Cestovní vozy

Bernd Mayländer je sice řidičem Safety caru, přesto ale dokázal vyhrát závod DTM

Němec jménem Bernd Mayländer je určitě každému fanouškovi motorsportu známý. Nicméně je to dáno hlavně tím, že je řidičem Safety caru ve formuli 1. Ještě předtím to ale zkoušel jako závodník.


Jak už to tak bývá, tak i Mayländer zahájil kariéru na motokárách. Po úspěšných letech se posunul až do formule Ford nebo Porsche Carrera Cupu. V pohárovém závodění se dokonce stal celkovým šampionem, proto následoval logický postup do DTM v roce 1995.

Premiéru si jako mladíček odbyl u týmu Persson Motorsport s vozem Mercedes C-Class V6. Výkony neměl špatné, proto zůstal s Mercedesem i do další sezony, kdy vzniklo ITC.

Německý šampionát ale na chvíli přerušil své aktivity, proto se musel závodník poohlížet jinde. Mercedes se ale nadějného Němce vzdávat nechtěl, proto se připojil k sestavě v závodech FIA GT – GT1, kde v sezoně 1997 dokázal se svojí posádkou vyhrát jeden závod.

Po rychlých vozech ve vytrvalostních závodech přišel návrat k DTM, které se pro sezonu 2000 obnovilo. Mayländer ale „premiérovou“ sezonu vynechal, jelikož dostal post řidiče Safety caru ve formuli 1, což pro něj bylo velmi složité v kombinaci s jinými závody.

Přesto se dokázal ještě domluvit na místo závodníka v DTM, kde pokračoval i tentokrát v sestavě Mercedesu od sezony 2001. Pro poraněnou nohu ale musel část roku vynechat a na jeho místo řidiče Safety caru usedl za odměnu jiný závodník DTM – Marcel Fässler.

O pár závodů později se vrátil, aby předvedl snový víkend své kariéry. Na Hockenheimu, kde se konalo finále ročníku 2001 dokázal Mayländer v prvním závodě dokončit na druhé pozici. Závodník předjel v posledním kole třetího Michaela Bartelse a pomohl tak k zisku prvních dvou míst. Předtím byl několikrát maximálně sedmý.

Když se daří, tak se daří. Německý závodník startoval do druhého závodu z druhého místa, jelikož se tehdy v DTM bral první závod jako kvalifikační. Klíčem k úspěchu byla povedená strategie a chyby soupeřů, které mu vynesly vítězství.

Pravděpodobně se tak na Hockenheimu roku 2001 stal Mayländer jedním z nejméně očekávaných závodníků v celé historii DTM.

Místo bylo jisté jak ve formuli 1 na pozici řidiče Safety caru, tak v DTM. Mayländer pokračoval v německém šampionátu až do konce sezony 2004, ale od svého vítězného závodu nezískal ani jeden bod.

Jiří Košta

Recent Posts

Nicki Thiim se vrací na Norisring, kde vyhrál loni svůj první závod DTM

Norimberské ulice tvoří první červencový víkend kulisy pro DTM: Norisring je na programu tento víkend.…

4 dny ago

Mercedes odjíždí z 24h Spa s hořkým pocitem

77. ročník závodu CrowdStrike 24 Hours of Spa opět dostál své pověsti nejtěžšího závodu GT3…

4 dny ago

Jordan Pepper: 24h Spa byl cíl, který jsme si vytyčili v kalendáři

Lamborghini dosáhlo nového milníku ve své závodní historii, poprvé totiž zvítězilo v celkovém hodnocení 24hodiovém…

5 dny ago

Lamborghini vítězí poprvé ve 24h Spa

Nečekaným vítězem letošní belgické čtyřiadvacetihodinovky se stalo Lamborghini #63 týmu GRT - Grasser v posádce…

5 dny ago

F1: The Movie; Brad Pitt jako nejsilnější pilot F1 a nepovedená reprezentace žen

F1: The Movie, dlouho očekávaný film o formuli 1 s Bradem Pittem v hlavní roli,…

1 týdnem ago

Blog: Proč Ferrari dominuje?

Ferrari Hypercar dominuje letošnímu ročníku FIA WEC. Z dosavadních čtyř závodů vyhrál ikonický italský konstruktér…

2 týdny ago