Foto: UnracedF1
Alpine s označením A350, byl tajný projekt, který Renault skrýval před veřejností hodně dlouho. Koncem šedesátých let totiž francouzská automobilka koupila kromě značky Alpine i Matru, přičemž se v roce 1967 začalo pracovat na monopostu formule 1.
Vůz byl dokončený poměrně rychle, přičemž se do monopostu použil tehdy hodně slabý motor Gordini V8, který dosahoval výkonu až 300 koňských sil. Revoluční ale mělo být zavěšení, jenž připravoval Alpine nezávislé, což v praxi znamenalo, že každé kolo bylo ke karoserii zavěšeno zvlášť.
Domácí jezdec Mauro Bianchi byl určen tím, kdo nový monopost A350 v létě 1968 na Zandvoortu otestuje. Přestože nebyl Gordini silný, tak vůz prokazoval dobré časy. Hovoří se o tom, že Alpine mohl s klidem končit uprostřed pole, nicméně to se právě nelíbilo vedení Renaultu.
Premiéra při GP Francie 1968 padla, protože zkrátka francouzská značka nechtěla jít do formule 1 jen tak napůl. Kromě toho i politické tahanice rozhodly o tom, že se testovací monopost A350 nechal zdemolovat.
Později, roku 1976 se na testovací trati vyskytl další Alpine pro formuli 1. Tentokrát se ale jednalo o jakousi testovací mulu Renaultu, aby se nepoutala přehnaná pozornost. Následovně vstoupil Renault do „královny motorsportu“ s vlastním týmem, ze kterého několikrát odešel, ale rokem 2021 z něj vytvořil oficiální Alpine. Nakonec se značka dočkala.
Vlajka Audi v DTM nadále vlaje, protože výrobce nastoupí i v roce 2025, Ricardo Feller…
Ben Barnicoat byl jednou z hvězd únorového závodu v Kataru na 1812 km, když dojel…
Tým WRT zvítězil v prvním závodě sezony GT World Challenge Europe na Paul Ricard. V…
Šampionát GT4 European Series zahájil letošní sezónu na okruhu Paul Ricard. Po těsném souboji až…
První závod letošní sezóny GT World Challenge Europe rozhodně nenudil. Incidenty a několikanásobně aktivovaná Full…
Gabriela Jílková letos opět pojede v GT4 European Series s týmem Matmut Evolution s vozem…