Cestovní vozy

Před dvaceti lety hlásilo DTM velkolepý návrat, nyní opět spěje ke konci

Německý šampionát DTM určitě už mnoho českých fanoušků navštívilo osobně. Pokud patříte k těm, kteří viděli ještě úplně původní s plechovými vozy, máte velké štěstí. Nicméně dost možná bude brzy vzácná jakýkoliv účast na těchto závodech…


Samotné DTM vzniklo už v roce 1984, ale kvůli vysokým nákladům bylo na pár sezon v roce 1997 přerušeno. Velký návrat pak přišel přesně před dvaceti lety v roce 2000, kdy se kromě Mercedesu připojil i Opel s Audi. Mercedes a Opel představili celkově čtyři týmy a Audi jako tehdejší soukromník pouze dva. Velký zájem měla i soukromá stáj Zakspeed, která mohutně vyvíjela a testovala upravené Volvo C70. Po velkých tahanicích ovšem přišel od švédské automobilky výslovný zákaz účasti.

Formát závodního víkendu byl podobný jako dnes. Každý okruh hostil dva čtyřicetiminutové závody, ale na Hockenheim se DTM ještě vrátilo na konci sezony. Závod na Lausitzringu byl kvůli mohutnému dešti zrušen v jeho samotném průběhu, když byli závodníci na trati.

Jak skončilo původní DTM, tak začalo to nové. O titul mezi jezdci bojovali opět Bernd Schneider a Manuel Reuter, i když druhý jmenovaný začal ke konci sezony trochu ztrácet dech. U Mercedesu i ve svých padesáti letech pokračoval Klaus Ludwig, který získal dvě vítězství na Sachsenringu. Aby toho nebylo málo, tak Němec celkově skončil třetí v tabulce a poté oznámil oficiální odchod do penze.

Schneider si nakonec se šesti vítězstvími připsal titul šampiona. Audi se v prvním roce nepodívalo ani na stupně vítězů, nejlepším výsledkem bylo páté místo Laurenta Aiella během hektického závodu na Oscherslebenu. Věčně třetí tým dostal ale vyjímku a své vozy TT-R rapidně pro sezonu 2001 přestavěl, což přineslo první vítězství.

Budoucnost DTM je ovšem otevřená, podobně jako v roce 1996 i tentokrát šampionát opouští automobilky a všechno začíná být nesmírně drahé. Přechod na pravidla Class 1, kterým se přizpůsobilo i japonské Super GT ničemu nepomohl a naopak odešel Mercedes a nyní na konci sezony i Audi…

Jiří Košta

Recent Posts

Iron Dames oznamují partnerství s Porsche ve WEC

Po jedné sezoně s vozem Lamborghini GT3 ve WEC se sytě růžová posádka Iron Dames…

14 hodinami ago

Mercedes vstupuje do WEC s Iron Lynx

Mercedes-AMG vstupuje do World Endurance Championship pro sezonu 2025. V kategorii LMGT3 bude mít dva…

2 dny ago

Divoké Macau vyhrál Maro Engel

Maro Engel vyhrál dramatický závod Světového poháru FIA GT, když odolal pětisekundové penalizaci za způsobení…

4 dny ago

JOTA Sport by Cadillac odhaluje jezdecké posádky pro příští sezonu WEC

Cadillac Racing přizpůsobil svůj tovární program pro svou třetí sezónu ve WEC, jelikož JOTA je…

1 týdnem ago

Lamborghini zvažuje kompletní odchod z WEC

Dle webu Sportscar 365, Lamborghini zvažuje kompletní ochod z WEC, jak v kategorii Hypercar, tak…

1 týdnem ago

Pro Lotterera má letošní titul ve FIA WEC daleko větší hodnotu – dřív nebyla konkurence

Trojnásobný vítěz závodu 24 hodin Le Mans Andre Lotterer věří, že letošní zisk titulu mistra…

1 týdnem ago