GT World Challenge

Berger a ITR usilují o návrat Aston Martinu do DTM. Britové projevili zájem

Aston Martin vydržel v německém šampionátu cestovních vozů pouze jednu sezonu. Gerhard Berger by byl ale rád, kdyby se britský výrobce automobilů do seriálu vrátil.


Aston Martin propůjčil v loňské sezoně své vozy týmu R-Motorsport. Ovšem celou sezonu oba astony doprovázely technické problémy. Veškeré trápení vyustílo nejprve rozvázáním spolupráce s HWA a posléze i koncem v DTM.

Nyní se však zdá, že nový formát šampionátu se Britům líbí a uvažují o tom, že by v sezoně 2022 rozšířili startovní rošt. Tato myšlenka se zamlouvá i šéfovi DTM Gerhardu Bergerovi.

Letošní ročník je na značky velmi pestrý. Kromě stálic BMW, Audi a Mercedesu momentálně také startuje Ferrari, Lamborghini, McLaren a Porsche, přičemž poslední dva jemnované týmy byly hostující. Každý další výrobce je pochopitelně výtán.

„Jsem si jistý, že budeme mít příští rok v DTM další značku. Nebo řekněme to jinak: Jestliže přijdou, pak budu šťastný, když ne, je to také v pořádku,“ pochvaluje si Rakušan, jehož cituje portál Motorsport.com. Podle jeho infomací se ITR snaží nalákat Aston Martin coby osmou značku pro nadcházející sezonu.

Dále Berger prozradil, že bychom mohli mít na roštu další tým značky Porsche. Nicméně týmy německého výrobce nemají pro vstup do DTM nejspíše dostatečný rozpočet.

Rošt s 24 až 26 vozy už příští rok?

Manažer DTM Frederic Elsner však upozorňuje, že není důvod k předčasnému jásání, neboť se na první pohled může zdát, že vše klapne, ale nakonec naposlední chvíli sponzor cukne a vše je jinak.

„Z mé zkušenosti chce v tomto období každý dělat spoustu věcí a má velké plány. Ovšem realita se dostaví později, když pak spoznor přeci jen nechce spolupracovat.“

Nejdůležitější je podle něj mít na palubě ty „správné“ týmy a „udržovat prémiové standardy jezdů a týmů.“

„Nedůležitější je, že si dokážeme udržet kvalitu jezdců,“ zdůraňuje dále Elsner v rozhovoru pro německou televizní stanici SPORT1. „A když se podívám na vývoj – a na hovory, které dostávám -, pak máme vskutku platformu, ve které se prohánějí profi závodníci. „

Kolik pilotů bude čítat startovní listina? „Mezi 24 a 26 by bylo čílo, u kterého si řeknete, že to není příliš, ale je to stále zábava,“ uzavřel Elsner.

Redakce

Recent Posts

Iron Dames odhalují speciální livery pro Le Mans

Celo-ženský tým Iron Dames vstupuje do svého sedmého působení ve 24hodinovém závodě v Le Mans.…

2 dny ago

Proč Verstappen 24H Le Mans nepojede, ale SPA 24H by mohl?

Max Verstappen je jeden trestný bod od zákazu startu v F1. Okamžitě se tak začalo…

2 dny ago

Další změna u Mercedesu: Ve voze Iron Lynx č.60 pojedou Andrew Gilbert, Fran Rueda a Lorcan Hanafin

Iron Lynx v šampionátu FIA WEC v úvodu letošní sezony zažívá divoké jezdecké výměny. Ve…

3 dny ago

DTM míří na Zandvoort, domácí závod pro Thierryho Vermeulena za podpory Verstappen.com

Tento víkend (6. až 8. června) se DTM blíží k nizozemským dunám u Severního moře.…

3 dny ago

Auer, Cairoli a Engel vítězí na Monze

GT World Challenge se přesunulo k druhému závodnímu víkendu Endurance Cupu na italskou Monzu, kde…

4 dny ago

Earl Bamber: Preferuji americký styl závodění

V letošní sezoně kombinuje Earl Bamber dva závodní programy: kompletní sezonu WEC a celý kalendář…

6 dny ago