Ital startoval ve formuli 1 v letech 1989-1991 a zároveň byl jezdcem týmu Schnitzer v DTM. Právě za volantem BMW M3 Sport Evo získal coby aktivní pilot F1 vítězství na Nürburgringu. Nutno však dodat, že právě tento výsledek byl jeho kariérním vrcholem v DTM.
BMW ještě pilotoval po roční pauze, když se vrátil s týmem Bigazzi, se kterým dojel třikrát na třetí pozici.
Poté se ukázal ještě jednou v DTM, a to v sezoně 2004, tehdy však se stájí Joast spadající pod značku Audi.
Sezona | Tým | Auto | Počet vítězství | Nejlepší umístění | Počet bodů | Pořadí v šampionátu |
---|---|---|---|---|---|---|
1989 | BMW M Team Schnitzer | BMW M3 Evo | - | 3. | 0 | - |
1990 | Schnitzer Motorsport | BMW M3 Sport Evo | 1 | 1. | 36 | 15. |
1992 | BMW Team Bigazzi | BMW M3 Sport Evo | - | 3. | 85 | 12. |
2004 | Audi Team Joest | Audi A4 DTM 2004 | - | 5. | 11 | 11. |
Zatímco Ital ve formuli 1 nezářil a jeho maximem bylo druhé místo ve Velké ceně San Marina 1994 v barvách tradiční stáje z Maranella, tak v DTM dal o sobě vědět okamžitě. Svoji mistrovskou jízdu započal v roce 1993 v Alfě Romeo 155 V6 Ti, když ovládl úvodní dva závody sezony v Zolderu, poté přidal ještě tři triumfy na Nürburgringu, dva na Norisringu a po jednom ve Wunstorfu, v Diepholzu a na Alemannenringu.
Byť se mu v následující sezoně nepodařilo titul obhájit, tak zůstal se čtyřmi vítězstvími v nejlepší trojce.
Sezona | Tým | Auto | Počet vítězství | Nejlepší umístění | Počet bodů | Pořadí v šampionátu |
---|---|---|---|---|---|---|
1993 | Alfa Corse | Alfa Romeo 155 V6 Ti | 10 | 1. | 261 | 1. |
1994 | Alfa Corse | Alfa Romeo 155 V6 Ti | 4 | 1. | 150 | 3. |
1995 | Alfa Corse | Alfa Romeo 155 V6 Ti | 1 | 1. | 71 / 59 | 6. / 4. |
1996 | Martini Alfa Corse | Alfa Romeo 155 V6 Ti | 2 | 1. | 85 | 11. |
Alessandro Nannini byl v královně motorsportu aktivní mezi lety 1986 a 1990. Jeho působení ve formuli 1 ukončila nehoda v helikoptéře, během které přišel o pravou ruku. Ta mu byla po náročné devítihodinové operaci přišita.
Přes jeho vážné zranění se nevzdal a vrátil se za volant. Zamířil do DTM, ve kterém získal v 90 absolvovaných závodech ve speciálně upraveném voze týmu Alfa Corse pozoruhodných 14 vítězství. Většinu z nich získal v poslední sezoně, což mu vyneslo konečné třetí místo v šampionátu.
Sezona | Tým | Auto | Počet vítězství | Nejlepší umístění | Počet bodů | Pořadí v šampionátu |
---|---|---|---|---|---|---|
1993 | Alfa Corse | Alfa Romeo 155 V6 Ti | 2 | 1. | 121 | 8. |
1994 | Alfa Corse | Alfa Romeo 155 V6 Ti | 4 | 1. | 149 | 4. |
1995 | Alfa Corse | Alfa Romeo 155 V6 Ti | - | 4. | 44 / 17 | 11. / 15. |
1996 | Martini Alfa Corse | Alfa Romeo 155 V6 Ti | 7 | 1. | 180 | 3. |
Účastník 38 velkých cen Gabriele Tarquini, dnes známý především díky angažmá v mistrovství cestovních vozů WTCC, se poprvé svezl ve voze DTM v sezoně 1995, a to v závodech na Nürburgringu, Alemannenringu a na okruhu Magny Couurse. Přičemž dokončil pouze podnik ve Francii.
V následující sezoně odjel celou sezonu, když získal angažmá u týmu JAS Motorsport Alfa Romeo. Za volantem Alfy Romeo 155 V6 Ti, která se spíše pohybovala na chvostu startovního pole, si dojel ve Velké Británii pro své první a jediné vítězství v DTM.
Sezona | Tým | Auto | Počet vítězství | Nejlepší umístění | Počet bodů | Pořadí v šampionátu |
---|---|---|---|---|---|---|
1995 | Alfa Corse 2 | Alfa Romeo 155 V6 Ti | - | 10. | 0 / 0 | - / 29. |
1996 | JAS Motorsport Alfa Romeo | Alfa Romeo 155 V6 Ti | 1 | 1. | 60 | 14. |
V Sennově a Prostově éře byl Michele Alberto nadějí Tifosi. Přestože během 194 startů do velkých cen stanul pětkrát na stupínku nejvyšším, na vysněný zisk titulu to nestačilo.
Rodák z Milána šel posléze zkusit štěstí do DTM, kde se upsal Alfě Romeo. Nicméně tuto štaci si nejspíše za rámeček nedal. V nejlepší desítce skončil pouze jednou, a to na Hockenheimringu, kde viděl šachovnicovou vlajku jako sedmý.
Následně se přesunul do vytrvalostních závodů, které se mu staly osudným. V roce 2001 přišel ve 44 letech o život během testů na Lausitzringu.
Zatímco Fisichellovi krajané nejprve závodili ve formuli 1 a až posléze nasedli do vozu DTM/ITC, tak Giancarlo to udělal přesně naopak. Před svou 14 letou štací ve formuli 1, která započala v roce 1996, se upsal pro sezonu 1995 týmu Alfa Romeo. Italskou stáj však reprezentoval i rok následující. Celkem zaznamenal sedm pódií.
Sezona | Tým | Auto | Počet vítězství | Nejlepší umístění | Počet bodů | Pořadí v šampionátu |
---|---|---|---|---|---|---|
1995 | Alfa Corse 2 | Alfa Romeo 155 V6 Ti | - | 2. | 30 /37 | 15. / 10. |
1996 | TV Spielfilm Alfa Corse | Alfa Romeo 155 V6 Ti | - | 2. | 139 | 6. |
Lamborghini oficiálně potvrzuje svůj odchod WEC, jak z kategorie Hypercar, tak z kategorie LMGT3. Italský…
Po jedné sezoně s vozem Lamborghini GT3 ve WEC se sytě růžová posádka Iron Dames…
Mercedes-AMG vstupuje do World Endurance Championship pro sezonu 2025. V kategorii LMGT3 bude mít dva…
Maro Engel vyhrál dramatický závod Světového poháru FIA GT, když odolal pětisekundové penalizaci za způsobení…
Cadillac Racing přizpůsobil svůj tovární program pro svou třetí sezónu ve WEC, jelikož JOTA je…
Dle webu Sportscar 365, Lamborghini zvažuje kompletní ochod z WEC, jak v kategorii Hypercar, tak…