Konec 80. let minulého století byl pro tehdejší Československo velmi plodný. Poprvé se na startovní listině objevilo jméno s českou trikolorou v roce 1989, když se na start vybraných závodů postavil Oldřich Vaníček. Rodák z Prahy ovšem nepřišel s prázdnou, jelikož reprezentoval barvy svého vlastního týmu Team Vaníček.
Odstartoval celkem do šesti závodů, přičemž si přispal jeden bod za 18. místo, což byla tehdy poslední bodovaná pozice. Takže nejen, že byl prvním závodníkem z České Republiky, který do závodu odstartoval, tak byl zároveň prvním Čechem, jenž bodoval.
Přestože Vaníček posléze již nenastoupil do žádného závodu, tak jeho jméno z DTM zcela nezmizelo, jelikož o dva roky později, tedy v roce 1991, angažoval do své stáje pro premiérový závod na Masarykově okruhu v Brně Josefa Vence. Ten však nedokázal navázat na úspěch majitele týmu. Cílem projel na 27. místě (ze 30). Rok na to zkusil Venc štětí s týmem Kaučuk, se kterým se mu dařilo o něco lépe, když skončil na solidním 12. místě (z 25).
Ovšem Venc tentokrát nebyl jediným Čechem na startu, doplnil jej Václav Bervid, který se stejně jako Vaníček posadil do vozu svého vlastního týmu Bervid Sport. Za svůj výkon se bezpochyby stydět vůbec nemusel, neboť se umístil těsně za Vencem.
Oba jmenovaní pak absolvovali celou sezonu 1993, přičemž Venc po fantastickém výkonu na trati v Norimberku finišoval na solidním 10. místě a bral jeden bod.
Osm startů má na kontě rovněž Václav Švarc, který v témže roce jako Vanc s Bervidem usedl za volant vozu Opel v barvách Svarc Racing Team. Jeho maximem bylo 16. místo, rovněž v Norimberku.
Poté následovalo 11 let bez zástupce naší červeno-modro-bílé trikolory. Teprve s návratem Masarykova okruhu v roce 2004 jsme mohli najít mezi jezdci další české jméno.
Řeč je o Jaroslavovi Janišovi, jehož jméno se dokonce objevilo i ve formuli 1. Před svým debutem v DTM totiž testoval monoposty stáje Prost Acer (2001) a Jordan (2003).
Rodák z Olomouce závodil v roce 2004 za tým Sonax Dark Dog AMG Mercedes. Jeho nejlepším výsledkem byla 8. příčka v Šanghaji. Přesto u jeho jména v konečném hodnocení svítí nula, neboť se jednalo o závod, který nebyl započítáván do šampionátu.
V následující sezoně se vozy DTM proháněly po brněnském okruhu naposledy, a to už bez českého zástupce.
Prozatím posledním Čechem je Tomáš Kostka, jehož pro sezonu 2009 angažoval Kolles Futurecom-BRT. Nejlépe mu seděl Lausitzring a Hockenheimring, kde zaznamenal svůj nejlepší výsledek – 11. místo. Před začátkem sezony 2016 se vyrojily spekulace o jeho možném comebacku, který však nikdy zrealizován nebyl.
Ke vstupu do DTM měl v poslední době také velmi blízko Josef Král, který jednal s Audi.
Ovšem námluvy ztroskotaly na nepříliš dobrých podmínkách nabízených ze strany týmu. Nyní není na obzoru žádná jiná česká tvář, která by usilovala o vstup do DTM.
Po jedné sezoně s vozem Lamborghini GT3 ve WEC se sytě růžová posádka Iron Dames…
Mercedes-AMG vstupuje do World Endurance Championship pro sezonu 2025. V kategorii LMGT3 bude mít dva…
Maro Engel vyhrál dramatický závod Světového poháru FIA GT, když odolal pětisekundové penalizaci za způsobení…
Cadillac Racing přizpůsobil svůj tovární program pro svou třetí sezónu ve WEC, jelikož JOTA je…
Dle webu Sportscar 365, Lamborghini zvažuje kompletní ochod z WEC, jak v kategorii Hypercar, tak…
Trojnásobný vítěz závodu 24 hodin Le Mans Andre Lotterer věří, že letošní zisk titulu mistra…