Cestovní vozy

FIA v roce 2013 během kvalifikace WTCC na Salzburgringu penalizovala čtrnáct jezdců

Kuriózní situace se nevyhýbají ani cestovním vozům. Když se šampionát přesunul v roce 2013 na vysokorychlostní okruh Salzburgring, tak bylo o zábavu postaráno.


Salzburgring má podobné vlastnosti jako například okruh Monza v Itálii, což znamená, že slipstream dělá hodně. Jezdci se proto rozhodli do kvalifikace držet za sebou s tím, že získají ve větrném pytli nějaké desetiny k dobru.

Tom Chilton vedl první část kvalifikace, která ale zaznamenala řadu incidentů. Tom Coronel zablokoval svá kola a vyhnul se nárazu do Pepeho Orioly. Oriola pak ale kolidoval se zadní částí Charlese Ng a oba utrpěli drobné poškození karoserie.

Poslední dvanáctka jezdců v poslední části kvalifikace vyjela podobně na trať a na čele byl Chilton. Závodník projel výjezdové kolo pomalu a snažil se hledat jezdce pro slipstream, ale žádný tam nebyl. Nikdo ho totiž nechtěl předjet a za ním se tvořila kolona!

Žádný z vozů kvůli vyčkávání nestihl nájezd do rychlého kola až na Coronela, který ale ztratil kontrolu nad řízením uprostřed pokusu svůj vůz a narazil do zdi.

Po kvalifikaci bylo pozváno všech čtrnáct jezdců ke komisařům. Dva jezdci do kvalifikace kvůli problémům neodjeli, ale předvoláni byli také. Pro nesportovní chování ale začalo penalizování většiny pole. Tarquini dostal dvanáct míst, Oriola osm, Coronel dokonce patnáct. Muller, Chilton, Michelisz a Monteiro také po dvanácti. Huff deset míst, MacDowall a D’Aste osm míst. V uvozovkách nejlépe na tom byli O’Young a Valente, kteří přišli o pět míst. Jediné pozitivní bylo, že tresty platily pouze pro první závod.

Z poleposition tak startoval Michel Nykjær, který byl původně v kvalifikaci pátý.

Nakonec byly diskvalifikovány ještě všechny hondy, jelikož jejich vozy měly nelegální zadní křídla.

Bývalý šampion WTCC a pilot Hondy Tarquini si po penalizaci dělal legraci, že bude pravděpodobně startovat někde u parkoviště za boxy, ale když dobře projede pitlane, tak bude za roštem jen patnáct nebo dvacet vteřin.

Jiří Košta

Recent Posts

Tim Reiter mění pro letošní sezonu angažmá, zůstává ale v ADAC GT4 Germany

Tým ME Motorsport bude v sezóně 2025 opět soutěžit v německém ADAC GT4. Tým pořídil…

2 hodinami ago

Aston Martin vstupuje do DTM

Comtoyou Racing vstupuje do DTM se dvěma belgičany, Gillesem Magnusem a Nicolasem Baertem.

2 dny ago

Bortolotti, Thiim, Lamborghini a Red Bull: ABT Sportsline představuje svůj tým DTM

ABT Sportsline představil své nové partnerství s Lamborghini v Alpách, spolu s jezdci i vozem.…

3 dny ago

Arthur Leclerc pojede GT World Challenge s Ferrari

Arthur Leclerc, mladší bratr pilota F1, byl oznámen pro celou sezonu GT World Challenge s…

4 dny ago

Zbarvení Ferrari 499P pro letošní sezonu WEC

Ferrari minulý týden odhalilo zbarvení svých továrních Hypercars pro letošní sezonu WEC, spolu s plány…

5 dny ago

Logan Sargeant odchází z programu IDEC Sport by Genesis

Bývalý pilot F1, Logan Sargeant, „odchází ze závodění“ dva měsíce poté, co se připojil k…

5 dny ago