V AvL se BOP určuje na základě interního simulačního softwaru, který se již řadu let používá ve významných seriálech motoristických sportů a který podléhá neustálému dalšímu vývoji. Základ simulace tvoří virtuální modely všech automobilů od výrobců zastoupených v DTM. Tyto virtuální modely byly vytvořeny již před prvním testem v Hockenheimu s využitím dostupných údajů k charakterizaci vozu, jako jsou aerodynamika, výkon motoru a rozvor.
Během oficiálních testovacích dnů DTM na Hockenheimu a Lausitzringu byly tyto virtuální modely dále zdokonaleny a porovnány s reálnými daty a následně vyrovnány. Jak se dalo očekávat, každý tým poprvé odhalil svůj plný potenciál v kvalifikaci na první závod v Monze. Mezitím je třeba vzít v úvahu, že Monza jako vysokorychlostní trať je pro BOP větší výzvou než jakákoli jiná trať v aktuálním kalendáři DTM.
Michael Peinsitt, zodpovědný za BOP v AVL, vysvětluje některé aspekty procesu stanovení kolem úvodu sezony DTM v Monze.
„Jsme spokojeni s BOP pro první víkend DTM v Monze. Při první sobotní kvalifikaci jen jedna desetina sekundy dělila prvních šest jezdců, zatímco na čtvrtém až devátém místě byly vozy čtyř značek. Je pravda, že čtyři Mercedes-AMG se postavily na první čtyři místa, ale je také třeba vzít v úvahu, že tato značka má bezesporu nejvíce vozů v této oblasti. Ve druhé kvalifikaci v neděli bylo dokonce prvních 17 vozů během jedné sekundy. Takže v obou dnech bylo DTM jak v kvalifikacích, tak v závodech velmi těsné a vyrovnané.
V souladu s předpisy byl do každého vozu nainstalován záznamník dat, který zaznamenával různé hodnoty. Prostřednictvím tohoto datového záznamníku a řady senzorů získáváme data, jako je rychlost, poloha škrticí klapky, otáčky motoru, různé teploty atd. Získáváme tyto záznamy záznamníku ze všech automobilů v terénu a používáme je pro naše analýzy a pro zdokonalení našich virtuálních modelů,“ prozrazuje Peinsitt.
Po jedné sezoně s vozem Lamborghini GT3 ve WEC se sytě růžová posádka Iron Dames…
Mercedes-AMG vstupuje do World Endurance Championship pro sezonu 2025. V kategorii LMGT3 bude mít dva…
Maro Engel vyhrál dramatický závod Světového poháru FIA GT, když odolal pětisekundové penalizaci za způsobení…
Cadillac Racing přizpůsobil svůj tovární program pro svou třetí sezónu ve WEC, jelikož JOTA je…
Dle webu Sportscar 365, Lamborghini zvažuje kompletní ochod z WEC, jak v kategorii Hypercar, tak…
Trojnásobný vítěz závodu 24 hodin Le Mans Andre Lotterer věří, že letošní zisk titulu mistra…