Jak už to tak bývá, tak i Mayländer zahájil kariéru na motokárách. Po úspěšných letech se posunul až do formule Ford nebo Porsche Carrera Cupu. V pohárovém závodění se dokonce stal celkovým šampionem, proto následoval logický postup do DTM v roce 1995.
Premiéru si jako mladíček odbyl u týmu Persson Motorsport s vozem Mercedes C-Class V6. Výkony neměl špatné, proto zůstal s Mercedesem i do další sezony, kdy vzniklo ITC.
Německý šampionát ale na chvíli přerušil své aktivity, proto se musel závodník poohlížet jinde. Mercedes se ale nadějného Němce vzdávat nechtěl, proto se připojil k sestavě v závodech FIA GT – GT1, kde v sezoně 1997 dokázal se svojí posádkou vyhrát jeden závod.
Po rychlých vozech ve vytrvalostních závodech přišel návrat k DTM, které se pro sezonu 2000 obnovilo. Mayländer ale „premiérovou“ sezonu vynechal, jelikož dostal post řidiče Safety caru ve formuli 1, což pro něj bylo velmi složité v kombinaci s jinými závody.
Přesto se dokázal ještě domluvit na místo závodníka v DTM, kde pokračoval i tentokrát v sestavě Mercedesu od sezony 2001. Pro poraněnou nohu ale musel část roku vynechat a na jeho místo řidiče Safety caru usedl za odměnu jiný závodník DTM – Marcel Fässler.
O pár závodů později se vrátil, aby předvedl snový víkend své kariéry. Na Hockenheimu, kde se konalo finále ročníku 2001 dokázal Mayländer v prvním závodě dokončit na druhé pozici. Závodník předjel v posledním kole třetího Michaela Bartelse a pomohl tak k zisku prvních dvou míst. Předtím byl několikrát maximálně sedmý.
Když se daří, tak se daří. Německý závodník startoval do druhého závodu z druhého místa, jelikož se tehdy v DTM bral první závod jako kvalifikační. Klíčem k úspěchu byla povedená strategie a chyby soupeřů, které mu vynesly vítězství.
Pravděpodobně se tak na Hockenheimu roku 2001 stal Mayländer jedním z nejméně očekávaných závodníků v celé historii DTM.
Místo bylo jisté jak ve formuli 1 na pozici řidiče Safety caru, tak v DTM. Mayländer pokračoval v německém šampionátu až do konce sezony 2004, ale od svého vítězného závodu nezískal ani jeden bod.
Zůstane Timo Glock v roce 2026 u týmu McLaren Dörr Motorsport v DTM? Bývalý jezdec…
Genesis má za sebou úspěšný shakedown nového Hypercaru GMR-001. Přesné místo konání tohoto shakedownu není…
Druhé vítězství sezóny, 30. vítězství v kariéře DTM: René Rast zažil fantastickou neděli během pátého…
Trojnásobný šampion DTM René Rast si zajistil další vítězství v rámci německého šampionátu.
Šampionát DTM se přesouvá do druhé poloviny letošní sezóny, přičemž Jack Aitken dominoval sobotnímu závodu…
Nick Cassidy, bývalý pilot DTM a současný vícemistr Formule E, spolu s Peugeotem, silně naznačil…