Cestovní vozy

Před dvaceti lety hlásilo DTM velkolepý návrat, nyní opět spěje ke konci

Německý šampionát DTM určitě už mnoho českých fanoušků navštívilo osobně. Pokud patříte k těm, kteří viděli ještě úplně původní s plechovými vozy, máte velké štěstí. Nicméně dost možná bude brzy vzácná jakýkoliv účast na těchto závodech…


Samotné DTM vzniklo už v roce 1984, ale kvůli vysokým nákladům bylo na pár sezon v roce 1997 přerušeno. Velký návrat pak přišel přesně před dvaceti lety v roce 2000, kdy se kromě Mercedesu připojil i Opel s Audi. Mercedes a Opel představili celkově čtyři týmy a Audi jako tehdejší soukromník pouze dva. Velký zájem měla i soukromá stáj Zakspeed, která mohutně vyvíjela a testovala upravené Volvo C70. Po velkých tahanicích ovšem přišel od švédské automobilky výslovný zákaz účasti.

Formát závodního víkendu byl podobný jako dnes. Každý okruh hostil dva čtyřicetiminutové závody, ale na Hockenheim se DTM ještě vrátilo na konci sezony. Závod na Lausitzringu byl kvůli mohutnému dešti zrušen v jeho samotném průběhu, když byli závodníci na trati.

Jak skončilo původní DTM, tak začalo to nové. O titul mezi jezdci bojovali opět Bernd Schneider a Manuel Reuter, i když druhý jmenovaný začal ke konci sezony trochu ztrácet dech. U Mercedesu i ve svých padesáti letech pokračoval Klaus Ludwig, který získal dvě vítězství na Sachsenringu. Aby toho nebylo málo, tak Němec celkově skončil třetí v tabulce a poté oznámil oficiální odchod do penze.

Schneider si nakonec se šesti vítězstvími připsal titul šampiona. Audi se v prvním roce nepodívalo ani na stupně vítězů, nejlepším výsledkem bylo páté místo Laurenta Aiella během hektického závodu na Oscherslebenu. Věčně třetí tým dostal ale vyjímku a své vozy TT-R rapidně pro sezonu 2001 přestavěl, což přineslo první vítězství.

Budoucnost DTM je ovšem otevřená, podobně jako v roce 1996 i tentokrát šampionát opouští automobilky a všechno začíná být nesmírně drahé. Přechod na pravidla Class 1, kterým se přizpůsobilo i japonské Super GT ničemu nepomohl a naopak odešel Mercedes a nyní na konci sezony i Audi…

Jiří Košta

Recent Posts

Wayne Taylor Racing odhaluje speciální barvy pro 24H Le Mans

Cadillac vítá značku Mobil 1 jako svého hlavního sponzora vozu Cadillac Wayne Taylor Racing V-Series.R…

3 dny ago

GT4 European Series má za sebou závody na Zandvoortu

Evropský šampionát má za sebou druhý závodní víkend letošní sezony. V prvním závodě se podruhé…

3 dny ago

DTM míří do Česka! Fanoušci mohou sledovat nedělní závody na SPORTY TV

Od nedělního závodu na Lausitzringu (25. května 2025) mohou čeští fanoušci konečně vidět a slyšet…

3 dny ago

Tým WRT si nejrychlejší zastávkou v boxech zajistil vítězství ve 2. závodě v Zandvoortu

Tým WRT dosáhl ve druhém závodě v Zandvoortu pozoruhodného vítězství, když skvělá zastávka v boxech…

5 dny ago

Niederhauser a Müller zajistili týmu Rutronik Racing Porsche vítězství na Zandvoortu

Dvojice Rutronik Racing Patric Niederhauser a Sven Müller zahájila svůj boj o titul ve Sprint…

5 dny ago

Kompletní startovní listina pro 24h Le Mans odhalena

Již příští měsíc se pojede největší vytrvalostní závod na světě: ikonický 24hodinový závod na francouzském…

1 týdnem ago