Exkluzivně

Jasmin Preisig: Souboj s muži pro mě vždy byl součástí motorsportu

Švýcarská závodnice Jasmin Preisig patří k pravidelným účastníkům německých závodů na Norschleife VLN. Kromě toho už má na svém kontě mnoho odjetých podniků s vozem Volkswagen Golf TCR napříč celým světem. Mladá závodnice poskytla pro trueracing.cz jedinečný rozhovor!


Asi není překvapením, že Jasmin začala nejprve závodit v motokárách. Všechno začalo v roce 2003 a asi není překvapením že je motorsport v krvi její rodiny.

„Moji rodiče vlastní garáže, ale můj otec byl taktéž závodním jezdcem,“ vypráví Jasmin.

Po celkovém osmém místě v kategorii Super Rok přišel v roce 2014 posun. Švýcarka usedla do závodního vozu, konkrétně se jednalo o Volkswagen Scirocco R, jenž jí dostal do stejnojmenného cupu. Nástupcem, jenž byl Audi TT Cup ale už pro Švýcarku zajímavým nebyl.

„V Audi TT Cupu jsem nezávodila. Po VW Scirocco R Cup jsem odjela mé první závody na Nordschleife s Opelem.“

U německé značky zůstala několik dalších let. S Opelem Astrou TCR závodila v TCR Germany, kde se jí ale příliš nedařilo. V sezoně 2018 skončila celkově na dvaadvacáté pozici. Přišel čas na změnu, kterou ovlivnila i samotná automobilka.

„Přesně tak, na mé cestě jsem byla s Opelem mnoho let. Na začátku roku 2020 se mě u Volkswagenu zeptali, zda bych chtěla být součástí projektu, který se jmenoval Girls Only. Zároveň ve stejném čase oznámil Opel odchod z motorsportu.“

U týmu Giti Tire Motorsport by WS Racing toho v rámci VLN (německé vytrvalostní závody na Nordschleife) moc neodjela. Zároveň se ale připojila k projektu stáje Max Kruse Racing.

Loni dokázala ve VLN získat čtyřikrát stupně vítězů ze šesti závodů, ale letos dvakrát ve své třídě zvítězila. Kromě toho přišla příležitost startů v sérii 24h Series pro Autorama Motorsport. To všechno s vozem Volkswagen Golf TCR, ale jiného týmu.

„Je to úplně stejný vůz, jenom nastavení je jiné. Vyhráli jsme letos hodně závodů, ale určitě tím nejlepším byla šestnáctihodinovka na Hockenheimringu.“

Kromě odchodu Opelu z okruhového závodění se rozhodl i Volkswagen omezit účast. Ještě během loňské sezony fungoval „tovární“ program ve WTCR, kde byla Jasmin často také v garáži týmu. Nicméně to se závoděním zde nevypadá nadějně.

„WTCR nebo vozy kategorie GT4/GT3 by byly cool, ale také to stojí hodně peněz, což není v mých možnostech.“

Kvůli takovým případům vznikla ženská W Series, jenž chce pomoct závodnicím získat finance a sponzory pro další závodění. Jasmin se ale této série odmítla účastnit.

„Rozhodně je to dobrá série a skvělá příležitost pro mladé dívky. Ale pro mě byl vždy součástí souboj s muži, což byl důvod, proč jsem se nechtěla účastnit (W Series).“

Jasmin se tak postupně dostává na vrchol své kariéry. Letos rozhodně odjela nejlepší sezonu a do budoucna se zdá, že si své místo u Volkswagenu zajistila. Držíme palce!

Original interview below

Jasmin, thank you very much for this interview! My first question, how did you even get into racing?

My parents own a car garage and my father used to be a racing driver too.

After go-karts you went to the VW Scirocco R Cup. Have you considered the upcoming Audi TT Cup or have you already felt like starting with TCR?

No, I did not drive the Audi TT Cup. After the VW Scirocco R Cup I drove my first races on the Nordschleife with Opel.

You raced an Opel Astra in TCR Germany for a few years, but then a change came. You entered the VLN with Volkswagen Golf. Why such a change?

Exactly, I was on the road with Opel for many years. At the beginning of 2020, VW asked me if I would like to take part in a project called „girls only“. At the same time Opel announced that they are withdrawing from motorsport.

What specifically and how big is the difference between Volkswagen Golf for VLN and for the 24h Series?

It is exactly the same vehicle, only the setup is customized ?

What has been your best race so far?

We won a lot of races this season but the highlight was the 16h race at Hockenheimring.

Would you like to get to the WTCR? Of course, with the departure of VW, it will probably not be so easy or do you plan racing with GT4/GT3 cars, for example?

WTCR or GT4/GT3 would be cool but unfortunately it also costs a lot of money, which is not available to me.

What do you think of the purely female W Series? Even though you didn’t race with monoposts, it could be an interesting offer for you as well.

It’s definitely a good series and an opportunity for young women. But for me, male competition has always been a part of Motorsport – for this reason I didn’t apply for it.

Jiří Košta

Recent Posts

Iron Dames oznamují partnerství s Porsche ve WEC

Po jedné sezoně s vozem Lamborghini GT3 ve WEC se sytě růžová posádka Iron Dames…

17 hodinami ago

Mercedes vstupuje do WEC s Iron Lynx

Mercedes-AMG vstupuje do World Endurance Championship pro sezonu 2025. V kategorii LMGT3 bude mít dva…

2 dny ago

Divoké Macau vyhrál Maro Engel

Maro Engel vyhrál dramatický závod Světového poháru FIA GT, když odolal pětisekundové penalizaci za způsobení…

4 dny ago

JOTA Sport by Cadillac odhaluje jezdecké posádky pro příští sezonu WEC

Cadillac Racing přizpůsobil svůj tovární program pro svou třetí sezónu ve WEC, jelikož JOTA je…

1 týdnem ago

Lamborghini zvažuje kompletní odchod z WEC

Dle webu Sportscar 365, Lamborghini zvažuje kompletní ochod z WEC, jak v kategorii Hypercar, tak…

1 týdnem ago

Pro Lotterera má letošní titul ve FIA WEC daleko větší hodnotu – dřív nebyla konkurence

Trojnásobný vítěz závodu 24 hodin Le Mans Andre Lotterer věří, že letošní zisk titulu mistra…

1 týdnem ago