Německý rodák pro formuli 1 navrhoval například okruh v Singapuru, Šanghaji nebo Bahrajnu. Známý je ale také pro své „Tilkedromy“, které fanoušky příliš nelákají. Skvělým příkladem jsou závody v Soči a Abú Dhabi.
Kromě okruhů byl Tilke ale také technický inženýr a závodník. V osmdesátých letech poměrně běžně startoval v Německých závodech s cestovními vozy. V roce 1987 se ovšem dostal na belgický okruh Zolder, kde startoval s Toyotou Corolla. Závodník se účastnil s týmem Sachs Sporting pouhého jednoho závodu, který ani nedokončil.
„Přišel ke mně tým a zeptal se, jestli tam chci jet. Měli jsme jiný koncept vozu. Velmi lehké auto, které mělo málo koní. Nebylo to úspěšné. Po prvním závodě jsme okamžitě viděli, že bez výkonu se neobejdete, i když jste byli velmi lehcí. Takže jsme celý projekt zrušili a já jsem se vrátil k jiné sérii,“ vzpomíná Tilke
Tilke byl ovšem tehdy ještě neznámou osobou, proto ze závodu není žádná jeho fotografie. Výsledky v databázi ovšem zapojení do víkendu potvrzují.
Po jedné sezoně s vozem Lamborghini GT3 ve WEC se sytě růžová posádka Iron Dames…
Mercedes-AMG vstupuje do World Endurance Championship pro sezonu 2025. V kategorii LMGT3 bude mít dva…
Maro Engel vyhrál dramatický závod Světového poháru FIA GT, když odolal pětisekundové penalizaci za způsobení…
Cadillac Racing přizpůsobil svůj tovární program pro svou třetí sezónu ve WEC, jelikož JOTA je…
Dle webu Sportscar 365, Lamborghini zvažuje kompletní ochod z WEC, jak v kategorii Hypercar, tak…
Trojnásobný vítěz závodu 24 hodin Le Mans Andre Lotterer věří, že letošní zisk titulu mistra…