Cestovní vozy

FIA v roce 2013 během kvalifikace WTCC na Salzburgringu penalizovala čtrnáct jezdců

Kuriózní situace se nevyhýbají ani cestovním vozům. Když se šampionát přesunul v roce 2013 na vysokorychlostní okruh Salzburgring, tak bylo o zábavu postaráno.


Salzburgring má podobné vlastnosti jako například okruh Monza v Itálii, což znamená, že slipstream dělá hodně. Jezdci se proto rozhodli do kvalifikace držet za sebou s tím, že získají ve větrném pytli nějaké desetiny k dobru.

Tom Chilton vedl první část kvalifikace, která ale zaznamenala řadu incidentů. Tom Coronel zablokoval svá kola a vyhnul se nárazu do Pepeho Orioly. Oriola pak ale kolidoval se zadní částí Charlese Ng a oba utrpěli drobné poškození karoserie.

Poslední dvanáctka jezdců v poslední části kvalifikace vyjela podobně na trať a na čele byl Chilton. Závodník projel výjezdové kolo pomalu a snažil se hledat jezdce pro slipstream, ale žádný tam nebyl. Nikdo ho totiž nechtěl předjet a za ním se tvořila kolona!

Žádný z vozů kvůli vyčkávání nestihl nájezd do rychlého kola až na Coronela, který ale ztratil kontrolu nad řízením uprostřed pokusu svůj vůz a narazil do zdi.

Po kvalifikaci bylo pozváno všech čtrnáct jezdců ke komisařům. Dva jezdci do kvalifikace kvůli problémům neodjeli, ale předvoláni byli také. Pro nesportovní chování ale začalo penalizování většiny pole. Tarquini dostal dvanáct míst, Oriola osm, Coronel dokonce patnáct. Muller, Chilton, Michelisz a Monteiro také po dvanácti. Huff deset míst, MacDowall a D’Aste osm míst. V uvozovkách nejlépe na tom byli O’Young a Valente, kteří přišli o pět míst. Jediné pozitivní bylo, že tresty platily pouze pro první závod.

Z poleposition tak startoval Michel Nykjær, který byl původně v kvalifikaci pátý.

Nakonec byly diskvalifikovány ještě všechny hondy, jelikož jejich vozy měly nelegální zadní křídla.

Bývalý šampion WTCC a pilot Hondy Tarquini si po penalizaci dělal legraci, že bude pravděpodobně startovat někde u parkoviště za boxy, ale když dobře projede pitlane, tak bude za roštem jen patnáct nebo dvacet vteřin.

Jiří Košta

Recent Posts

Müller a Wehrlein s Porsche Penske už ve Spa

Nico Müller a Pascal Wehrlein usednou do vozů Hypercars 963 týmu Porsche Penske už v…

1 hodinou ago

Maro Engel: nejkuženější jezdec DTM

Maro Engel vstupuje do své desáté sezony v DTM s Mercedesem. Před prvním víkendem sdělil…

16 hodinami ago

Jules Gounon o své debutové sezoně v DTM

Jules Gounon promluvil o své debutové sezoně v DTM, svých očekáváních a cílech, a mnoho…

16 hodinami ago

Thomas Jäger před sezonou DTM o změnách v šampionátu

Thomas Jäger, technický ředitel Mercedesu v DTM pro leotšní sezonu, v rozhovoru pro media popsal…

16 hodinami ago

James Barclay odchází z pozice šéfa Jaguar TCS Racing, co to znamená pro tým?

Šéf týmu Jaguar TCS Racing ve formuli E odejde ze své pozice v týmu na…

1 dnem ago

Je tu nová sezona DTM! Na scénu přichází také Glock a Gounon

Šampionát DTM se vrací na závodní okruhy. Devět prémiových výrobců a mezinárodní pole s 24…

3 dny ago