Historie

Zakspeed se chtěl vrátit do DTM s Volvem, automobilka to zakázala

Jeden z dalších neznámých příběhů byl pokus Zakspeedu o návrat do DTM. Nejednalo se ale o vozy Opel jako před originálním DTM, ale o Volvo.


Po dočasném ukončení původního DTM na konci roku 1996 se šampionát znovu postavil na nohy o tři roky později se třeti automobilkami. Na roštu se objevil Mercedes, který doplnili Audi a Opel.

Fakt, který už je méně známý je ten, že tým Zakspeed chtěl vstoupit do šampionátu se čtvrtou značkou – Volvem. Volvo C70 mělo být polotovárním konkurentem pro tři německé automobilky.

Zakspeed vůz sestavil a jednalo se o silný prototyp, podle některých zpráv až o „moc silný“. C70 byla postavena podle pravidel DTM se čtyřlitrovým motorem Judd V8 o výkonu 450 koňských sil. Šestistupňová sekvenční převodovka byla také součástí.

Německý tým ale už od začátku neměl potřebou podporu Volva. Vůz byl sestavený a vydal se na trať. Podporu měl od bývalého pilota DTM Jörga van Ommena, který měl zvýšit zájem médií i automobilky. To se ale bohužel nikdy nestalo. Zakspeed prezentoval C70 DTM oficiálně před organizátory DTM, ale neptal bez svolení Volva. Švédská automobilka se ozvala a dala týmu jasně najevo, že odmítá jakékoliv spojení s DTM.

Nezájem automobilky byl tak jasnou odpovědí na to, proč jsme Volvo C70 nikdy na závodech DTM neviděli. Přesto se Zakspeed pokusil vůz dostat alespoň do jednoho závodu. 24h Nürburgring 2000 bylo snahou týmu dostat alespoň vůz jednou na trať v závodě. Krásná C70 musela vstoupit do závodu bez log Volva, ale na mřížce jsou jasné náznaky sundaných kovů. Ani tento počin nezaujal a vůz tak zaparkoval do muzea Zakspeedu po boku celokarbonového prototypu Opel Calibra pro plánovaný ročník DTM 1997.

Zajímavostí je, že Volvo má model pro DTM v týmových barvách ve svém vlastním muzeu dodnes.

Smutný pohled do muzea Zakspeedu. Volvo C70 a Opel Calibra DTM 1997 stojí vedle sebe po boku úspěšných kolegů, kteří slavili vítězství v závodech.

Jiří Košta

Recent Posts

Je tu nová sezona DTM! Na scénu přichází také Glock a Gounon

Šampionát DTM se vrací na závodní okruhy. Devět prémiových výrobců a mezinárodní pole s 24…

2 dny ago

Valentino Rossi na póidu v domácím závodě na Imole

Vůz #46, tedy i Valentino Rossi, zísiává druhé kategorii LMGT3 na italské Imole. Závod vyhrálo…

4 dny ago

Ferrari vítězí na Imole, BMW a Alpine doplňuje podium

Ferrari #51 vítězí v domácím závodě na Imole po startu z pole position. BMW #15…

4 dny ago

Valentino Rossi: „S Goodyearem trpíme, rád bych pokračoval s BMW“

Před závodním víkendem FIA WEC na italské Imole hovořil Valentino Rossi s domácími novináři o…

4 dny ago

Antonio Giovinazzi ve Ferrari #51 bere druhou pole position v řadě

Antonio Giovinazzi získává pole position na domácí půdě pro šestihodinový závod v Imole. Pro pilota…

5 dny ago

Paul Ricard znamená návrat na pódium pro Gabrielu Jílkovou v GT4 European Series

Gabriela Jílková má za sebou první závodní víkend letošní sezony. Česká pilotka si odváží z…

7 dny ago