šéfovi DTM Gerhardu Bergerovi.

Letošní ročník je na značky velmi pestrý. Kromě stálic BMW, Audi a Mercedesu momentálně také startuje Ferrari, Lamborghini, McLaren a Porsche, přičemž poslední dva jemnované týmy byly hostující. Každý další výrobce je pochopitelně výtán.

„Jsem si jistý, že budeme mít příští rok v DTM další značku. Nebo řekněme to jinak: Jestliže přijdou, pak budu šťastný, když ne, je to také v pořádku,“ pochvaluje si Rakušan, jehož cituje portál Motorsport.com. Podle jeho infomací se ITR snaží nalákat Aston Martin coby osmou značku pro nadcházející sezonu.

Dále Berger prozradil, že bychom mohli mít na roštu další tým značky Porsche. Nicméně týmy německého výrobce nemají pro vstup do DTM nejspíše dostatečný rozpočet.

Rošt s 24 až 26 vozy už příští rok?

Manažer DTM Frederic Elsner však upozorňuje, že není důvod k předčasnému jásání, neboť se na první pohled může zdát, že vše klapne, ale nakonec naposlední chvíli sponzor cukne a vše je jinak.

„Z mé zkušenosti chce v tomto období každý dělat spoustu věcí a má velké plány. Ovšem realita se dostaví později, když pak spoznor přeci jen nechce spolupracovat.“

Nejdůležitější je podle něj mít na palubě ty „správné“ týmy a „udržovat prémiové standardy jezdů a týmů.“

„Nedůležitější je, že si dokážeme udržet kvalitu jezdců,“ zdůraňuje dále Elsner v rozhovoru pro německou televizní stanici SPORT1. „A když se podívám na vývoj – a na hovory, které dostávám -, pak máme vskutku platformu, ve které se prohánějí profi závodníci. „

Kolik pilotů bude čítat startovní listina? „Mezi 24 a 26 by bylo čílo, u kterého si řeknete, že to není příliš, ale je to stále zábava,“ uzavřel Elsner.

Redakce

Recent Posts

Iron Dames oznamují partnerství s Porsche ve WEC

Po jedné sezoně s vozem Lamborghini GT3 ve WEC se sytě růžová posádka Iron Dames…

11 hodinami ago

Mercedes vstupuje do WEC s Iron Lynx

Mercedes-AMG vstupuje do World Endurance Championship pro sezonu 2025. V kategorii LMGT3 bude mít dva…

1 dnem ago

Divoké Macau vyhrál Maro Engel

Maro Engel vyhrál dramatický závod Světového poháru FIA GT, když odolal pětisekundové penalizaci za způsobení…

4 dny ago

JOTA Sport by Cadillac odhaluje jezdecké posádky pro příští sezonu WEC

Cadillac Racing přizpůsobil svůj tovární program pro svou třetí sezónu ve WEC, jelikož JOTA je…

1 týdnem ago

Lamborghini zvažuje kompletní odchod z WEC

Dle webu Sportscar 365, Lamborghini zvažuje kompletní ochod z WEC, jak v kategorii Hypercar, tak…

1 týdnem ago

Pro Lotterera má letošní titul ve FIA WEC daleko větší hodnotu – dřív nebyla konkurence

Trojnásobný vítěz závodu 24 hodin Le Mans Andre Lotterer věří, že letošní zisk titulu mistra…

1 týdnem ago