Categories: Uncategorized

Na Apollon nezbylo v paddocku místo, přesto se tým pokusil alespoň o kvalifikování do závodu

Příběh stáje Apollon ukazuje partu nadšenců, kteří se nebáli riskovat a chtěli vstoupit do formule 1. Přesto se k vedení týmu připojilo několik významných jmen, kteří chtěli dosáhnout vysněného cíle.


Švýcarský závodník jménem Loris Kessel opustil stáj RAM, kde se mu ale příliš nedařilo. Rozhodl se vytvořit vlastní tým, do kterého chtěl Franka Williamse jako šéfa týmu. To se nepodařilo, ale Williams alespoň nabídl na prodej svůj starý monopost FW03.

Kessel také uzavřel spolupráci se Swiss Jolly Club of Switzerland, který byl úspěšným týmem v rally a cestovních vozech. Na úpravě vozu se pracoval Giacomo Caliri ve společnosti FLY-Studio, který dříve působil jako designér vozů Ferrari.

Během roku 1977 tak vznikl vůz s radikálně dlouhým nosem, upravenými bočnicemi a předním zavěšením a motorem Ford Cosworth V8. Bílo-žlutá kombinace zabarvení vozu také prospěla. I když se měl vůz jmenovat původně jenom Apollon, došlo k přejmenování na Apollon Fly právě z důvodu zmíněného studia.

I když vše vypadalo dobře na papíře, skutečnost byla o mnoho horší. Apollon se snažil dostat na závody v Belgii a Francii, ale bohužel měla stáj problémy s dopravou. Přestože byla přihláška na závod přijata, tým zkrátka nedorazil včas.

Do závodu v Itálii sezony 1977 se stáji podařilo dorazit se vším potřebným. Bohužel boxy byly malé, proto se tým “ubytoval” venku na asfaltu za garážemi. Všechno působilo hodně amatérsky a nejistě, takže asi není divu, že vůz nebyl pořádně připravený a ani testovaný před závodem.

Kessel, který usedl do kokpitu svého vozu s číslem 41, byl příliš pomalý a během posledního kvalifikačního pokusu vyjel mimo trať. Tím se zpečetil osud švýcarské stáje, která už se nikdy v paddocku formule 1 neobjevila.

Jiří Košta

View Comments

Share
Published by
Jiří Košta

Recent Posts

Piana a Schrey slaví double

Gabriele Piana a Michael Schrey odjíždí z německého Oscherslebenu s maximálním ziskem bodu. Závod byl…

10 hodinami ago

Luca Engstler je vítězem závodu DTM!

Druhý závod DTM má nového vítěze! Luca Engstler díky skvělé strategii slaví historicky první triumf.

15 hodinami ago

Piana a Schrey slaví vítězství na Oscherslebenu

Legendární duo v paddocku ADAC GT4 Germany se po roce opět sešlo a slavilo vítězství.…

1 dnem ago

Jack Aitken vítězí na Oscherslebenu

Ferrari Jacka Aitkena slaví vítězství v prvním závodě DTM letošní sezóny! Přestože skvělá strategie dostala…

2 dny ago

Ferrari nezvládlo během závodu na Imole strategii

Ferrari vysvětlilo strategii pneumatik, které stáj stálo velkou šanci na vítězství během World Endurance Championship…

7 dny ago

WEC na Imole: Toyota si připisuje vítězství

Toyota dosáhla svého prvního vítězství v této sezóně WEC nad Porsche v Imole poté, co…

1 týdnem ago