Hans-Joachim Stuck přezdívaný “Strietzel” se narodil 1. ledna 1951. Poprvé okusil nebezpečí legendárního “Zeleného pekla” v 18 letech. O rok později zaznamenal za volantem BMW 2002ti svůj první triumf v 24hodinovém závodě.
Do královny motorsportu, kde debutoval v roce 1974, se dostal tradiční cestou přes formuli 2. Za šest let v F1 získal dvě pódia a na své konto si připsal celkem 29 bodů.
V roce 1984 se postavil v Zolderu na start premiérového závodu DPM (Detusche Produktionswagen-Meisterschaft, předchůdce DTM) ve voze BMW týmu Jägermeister Brun Motorsport a okamžitě bodoval, když dojel na solidním osmém místě. V šestém podniku na bývalém vojenském letišti Wunstorf už stál na pódiu.
Poté se Stuck na šest let z DTM stáhl. A comeback s vozem Audi V8 Quattro týmu Schmidt Motorsport Technik v sezoně 1990 mu vyšel do slova a do písmene na výbornou, když byl po sedmi triumfech, jednom druhém místě a dvou třetích místech korunován šampionem.
O rok později sice titul obhájit nedokázal, ale se 158 body na kontě skončil v nejlepší trojce.
Jeho poslední sezonou byla ta v roce 1992, avšak tu neabsolvoval celou, když po 12. závodě na Nürburgringu jeho tým Schmidt Motorsport Technik z DTM odešel.
V roce 2012 byl jmenován prezidentem Asociace německého motorsportu (DMSB).
Sezona | Tým | Auto | Počet vítězství | Nejlepší umístění | Počet bodů | Pořadí v šampionátu |
---|---|---|---|---|---|---|
1984 | Jägermeister Brun Motorsport | MW 635 CSi | - | 3. | 37,5 | 16. |
1990 | Schmidt Motorsport Technik | Audi V8 Quattro | 7 | 1. | 189 | 1. |
1991 | Schmidt Motorsport Technik | Audi V8 Quattro Evo | 4 | 1. | 158 | 3. |
1992 | Schmidt Motorsport Technik | Audi V8 Quattro Evo | - | 2. | 21 | 18. |
Venezuelský závodník byl ve formuli 1 aktivní v letech 1983-1984 , přičemž závodil pro Theodore a Toleman. Jeho maximem bylo šesté místo v USA.
Do DTM přišel v roce 1988 a už na berlínském AVUSU s týmem AMG-Mercedes vyhrál v obou závodech a pak další “double” zaznamenal v Maďarsku. Na konci ročníku byl šestý s 204 body na kontě.
Pro následující sezonu přešel ke Schmitzer Motorsport. Přestože získal o dva body více, tak se v Šampionátu jezdců propadl o jedno místo, aby se rok na to stal vice mistrem. V sezonách 1991 a 1992 obsadil čtvrté místo.
Sezona | Tým | Auto | Počet vítězství | Nejlepší umístění | Počet bodů | Pořadí v šampionátu |
---|---|---|---|---|---|---|
1988 | AMG-Mercedes | Mercedes 190E 1.3-16 | 4 | 1. | 204 | 6. |
1989 | Schmitzer Motorsport | BMW M3 | 2 | 1. | 206 | 7. |
1990 | Schmitzer Motorsport | BMW M3 | 3 | 1. | 177 | 2. |
1991 | Schmitzer Motorsport | BMW M3 | 3 | 1. | 147 | 4. |
1992 | Simtek | BMW M3 | 2 | 1. | 185 | 4. |
Lamborghini oficiálně potvrzuje svůj odchod WEC, jak z kategorie Hypercar, tak z kategorie LMGT3. Italský…
Po jedné sezoně s vozem Lamborghini GT3 ve WEC se sytě růžová posádka Iron Dames…
Mercedes-AMG vstupuje do World Endurance Championship pro sezonu 2025. V kategorii LMGT3 bude mít dva…
Maro Engel vyhrál dramatický závod Světového poháru FIA GT, když odolal pětisekundové penalizaci za způsobení…
Cadillac Racing přizpůsobil svůj tovární program pro svou třetí sezónu ve WEC, jelikož JOTA je…
Dle webu Sportscar 365, Lamborghini zvažuje kompletní ochod z WEC, jak v kategorii Hypercar, tak…