GT World Challenge

Berger a ITR usilují o návrat Aston Martinu do DTM. Britové projevili zájem

Aston Martin vydržel v německém šampionátu cestovních vozů pouze jednu sezonu. Gerhard Berger by byl ale rád, kdyby se britský výrobce automobilů do seriálu vrátil.


Aston Martin propůjčil v loňské sezoně své vozy týmu R-Motorsport. Ovšem celou sezonu oba astony doprovázely technické problémy. Veškeré trápení vyustílo nejprve rozvázáním spolupráce s HWA a posléze i koncem v DTM.

Nyní se však zdá, že nový formát šampionátu se Britům líbí a uvažují o tom, že by v sezoně 2022 rozšířili startovní rošt. Tato myšlenka se zamlouvá i šéfovi DTM Gerhardu Bergerovi.

Letošní ročník je na značky velmi pestrý. Kromě stálic BMW, Audi a Mercedesu momentálně také startuje Ferrari, Lamborghini, McLaren a Porsche, přičemž poslední dva jemnované týmy byly hostující. Každý další výrobce je pochopitelně výtán.

„Jsem si jistý, že budeme mít příští rok v DTM další značku. Nebo řekněme to jinak: Jestliže přijdou, pak budu šťastný, když ne, je to také v pořádku,“ pochvaluje si Rakušan, jehož cituje portál Motorsport.com. Podle jeho infomací se ITR snaží nalákat Aston Martin coby osmou značku pro nadcházející sezonu.

Dále Berger prozradil, že bychom mohli mít na roštu další tým značky Porsche. Nicméně týmy německého výrobce nemají pro vstup do DTM nejspíše dostatečný rozpočet.

Rošt s 24 až 26 vozy už příští rok?

Manažer DTM Frederic Elsner však upozorňuje, že není důvod k předčasnému jásání, neboť se na první pohled může zdát, že vše klapne, ale nakonec naposlední chvíli sponzor cukne a vše je jinak.

„Z mé zkušenosti chce v tomto období každý dělat spoustu věcí a má velké plány. Ovšem realita se dostaví později, když pak spoznor přeci jen nechce spolupracovat.“

Nejdůležitější je podle něj mít na palubě ty „správné“ týmy a „udržovat prémiové standardy jezdů a týmů.“

„Nedůležitější je, že si dokážeme udržet kvalitu jezdců,“ zdůraňuje dále Elsner v rozhovoru pro německou televizní stanici SPORT1. „A když se podívám na vývoj – a na hovory, které dostávám -, pak máme vskutku platformu, ve které se prohánějí profi závodníci. „

Kolik pilotů bude čítat startovní listina? „Mezi 24 a 26 by bylo čílo, u kterého si řeknete, že to není příliš, ale je to stále zábava,“ uzavřel Elsner.

Redakce

Recent Posts

Tim Reiter mění pro letošní sezonu angažmá, zůstává ale v ADAC GT4 Germany

Tým ME Motorsport bude v sezóně 2025 opět soutěžit v německém ADAC GT4. Tým pořídil…

2 hodinami ago

Aston Martin vstupuje do DTM

Comtoyou Racing vstupuje do DTM se dvěma belgičany, Gillesem Magnusem a Nicolasem Baertem.

2 dny ago

Bortolotti, Thiim, Lamborghini a Red Bull: ABT Sportsline představuje svůj tým DTM

ABT Sportsline představil své nové partnerství s Lamborghini v Alpách, spolu s jezdci i vozem.…

3 dny ago

Arthur Leclerc pojede GT World Challenge s Ferrari

Arthur Leclerc, mladší bratr pilota F1, byl oznámen pro celou sezonu GT World Challenge s…

4 dny ago

Zbarvení Ferrari 499P pro letošní sezonu WEC

Ferrari minulý týden odhalilo zbarvení svých továrních Hypercars pro letošní sezonu WEC, spolu s plány…

5 dny ago

Logan Sargeant odchází z programu IDEC Sport by Genesis

Bývalý pilot F1, Logan Sargeant, „odchází ze závodění“ dva měsíce poté, co se připojil k…

5 dny ago