Historie - formule

Stuck prvním šampionem Audi v DTM, Cecotto prvním vice mistrem z Venezuely

Audi se svého prvního titulu dočkalo v roce 1990, a to díky Hansi-Joachimovi Stuckovi, který svoji konkurenci zajezdil do země. V témže roce došlo ještě k jednomu prvenství, o které se postaral vice mistr Johnny Cecotto.


Hans-Joachim Stuck – První šampion pod značkou Audi

Hans-Joachim Stuck přezdívaný “Strietzel” se narodil 1. ledna 1951. Poprvé okusil nebezpečí legendárního “Zeleného pekla” v 18 letech. O rok později zaznamenal za volantem BMW 2002ti svůj první triumf v 24hodinovém závodě.

Do královny motorsportu, kde debutoval v roce 1974, se dostal tradiční cestou přes formuli 2. Za šest let v F1 získal dvě pódia a na své konto si připsal celkem 29 bodů.

V roce 1984 se postavil v Zolderu na start premiérového závodu DPM (Detusche Produktionswagen-Meisterschaft, předchůdce DTM) ve voze BMW týmu Jägermeister Brun Motorsport a okamžitě bodoval, když dojel na solidním osmém místě. V šestém podniku na bývalém vojenském letišti Wunstorf už stál na pódiu.

Hockenheimring 1990 / © Media DTM

Poté se Stuck na šest let z DTM stáhl. A comeback s vozem Audi V8 Quattro týmu Schmidt Motorsport Technik v sezoně 1990 mu vyšel do slova a do písmene na výbornou, když byl po sedmi triumfech, jednom druhém místě a dvou třetích místech korunován šampionem.

O rok později sice titul obhájit nedokázal, ale se 158 body na kontě skončil v nejlepší trojce.

Jeho poslední sezonou byla ta v roce 1992, avšak tu neabsolvoval celou, když po 12. závodě na Nürburgringu jeho tým Schmidt Motorsport Technik z DTM odešel.

V roce 2012 byl jmenován prezidentem Asociace německého motorsportu (DMSB).

SezonaTýmAuto Počet vítězstvíNejlepší umístěníPočet bodůPořadí v šampionátu
1984Jägermeister Brun MotorsportMW 635 CSi-3.37,516.
1990Schmidt Motorsport TechnikAudi V8 Quattro71.1891.
1991Schmidt Motorsport TechnikAudi V8 Quattro Evo41.1583.
1992Schmidt Motorsport TechnikAudi V8 Quattro Evo-2.2118.

Johnny Cecotto – První venezuelský vice mistr

Venezuelský závodník byl ve formuli 1 aktivní v letech 1983-1984 , přičemž závodil pro Theodore a Toleman. Jeho maximem bylo šesté místo v USA.

Do DTM přišel v roce 1988 a už na berlínském AVUSU s týmem AMG-Mercedes vyhrál v obou závodech a pak další “double” zaznamenal v Maďarsku. Na konci ročníku byl šestý s 204 body na kontě.

© DTM / Twitter

Pro následující sezonu přešel ke Schmitzer Motorsport. Přestože získal o dva body více, tak se v Šampionátu jezdců propadl o jedno místo, aby se rok na to stal vice mistrem. V sezonách 1991 a 1992 obsadil čtvrté místo.

SezonaTýmAutoPočet vítězstvíNejlepší umístění Počet bodůPořadí v šampionátu
1988AMG-Mercedes Mercedes 190E 1.3-16 41.2046.
1989Schmitzer Motorsport BMW M3 21.2067.
1990Schmitzer Motorsport BMW M3 31.1772.
1991Schmitzer Motorsport BMW M3 31.1474.
1992SimtekBMW M3 21.1854.

Redakce

Recent Posts

Lamborghini oficiálně odchází z WEC

Lamborghini oficiálně potvrzuje svůj odchod WEC, jak z kategorie Hypercar, tak z kategorie LMGT3. Italský…

3 dny ago

Iron Dames oznamují partnerství s Porsche ve WEC

Po jedné sezoně s vozem Lamborghini GT3 ve WEC se sytě růžová posádka Iron Dames…

4 dny ago

Mercedes vstupuje do WEC s Iron Lynx

Mercedes-AMG vstupuje do World Endurance Championship pro sezonu 2025. V kategorii LMGT3 bude mít dva…

5 dny ago

Divoké Macau vyhrál Maro Engel

Maro Engel vyhrál dramatický závod Světového poháru FIA GT, když odolal pětisekundové penalizaci za způsobení…

7 dny ago

JOTA Sport by Cadillac odhaluje jezdecké posádky pro příští sezonu WEC

Cadillac Racing přizpůsobil svůj tovární program pro svou třetí sezónu ve WEC, jelikož JOTA je…

1 týdnem ago

Lamborghini zvažuje kompletní odchod z WEC

Dle webu Sportscar 365, Lamborghini zvažuje kompletní ochod z WEC, jak v kategorii Hypercar, tak…

1 týdnem ago