V AvL se BOP určuje na základě interního simulačního softwaru, který se již řadu let používá ve významných seriálech motoristických sportů a který podléhá neustálému dalšímu vývoji. Základ simulace tvoří virtuální modely všech automobilů od výrobců zastoupených v DTM. Tyto virtuální modely byly vytvořeny již před prvním testem v Hockenheimu s využitím dostupných údajů k charakterizaci vozu, jako jsou aerodynamika, výkon motoru a rozvor.
Během oficiálních testovacích dnů DTM na Hockenheimu a Lausitzringu byly tyto virtuální modely dále zdokonaleny a porovnány s reálnými daty a následně vyrovnány. Jak se dalo očekávat, každý tým poprvé odhalil svůj plný potenciál v kvalifikaci na první závod v Monze. Mezitím je třeba vzít v úvahu, že Monza jako vysokorychlostní trať je pro BOP větší výzvou než jakákoli jiná trať v aktuálním kalendáři DTM.
Michael Peinsitt, zodpovědný za BOP v AVL, vysvětluje některé aspekty procesu stanovení kolem úvodu sezony DTM v Monze.
„Jsme spokojeni s BOP pro první víkend DTM v Monze. Při první sobotní kvalifikaci jen jedna desetina sekundy dělila prvních šest jezdců, zatímco na čtvrtém až devátém místě byly vozy čtyř značek. Je pravda, že čtyři Mercedes-AMG se postavily na první čtyři místa, ale je také třeba vzít v úvahu, že tato značka má bezesporu nejvíce vozů v této oblasti. Ve druhé kvalifikaci v neděli bylo dokonce prvních 17 vozů během jedné sekundy. Takže v obou dnech bylo DTM jak v kvalifikacích, tak v závodech velmi těsné a vyrovnané.
V souladu s předpisy byl do každého vozu nainstalován záznamník dat, který zaznamenával různé hodnoty. Prostřednictvím tohoto datového záznamníku a řady senzorů získáváme data, jako je rychlost, poloha škrticí klapky, otáčky motoru, různé teploty atd. Získáváme tyto záznamy záznamníku ze všech automobilů v terénu a používáme je pro naše analýzy a pro zdokonalení našich virtuálních modelů,“ prozrazuje Peinsitt.
Zůstane Timo Glock v roce 2026 u týmu McLaren Dörr Motorsport v DTM? Bývalý jezdec…
Genesis má za sebou úspěšný shakedown nového Hypercaru GMR-001. Přesné místo konání tohoto shakedownu není…
Druhé vítězství sezóny, 30. vítězství v kariéře DTM: René Rast zažil fantastickou neděli během pátého…
Trojnásobný šampion DTM René Rast si zajistil další vítězství v rámci německého šampionátu.
Šampionát DTM se přesouvá do druhé poloviny letošní sezóny, přičemž Jack Aitken dominoval sobotnímu závodu…
Nick Cassidy, bývalý pilot DTM a současný vícemistr Formule E, spolu s Peugeotem, silně naznačil…