GT World Challenge

Hořkosladký víkend pro Jílkovou a Hauba

ADAC GT4 Germany má za sebou třetí víkend letošní sezony. Potěšující pro české barvy rozhodně je druhá pozice Gabriely Jílkové a zároveň double Zakspeedu. Druhý závod ale už tak dobrý nebyl poté, co začal hořet motor na Mercedesu s číslem 20.


Kvalifikace na první holandský závod se Haubovi úplně nepovedla, ale zafungovala chytrá strategie, kterou si posádka určila pro závod.

„Měl jsem za úkol hlavně maximálně šetřit pneumatiky a nejít do větších soubojů. V jeden moment jsem ale málem ze závodu vypadl, protože jen těsně kolem mě projelo KTM, jehož jezdec neodhadl brzdný bod a narazil do McLarenu před sebou.

Poté už šel stint dobře a soustředil jsem se na sebe. Nakonec jsem ale ještě získal nějaké pozice navíc, a předával jsem tak Gabi auto na jedenáctém místě,” hodnotí americký závodník svůj stint.

Jílková tak měla před sebou další stíhací jízdu, podobně jako ve všech závodech letošní sezony ADAC GT4 Germany.

Nebyl to lehký stint, musela jsem hodně bojovat. Robert ale dokázal pneumatiky pošetřit skvěle, což mi pomohlo v posouvání se dopředu. Průměrně jsem byla o 1,5s na kolo rychlejší, než zbytek pole. Dotahovala jsem se rychle a vážně jsem chtěla získat trofej.

Po těsných manévrech jsem se protáhla na třetí místo s tím, že druhá příčka byla také blízko. Při nájezdu do poslední zatáčky byl ale Falkenbach příliš defenzivní, což mi umožnilo si zatáčku najet více ze široka, a tak získat lepší maximální rychlost. V posledních metrech jsem ho předjela a dovezla jsem druhé místo. Mám obrovskou radost, protože tohle byl snad nejlepší závod mé kariéry,” hodnotí Jílková exkluzivně pro True Racing.

Druhý závod startovala Jílková, přičemž se kvalifikovala na třetím místě. Start se závodnici povedl a dostala se na druhou pozici. Po nehodě Robina Rogalskiho byl závod zastaven. Pro Zakspeed to ale bylo obrovské štěstí, protože začal vůz na roštu hořet. Traťoví maršálové ale Mercedes dokázali rychle uhasit, a proto nevznikla velká škoda. Mechanici stáje začali hned vůz narychlo opravovat.

„Jakmile jsem zastavila, tak se z vozu začalo kouřit. Nejprve jsme si mysleli, že se jedná o brzdy, ale najednou byl kouř i v kokpitu. Rychle jsem vyskočila ven, ale zásluhou rychlého zásahu traťových maršálů se vozu nic velkého nestalo.

Tým odvedl skvělou práci, protože dokázal opravit to nejdůležitější během pár minut, a my jsme tak mohli pokračovat. Problém pak byl spíše v tom, že zbytek hasící pěny zůstal na pneumatikách a čelním skle, takže to v zatáčkách klouzalo a nebylo moc vidět. Konečné šesté místo v cíli je pro nás po těchto problémech jako malé vítězství,” říká QuickGabi.

Situace nebyla lehká ani pro Hauba, jelikož nevěděl, zda vůbec do svého stintu nastoupí. Po jezdecké výměně se snažil hlavně udržet vůz na trati a minimalizovat škody, protože nebýt těchto problémů, bylo by to druhé pódium v řadě.

„Nebyl to jednoduchý závod, ale můžeme být vděční, že se podařilo s vozem pokračovat a dojet do cíle. Naši mechanici předvedli fantastickou práci a jsem jim nesmírně vděčný. Doufejme, že budeme na Nürburgringu také rychlí, a získáme další poháry do sbírky,” dodává závodník.

Foto: Gruppe C Photography
Jiří Košta

Recent Posts

Ferrari podalo protest na výsledky závodu 6H Spa

Tým Ferrari AF Corse podal protest proti rozhodnutím sportovních komisařů, že závod bude restartován po…

4 dny ago

Hertz Team Jota vítězí v prodlouženém závodě ve Spa

Dvoučlenná posádka týmu Herzt Team Jota, Callum Ilott a Will Stevens, si připisují vítězství ve…

6 dny ago

Mick Schumacher: Eau Rouge není zatáčka ve formuli 1, ale v Hypercars rozhodně ano

Mick Schumacher letos jezdí v kategorii Hypercars ve WEC s vozem Alpine. Ve Spa absolvoval…

1 týdnem ago

Naše tempo je ve Spa stejné jako v Imole a Kataru, říká Kvyat

Dojmy pilotů po kvalifikaci na šestihodinový závod ve Spa se liší, Toyota se svým tempem…

1 týdnem ago

Ferrari AF Corse s číslem 50 přichází o svou pole position, první je nakonec Porsche

Hypercar Ferrari s číslem 50 získalo pole position do šesti-hodinového závodu ve Spa, avšak bylo…

1 týdnem ago

Vettelův start ve WEC s Porsche Penske není vyloučen

Sebastian Vettel testoval Hypercar Porsche, Porsche 963 LMDh, minulý měsíc v Aragonu. Spekulace o jeho…

1 týdnem ago