GT World Challenge

Berger a ITR usilují o návrat Aston Martinu do DTM. Britové projevili zájem

Aston Martin vydržel v německém šampionátu cestovních vozů pouze jednu sezonu. Gerhard Berger by byl ale rád, kdyby se britský výrobce automobilů do seriálu vrátil.


Aston Martin propůjčil v loňské sezoně své vozy týmu R-Motorsport. Ovšem celou sezonu oba astony doprovázely technické problémy. Veškeré trápení vyustílo nejprve rozvázáním spolupráce s HWA a posléze i koncem v DTM.

Nyní se však zdá, že nový formát šampionátu se Britům líbí a uvažují o tom, že by v sezoně 2022 rozšířili startovní rošt. Tato myšlenka se zamlouvá i šéfovi DTM Gerhardu Bergerovi.

Letošní ročník je na značky velmi pestrý. Kromě stálic BMW, Audi a Mercedesu momentálně také startuje Ferrari, Lamborghini, McLaren a Porsche, přičemž poslední dva jemnované týmy byly hostující. Každý další výrobce je pochopitelně výtán.

„Jsem si jistý, že budeme mít příští rok v DTM další značku. Nebo řekněme to jinak: Jestliže přijdou, pak budu šťastný, když ne, je to také v pořádku,“ pochvaluje si Rakušan, jehož cituje portál Motorsport.com. Podle jeho infomací se ITR snaží nalákat Aston Martin coby osmou značku pro nadcházející sezonu.

Dále Berger prozradil, že bychom mohli mít na roštu další tým značky Porsche. Nicméně týmy německého výrobce nemají pro vstup do DTM nejspíše dostatečný rozpočet.

Rošt s 24 až 26 vozy už příští rok?

Manažer DTM Frederic Elsner však upozorňuje, že není důvod k předčasnému jásání, neboť se na první pohled může zdát, že vše klapne, ale nakonec naposlední chvíli sponzor cukne a vše je jinak.

„Z mé zkušenosti chce v tomto období každý dělat spoustu věcí a má velké plány. Ovšem realita se dostaví později, když pak spoznor přeci jen nechce spolupracovat.“

Nejdůležitější je podle něj mít na palubě ty „správné“ týmy a „udržovat prémiové standardy jezdů a týmů.“

„Nedůležitější je, že si dokážeme udržet kvalitu jezdců,“ zdůraňuje dále Elsner v rozhovoru pro německou televizní stanici SPORT1. „A když se podívám na vývoj – a na hovory, které dostávám -, pak máme vskutku platformu, ve které se prohánějí profi závodníci. „

Kolik pilotů bude čítat startovní listina? „Mezi 24 a 26 by bylo čílo, u kterého si řeknete, že to není příliš, ale je to stále zábava,“ uzavřel Elsner.

Redakce

Recent Posts

Peugeot oznamuje posádky pro sezonu 2025 WEC

Peugeot Sport oznamuje své posádky pro sezonu 2025 ve World Endurance Championship. Složení jezdců se…

2 dny ago

Akkodis ASP oznamuje bronzové jezdce pro FIA WEC

Francouzský tým, jenž startuje ve FIA WEC, oznámil další dva piloty do svých sestav. Arnold…

2 dny ago

Překvapení! Valentino Rossi bude závodit ve FIA WEC i letos

Tým WRT oznámil jezdecké sestavy pro sezónu FIA WEC 2025. Valentino Rossi bude pokračovat.

4 dny ago

Cadillac x JOTA odhaluje livery pro letošní sezonu WEC

Cadillac Racing ve spojení s týmem Cadillac Hertz Team JOTA dnes odhalili vzhled svých dvou…

5 dny ago

Směřuje Nicki Thiim do LMH Astonu Martin? Pilot překvapil svou odpovědí

Nicki Thiim je továrním jezdcem Aston Martin již deset let, přestože program GT britské značky…

5 dny ago

Ugo de Wilde se stává továrním pilotem BMW

Sestava továrních jezdců BMW M Motorsport dostává další posílení pro sezonu 2025. 22letý Belgičan, Ugo…

1 týdnem ago