Cestovní vozy

Kubica a Petrov jako první hájili své země v F1 i DTM

Vitalij Petrov a Robert Kubica spolu sdílejí jedno prvenství. Oba totiž byli v obou šampionátech prvními závodníky své národnosti.


Vitalij Petrov

Ruský závodník debutoval ve formuli 1 v roce 2010, když jej angažoval Renault, se kterým o rok později získal své první, avšak zároveň i poslední pódium. V úvodním závodě sezony v australském Melbourne finišoval jako třetí. Během svých 57 startů nasbíral celkem 64 bodů.

Vitalij Petrov a Timo Glock v Zandvoortu 2014 / © hoch-zwei.net

Zato v DTM mělo jeho působení velmi rychlý spád, neboť absolvoval pouze jednu sezonu, a to v roce 2014 pod křídly Mücke Motorsport. A opět si připsal prvenství. Avšak tentokrát to není nic, čím by se mohl chlubit. Byl totiž jediným jezdcem, který nezískal ani jeden bod.

Robert Kubica

Stejně jako Petrov, tak i Kubica se stal prvním závodníkem své národnosti. Poprvé se Polák ve formuli 1 objevil v roce 2006 v barvách týmu BMW, za nějž závodil další tři roky. Právě s bavorskou značkou se mohl radovat ze svého jediného triumfu, který přišel v GP Kanady 2008. Pro sezonu 2010 se upsal Renaultu.

Poté si dal na osm let od formule 1 oddych. Ovšem návrat do kolotoče královny v roce 2018 neměl vůbec jednoduchý. Nejenže monoposty byly naprosto odlišné od těch, na které byl zvyklý, ale také řízení pro něj bylo mnohem náročnější kvůli jeho zraněné ruce. Tehdy jej Williams najal jako testovacího jezdce, aby ho o rok později povýšil na stálého závodníka.

Byť tradiční britská stáj neposkytovala svým svěřencům kvalitní techniku, tak i přesto byly jeho výsledky v porovnání s týmovým kolegou George Russellem tristní.

Po protrápeném ročníku přesedlal z monopostů do cesťáků, kde se upsal soukromému týmu od BMW, ART. Ani v DTM se mu příliš nedařilo, přesto dokázal dovézt v Zolderu M4 do cíle na fantastickém třetím místě.

Neoblomný Zanardi

Alex Zanardi, který přišel po těžké havárii během evropského závodu CART v roce 2001 o obě nohy, na závodění nezanevřel a o několik let později se vrátil za volant. Nicméně ještě před osudným okamžikem závodil v sezonách 1991-1994 a 1999 v královně motorsportu pro týmy Jordan, Minardi, Lotus a Williams. Za pět let získal pouze jeden bod.

Také Zanardi závodil ve speciálně upraveném vozu BMW M4. V sezoně 2018 se zúčastnil závodu v Misanu coby hostující jezdec. Tehdy Brazilec ukázal své kvality, když ve druhém závodě na domácí půdě dojel na fantastickém pátém místě.

Redakce

Recent Posts

Nicki Thiim se vrací na Norisring, kde vyhrál loni svůj první závod DTM

Norimberské ulice tvoří první červencový víkend kulisy pro DTM: Norisring je na programu tento víkend.…

3 dny ago

Mercedes odjíždí z 24h Spa s hořkým pocitem

77. ročník závodu CrowdStrike 24 Hours of Spa opět dostál své pověsti nejtěžšího závodu GT3…

3 dny ago

Jordan Pepper: 24h Spa byl cíl, který jsme si vytyčili v kalendáři

Lamborghini dosáhlo nového milníku ve své závodní historii, poprvé totiž zvítězilo v celkovém hodnocení 24hodiovém…

5 dny ago

Lamborghini vítězí poprvé ve 24h Spa

Nečekaným vítězem letošní belgické čtyřiadvacetihodinovky se stalo Lamborghini #63 týmu GRT - Grasser v posádce…

5 dny ago

F1: The Movie; Brad Pitt jako nejsilnější pilot F1 a nepovedená reprezentace žen

F1: The Movie, dlouho očekávaný film o formuli 1 s Bradem Pittem v hlavní roli,…

1 týdnem ago

Blog: Proč Ferrari dominuje?

Ferrari Hypercar dominuje letošnímu ročníku FIA WEC. Z dosavadních čtyř závodů vyhrál ikonický italský konstruktér…

2 týdny ago