Historie

Zakspeed se chtěl vrátit do DTM s Volvem, automobilka to zakázala

Jeden z dalších neznámých příběhů byl pokus Zakspeedu o návrat do DTM. Nejednalo se ale o vozy Opel jako před originálním DTM, ale o Volvo.


Po dočasném ukončení původního DTM na konci roku 1996 se šampionát znovu postavil na nohy o tři roky později se třeti automobilkami. Na roštu se objevil Mercedes, který doplnili Audi a Opel.

Fakt, který už je méně známý je ten, že tým Zakspeed chtěl vstoupit do šampionátu se čtvrtou značkou – Volvem. Volvo C70 mělo být polotovárním konkurentem pro tři německé automobilky.

Zakspeed vůz sestavil a jednalo se o silný prototyp, podle některých zpráv až o „moc silný“. C70 byla postavena podle pravidel DTM se čtyřlitrovým motorem Judd V8 o výkonu 450 koňských sil. Šestistupňová sekvenční převodovka byla také součástí.

Německý tým ale už od začátku neměl potřebou podporu Volva. Vůz byl sestavený a vydal se na trať. Podporu měl od bývalého pilota DTM Jörga van Ommena, který měl zvýšit zájem médií i automobilky. To se ale bohužel nikdy nestalo. Zakspeed prezentoval C70 DTM oficiálně před organizátory DTM, ale neptal bez svolení Volva. Švédská automobilka se ozvala a dala týmu jasně najevo, že odmítá jakékoliv spojení s DTM.

Nezájem automobilky byl tak jasnou odpovědí na to, proč jsme Volvo C70 nikdy na závodech DTM neviděli. Přesto se Zakspeed pokusil vůz dostat alespoň do jednoho závodu. 24h Nürburgring 2000 bylo snahou týmu dostat alespoň vůz jednou na trať v závodě. Krásná C70 musela vstoupit do závodu bez log Volva, ale na mřížce jsou jasné náznaky sundaných kovů. Ani tento počin nezaujal a vůz tak zaparkoval do muzea Zakspeedu po boku celokarbonového prototypu Opel Calibra pro plánovaný ročník DTM 1997.

Zajímavostí je, že Volvo má model pro DTM v týmových barvách ve svém vlastním muzeu dodnes.

Smutný pohled do muzea Zakspeedu. Volvo C70 a Opel Calibra DTM 1997 stojí vedle sebe po boku úspěšných kolegů, kteří slavili vítězství v závodech.

Jiří Košta

Recent Posts

Iron Dames oznamují partnerství s Porsche ve WEC

Po jedné sezoně s vozem Lamborghini GT3 ve WEC se sytě růžová posádka Iron Dames…

14 hodinami ago

Mercedes vstupuje do WEC s Iron Lynx

Mercedes-AMG vstupuje do World Endurance Championship pro sezonu 2025. V kategorii LMGT3 bude mít dva…

2 dny ago

Divoké Macau vyhrál Maro Engel

Maro Engel vyhrál dramatický závod Světového poháru FIA GT, když odolal pětisekundové penalizaci za způsobení…

4 dny ago

JOTA Sport by Cadillac odhaluje jezdecké posádky pro příští sezonu WEC

Cadillac Racing přizpůsobil svůj tovární program pro svou třetí sezónu ve WEC, jelikož JOTA je…

1 týdnem ago

Lamborghini zvažuje kompletní odchod z WEC

Dle webu Sportscar 365, Lamborghini zvažuje kompletní ochod z WEC, jak v kategorii Hypercar, tak…

1 týdnem ago

Pro Lotterera má letošní titul ve FIA WEC daleko větší hodnotu – dřív nebyla konkurence

Trojnásobný vítěz závodu 24 hodin Le Mans Andre Lotterer věří, že letošní zisk titulu mistra…

1 týdnem ago