Cestovní vozy

FIA v roce 2013 během kvalifikace WTCC na Salzburgringu penalizovala čtrnáct jezdců

Kuriózní situace se nevyhýbají ani cestovním vozům. Když se šampionát přesunul v roce 2013 na vysokorychlostní okruh Salzburgring, tak bylo o zábavu postaráno.


Salzburgring má podobné vlastnosti jako například okruh Monza v Itálii, což znamená, že slipstream dělá hodně. Jezdci se proto rozhodli do kvalifikace držet za sebou s tím, že získají ve větrném pytli nějaké desetiny k dobru.

Tom Chilton vedl první část kvalifikace, která ale zaznamenala řadu incidentů. Tom Coronel zablokoval svá kola a vyhnul se nárazu do Pepeho Orioly. Oriola pak ale kolidoval se zadní částí Charlese Ng a oba utrpěli drobné poškození karoserie.

Poslední dvanáctka jezdců v poslední části kvalifikace vyjela podobně na trať a na čele byl Chilton. Závodník projel výjezdové kolo pomalu a snažil se hledat jezdce pro slipstream, ale žádný tam nebyl. Nikdo ho totiž nechtěl předjet a za ním se tvořila kolona!

Žádný z vozů kvůli vyčkávání nestihl nájezd do rychlého kola až na Coronela, který ale ztratil kontrolu nad řízením uprostřed pokusu svůj vůz a narazil do zdi.

Po kvalifikaci bylo pozváno všech čtrnáct jezdců ke komisařům. Dva jezdci do kvalifikace kvůli problémům neodjeli, ale předvoláni byli také. Pro nesportovní chování ale začalo penalizování většiny pole. Tarquini dostal dvanáct míst, Oriola osm, Coronel dokonce patnáct. Muller, Chilton, Michelisz a Monteiro také po dvanácti. Huff deset míst, MacDowall a D’Aste osm míst. V uvozovkách nejlépe na tom byli O’Young a Valente, kteří přišli o pět míst. Jediné pozitivní bylo, že tresty platily pouze pro první závod.

Z poleposition tak startoval Michel Nykjær, který byl původně v kvalifikaci pátý.

Nakonec byly diskvalifikovány ještě všechny hondy, jelikož jejich vozy měly nelegální zadní křídla.

Bývalý šampion WTCC a pilot Hondy Tarquini si po penalizaci dělal legraci, že bude pravděpodobně startovat někde u parkoviště za boxy, ale když dobře projede pitlane, tak bude za roštem jen patnáct nebo dvacet vteřin.

Jiří Košta

Recent Posts

Iron Dames oznamují partnerství s Porsche ve WEC

Po jedné sezoně s vozem Lamborghini GT3 ve WEC se sytě růžová posádka Iron Dames…

11 hodinami ago

Mercedes vstupuje do WEC s Iron Lynx

Mercedes-AMG vstupuje do World Endurance Championship pro sezonu 2025. V kategorii LMGT3 bude mít dva…

2 dny ago

Divoké Macau vyhrál Maro Engel

Maro Engel vyhrál dramatický závod Světového poháru FIA GT, když odolal pětisekundové penalizaci za způsobení…

4 dny ago

JOTA Sport by Cadillac odhaluje jezdecké posádky pro příští sezonu WEC

Cadillac Racing přizpůsobil svůj tovární program pro svou třetí sezónu ve WEC, jelikož JOTA je…

1 týdnem ago

Lamborghini zvažuje kompletní odchod z WEC

Dle webu Sportscar 365, Lamborghini zvažuje kompletní ochod z WEC, jak v kategorii Hypercar, tak…

1 týdnem ago

Pro Lotterera má letošní titul ve FIA WEC daleko větší hodnotu – dřív nebyla konkurence

Trojnásobný vítěz závodu 24 hodin Le Mans Andre Lotterer věří, že letošní zisk titulu mistra…

1 týdnem ago