Samotné DTM vzniklo už v roce 1984, ale kvůli vysokým nákladům bylo na pár sezon v roce 1997 přerušeno. Velký návrat pak přišel přesně před dvaceti lety v roce 2000, kdy se kromě Mercedesu připojil i Opel s Audi. Mercedes a Opel představili celkově čtyři týmy a Audi jako tehdejší soukromník pouze dva. Velký zájem měla i soukromá stáj Zakspeed, která mohutně vyvíjela a testovala upravené Volvo C70. Po velkých tahanicích ovšem přišel od švédské automobilky výslovný zákaz účasti.
Formát závodního víkendu byl podobný jako dnes. Každý okruh hostil dva čtyřicetiminutové závody, ale na Hockenheim se DTM ještě vrátilo na konci sezony. Závod na Lausitzringu byl kvůli mohutnému dešti zrušen v jeho samotném průběhu, když byli závodníci na trati.
Jak skončilo původní DTM, tak začalo to nové. O titul mezi jezdci bojovali opět Bernd Schneider a Manuel Reuter, i když druhý jmenovaný začal ke konci sezony trochu ztrácet dech. U Mercedesu i ve svých padesáti letech pokračoval Klaus Ludwig, který získal dvě vítězství na Sachsenringu. Aby toho nebylo málo, tak Němec celkově skončil třetí v tabulce a poté oznámil oficiální odchod do penze.
Schneider si nakonec se šesti vítězstvími připsal titul šampiona. Audi se v prvním roce nepodívalo ani na stupně vítězů, nejlepším výsledkem bylo páté místo Laurenta Aiella během hektického závodu na Oscherslebenu. Věčně třetí tým dostal ale vyjímku a své vozy TT-R rapidně pro sezonu 2001 přestavěl, což přineslo první vítězství.
Budoucnost DTM je ovšem otevřená, podobně jako v roce 1996 i tentokrát šampionát opouští automobilky a všechno začíná být nesmírně drahé. Přechod na pravidla Class 1, kterým se přizpůsobilo i japonské Super GT ničemu nepomohl a naopak odešel Mercedes a nyní na konci sezony i Audi…
Tým ME Motorsport bude v sezóně 2025 opět soutěžit v německém ADAC GT4. Tým pořídil…
Comtoyou Racing vstupuje do DTM se dvěma belgičany, Gillesem Magnusem a Nicolasem Baertem.
ABT Sportsline představil své nové partnerství s Lamborghini v Alpách, spolu s jezdci i vozem.…
Arthur Leclerc, mladší bratr pilota F1, byl oznámen pro celou sezonu GT World Challenge s…
Ferrari minulý týden odhalilo zbarvení svých továrních Hypercars pro letošní sezonu WEC, spolu s plány…
Bývalý pilot F1, Logan Sargeant, „odchází ze závodění“ dva měsíce poté, co se připojil k…