Formule

Mohl být Hülkenberg mistrem světa F1? Před lety si Mercedes vybral raději Hamiltona

Po nečekaném comebacku na povrch vyplouvají zajímavé informace o tom, kam se bývala mohla ubírat Hülkiho cesta ve formuli 1, kdyby…


Ano, na „coby, kdyby“ se ve formuli 1 nehraje. Ale představa Nica Hülkenberga, který je v paddocku uznávaným pilotem, u Stříbrných šípů je však velmi lákavá.

Německý závodník se do královny motorportu dostal v roce 2009, kdy jej Williams angažoval coby testovacího jezdce, aby o rok později získal u tradiční stáje sedačku po boku Rubense Barichella.

Avšak v sezoně 2011 změnil barvy, když se upsal týmu Sahara Force India, ve kterém opět začínal na pozici testovacího jezdce, než mu pro rok 2012 dali stálé místo.

Ovšem rok 2013 mohl být pro miláčka publika z Emmerichu zlomový. Ross Brawn, tehdejší šéf Mercedesu, prozradil, že byl tehdy Němec jedním z kandidátů na sedačku u pozdějších šestinásobných mistrů světa.

„Když jsem byl ve vedení Mercedesu, tak jsem s ním před lety téměř podepsal. Kdyby se Lewis k Mercedesu býval nepřipojil, tak by to byl on. Nico byl naší další volbou.

Vždy jsem Nica jakožto jezdce ohromě respektoval. Je velmi silným jezdcem, který by měl být ve formuli 1.“

Bohužel pro usměvavého blonďáka Hamilton na nabídku „Trojcípé hvězdy“ kývl a Nico tak pokračoval další čtyři sezony u indického týmu. Poté přešel k Renaultu, jehož overal oblékal až do loňské sezony, než jej Francouzi nahradili Estebanem Oconem.

Hrdina Hülki s konkurencí pořádně zamával. Ve druhé řadě na startu jej nikdo nečekal.

Pro letošní sezonu sice sedačku nenašel, přesto došlo k senzačnímu comebacku. Současný pilot Racing Pointu (dříve Force India) Sergio Pérez byl pozitivně testován na nemoc COVID-19, takže tým Němce na poslední chvíli povolal do služby. A na to, že neměl absolutně žádné zkušenosti s aktuálními vozy a za volantem naposledy seděl před téměř osmi měsíci, si vedl obstojně.

Po pouhých třech trénincích se na britském Silverstone kvalifikoval na pěkném 13. místě, jen pár setin za týmovým kolegou Lance Strollem, avšak start mu zhatil zaseknutý šroubek v motoru. O týden později, na Velké ceně 70. výročí F1 – opět na okruhu v Silverstone – byl jeho výkon naprosto fantastický, když se svoji růžovou formulí stál na startu na překvapivém třetím místě. Závod měl rovněž skvěle rozjetý, avšak pozdní pitstop jej odsoudil k sedmému místu v cíli. Přesto klobouk dolů. Tímto výkonem si Hülkenberg nenápadně řekl o angažmá pro příští rok.

„Byla to pro Nica neuvěřitelná fyzická výzva a nedokážu si představit, jak moc musel na konci závodu trpět, ale od někoho, kdo byl takhle poslaný do zapomnění, to byl po celý víkend skvělý výkon,“ chválí heroické počínání Brawn.

Redakce

Recent Posts

Iron Dames oznamují partnerství s Porsche ve WEC

Po jedné sezoně s vozem Lamborghini GT3 ve WEC se sytě růžová posádka Iron Dames…

12 hodinami ago

Mercedes vstupuje do WEC s Iron Lynx

Mercedes-AMG vstupuje do World Endurance Championship pro sezonu 2025. V kategorii LMGT3 bude mít dva…

2 dny ago

Divoké Macau vyhrál Maro Engel

Maro Engel vyhrál dramatický závod Světového poháru FIA GT, když odolal pětisekundové penalizaci za způsobení…

4 dny ago

JOTA Sport by Cadillac odhaluje jezdecké posádky pro příští sezonu WEC

Cadillac Racing přizpůsobil svůj tovární program pro svou třetí sezónu ve WEC, jelikož JOTA je…

1 týdnem ago

Lamborghini zvažuje kompletní odchod z WEC

Dle webu Sportscar 365, Lamborghini zvažuje kompletní ochod z WEC, jak v kategorii Hypercar, tak…

1 týdnem ago

Pro Lotterera má letošní titul ve FIA WEC daleko větší hodnotu – dřív nebyla konkurence

Trojnásobný vítěz závodu 24 hodin Le Mans Andre Lotterer věří, že letošní zisk titulu mistra…

1 týdnem ago