V letošním roce ale zatím musí bojovat se smůlou, která ho doprovází prakticky ve všech závody. Rychlost ale Čechovi nechybí, protože se dokázal pravidelně držet v elitní desítce virtuálního šampionátu formule E.
„Už to tak bude, začátek roku se vyvedl velmi dobře, dařilo se nám v šampionátu formule E, kdy jsem pravidelně jezdil v Top 5-Top 10 mezi nejsilnější sestavou v historii rFactoru 2, také se povedl vstup do World eX, ale od přestupu na ACC to šlo hodně z kopce a už se dva měsíce trápim víceméně všude, snad to brzy zlomíme,” říká Štefanko exkluzivně pro True Racing.
„Aktuálně přestupuji na nové vybavení, které obsahuje Heusinkveld Sim Rig GT, Fanatec ClubSport V2.5. Dále Heusinkveld Ultimate pedály, které jsou víceméně identické s tím, co mají jezdci v reálném závodním autě. Chybět nemůže ani sedačka od Recara, která se rovněž používá na skutečných okruzích.”
Simracer odešel od Haasu k Williamsu, ale v F1 Esports Series se zatím neukázal, což je dost možná trochu překvapivé. Štefankova práce ale není o to jednodušší, jelikož se s britským týmem soustředí na mnoho šampionátů okolo.
„Mým cílem je, aby jsme vyhrávali jako tým a dařilo se nám, jdeme šampionát od šampionátu a byl bych rád, kdybych měl dlouholetou spolupráci s Williamsem, protože jsme teď na vzestupu, začíná se do Esports programu hodně investovat, takže se blížíme k opravdové profesionální organizaci.
Určitě budu opět spolupracovat i na projektu F1 Esports, pravděpodobně jako testovací jezdec a závodní inženýr, stejně jako loni.”
Zajímavostí je, že se Čech potkal s hodně významným jezdcem jako týmovým kolegou. Do řad Williams Esports vstoupil i bývalý závodník z formule 1 Bruno Senna. Se Štefankem závodí ve World eX.
„S Brunem se spolupracuje fantasticky, je to rychlý jezdec, i na simulátoru. Je dobrý týmový hráč, hodně si pomáháme, radíme si, a hlavně pro tento šampionát je výborný parťák.”
Když už jsme otevřeli téma skutečných závodů, tak nelze opomenout závodníka Moritze Löhnera, který dříve působil u Williams Esports, a stal se šampionem virtuálního DTM a ADAC GT Masters. Němec obdržel jako výhru testovací den ve voze DTM Trophy. Prokázal se ale tak dobře, že dostal sedačku u týmu FK Performance právě v tomto šampionátu.
„Je skvělé tohle pozorovat a ukazuje to, že skok z Esportu do reálných závodů je mnohem menší, než si někteří myslí. Pochopitelně není každý schopen se tomuto skoku přizpůsobit, pořád je rozdíl mezi hráčem, který je v Esportu, protože na reálné závody nemá peníze nebo příležitost, a hráčem, kterého baví simulátory.
Jestli by se mi tohle povedlo, těžko říct, nikdy jsem pořádně nezávodil, musel bych zapracovat na fyzičce, což se díky příchodu Human Performance coachů z F1 změní. Zároveň by musela být nějaká příležitost, hlavně čas a testování. Rozhodně bych si to ale chtěl vyzkoušet!”
Po jedné sezoně s vozem Lamborghini GT3 ve WEC se sytě růžová posádka Iron Dames…
Mercedes-AMG vstupuje do World Endurance Championship pro sezonu 2025. V kategorii LMGT3 bude mít dva…
Maro Engel vyhrál dramatický závod Světového poháru FIA GT, když odolal pětisekundové penalizaci za způsobení…
Cadillac Racing přizpůsobil svůj tovární program pro svou třetí sezónu ve WEC, jelikož JOTA je…
Dle webu Sportscar 365, Lamborghini zvažuje kompletní ochod z WEC, jak v kategorii Hypercar, tak…
Trojnásobný vítěz závodu 24 hodin Le Mans Andre Lotterer věří, že letošní zisk titulu mistra…