Michelisz byl před patnácti lety studentem univerzity a hráčem hry Grand Prix Legends, která mu změnila život. V dnešní době už se můžeme setkávat s tím, že si týmy hledají jezdce přes virtuální svět. Známá je v tomto ohledu především bývalá GT Academy, kde se ze hry Gran Turismo pro Playstation dostal do světového závodění například Lucas Ordonez.
„Objevil jsem GPL v té stejné době, kdy jsem zjistil, že je zde i jeden hodně úspěšný maďarský závodník, který vyhrál ten největší šampionát právě s GPL. Takže jsem zapomněl na všechno kolem kromě GPL, protože jsem ho chtěl pouze porazit a ukázat, že jsem na stejné úrovni jako on. To pro mě byla motivace, protože zde byla možnost reálného svezení v maďarském šampionátu, což by byl slušný úspěch.
Takže jsem si řekl, pokud budu schopen dosáhnout stejné úrovně jako on, tak bych se mohl stát opravdovým závodním jezdcem,“ vypráví Michelisz.
Onen úspěšný sim racer byl Gabor Weber, který v té době závodil pro tým Zengo Motorsport. Weber viděl, jak se jeho „rivalovi“ daří, proto pozval mladíka k testování skutečného vozu.
„Zásluhu na tom měl Gabor, pan Zengo mě sledoval, protože jsem byl celkem dobrý, takže dostal jsem testovací svezení. To bylo v roce 2005, kdy jsem virtuálně závodil čtyři nebo pět let.“
Testování proběhlo na domácím Hungaroringu, kde si Michelisz vyzkoušel Opel Astra a Renault Clio.
„Dobrá věc na virtuálním závodění je ta, že tam nemáte přetížení. Můžete se naučit řídit vůz očima, pochopíte, kde je ten první moment, kdy začne vůz klouzat. Z touto zkušeností jsem měl možnost testovat na Hungaroringu. Pro mě to ale bylo celkem přirozené pochopit, jak ovládat vůz a jet na limitu pouze díky očím.
Test šel hodně dobře a zásluhou toho bych řekl, že se něco hnulo v mysli pana Zenga. Gaborovi bylo přes třicet a mně teprve ke dvaceti, řekl bych, že mu došlo, jaké má se mnou možnosti. Mohl být mým mentorem, manažerem a mohl se dostat na mezinárodní úroveň.“
Skutečně se tak stalo, Michelisz dostal závodní sedačku u týmu Zengo Motorsport v maďarském Suzuki Swift Cupu, který byl pouhým začátkem jeho zářné budoucnosti.
„Větší část rozpočtu byla uhrazená týmem Zengo Motorsport, já jsem měl donést pouhou část. Byla to skvělá příležitost a já si uvědomil, že téhle šance musím zkrátka využít.
Šampionát to byl skvělý, protože zde bylo hodně aut a hodně dobrých jezdců. Velké pole, které mělo kolem 25 až 27 aut a hodně maďarských závodníků. Bylo to poměrně levné a bylo jisté, že vozy jsou na stejné úrovni, jelikož byly nové.“
Michelisz získal v první sezoně titul šampiona společně se šesti vítězstvími. Následovalo závodění s Renaultem Clio, kde také celkově vyhrál. Aby toho nebylo málo, závodník přešel k závodění se Seatem Leon v sérii eurocup. I zde slavil celkové prvenství a přišel vstup do WTCC.
Po mnoha vítězstvích se stal šampionem i ve WTCR (bývalé WTCC) s týmem Hyundai. Nebýt velkého odhodlání, tak bychom pravděpodobně hvězdu číslo 1 maďarského motorsportu nikdy na okruzích neviděli.
Po jedné sezoně s vozem Lamborghini GT3 ve WEC se sytě růžová posádka Iron Dames…
Mercedes-AMG vstupuje do World Endurance Championship pro sezonu 2025. V kategorii LMGT3 bude mít dva…
Maro Engel vyhrál dramatický závod Světového poháru FIA GT, když odolal pětisekundové penalizaci za způsobení…
Cadillac Racing přizpůsobil svůj tovární program pro svou třetí sezónu ve WEC, jelikož JOTA je…
Dle webu Sportscar 365, Lamborghini zvažuje kompletní ochod z WEC, jak v kategorii Hypercar, tak…
Trojnásobný vítěz závodu 24 hodin Le Mans Andre Lotterer věří, že letošní zisk titulu mistra…