FIA WEC

Genesis GMR-001 má za sebou shakedown, vůz je připraven pro příští sezonu WEC

Genesis má za sebou úspěšný shakedown nového Hypercaru GMR-001. Přesné místo konání tohoto shakedownu není známo, ale lze předpokládat, že proběhl na okruhu Paul Ricard na jihu Francie, kde továrna týmu Genesis Magma Racing sídlí. Za volantem se přostřídali již oznámení tovární piloti, André Lotterer a Pipo Derani.


Závodní tovární program Genesis dokončil svou první testovací jízdu svého vozu GMR-001 LMDh, který se poprvé představí v závodě FIA WEC v roce 2026. O rok později je v plánu vstoupit i do amerického šampionátu IMSA.

Testovací jezdci Genesis Magma Racing, André Lotterer a Pipo Derani, absolvovali první jízdu v reálném voze s podvozkem ORECA. Tento test proběhl poté, co již absolvovali několik simulátorových sezení, aby dokončili kalibraci virtuálního modelu a stanovili základní nastavení.

Přesné místo shakedown testu nebylo korejským výrobcem výslovně uvedeno, ale je známo, že rané vývojové práce budou probíhat na okruhu Circuit Paul Ricard na jihu Francie, kde sídlí tým. „Nacházíme se v období, kdy se zdá, že každý den překonáváme milníky, ale přesně to musíme dělat,“ řekl šéf týmu Genesis Magma Racing Cyril Abiteboul.

„Po osmi měsících plánování a diskusí o těchto momentech je neuvěřitelně vzrušující vidět hotový vůz, který funguje přesně podle našich představ. Zahajujeme také proces stěhování do nových prostor Genesis Magma Racing v Le Castellet.

Zahájení testování je začátkem spojování různých proudů práce, návrhu a vývoje podvozku, návrhu a vývoje motoru, vybavení dílny a budování týmu,“ shnrul Abiteboul.

Společnost Genesis potvrdila, že plánuje postavit tři vývojové vozy před „rozsáhlým testovacím programem na okruzích po celé Evropě“. Shakedown navazuje na první spuštění prvního vozu GMR-001, ke kterému došlo minulý měsíc.

Výrobu prvního podvozku dokončili mechanici ORECA a zaměstnanci francouzského výrobce zůstanou zapojeni v podpůrné roli, zatímco inženýři Genesis budou hrát vedoucí roli v testovacím programu.

„Každý kilometr, který s vozem GMR-001 Hypercar v roce 2025 najedeme, je nesmírně cenný,“ řekl technický ředitel FX Demaison.

„Přípravná práce, kterou André a Pipo odvedli na simulátoru a během shakedownu, znamená, že máme dobrý výchozí bod pro první testy. Díky spolupráci s našimi partnery z ORECA v oblasti podvozků během testování a vývoje můžeme rychle získat data z každého testu, najít řešení a ověřit ho, abychom mohli plně využít každý okamžik.“

Tereza Černá

Recent Posts

Rastovo jubilejní vítězství a šance na čtvrtý titul v DTM

Druhé vítězství sezóny, 30. vítězství v kariéře DTM: René Rast zažil fantastickou neděli během pátého…

1 týdnem ago

René Rast získal další nedělní vítězství v DTM

Trojnásobný šampion DTM René Rast si zajistil další vítězství v rámci německého šampionátu.

1 týdnem ago

Aitken vyhrává na Nurburgringu po startu z pole position

Šampionát DTM se přesouvá do druhé poloviny letošní sezóny, přičemž Jack Aitken dominoval sobotnímu závodu…

2 týdny ago

Nick Cassidy podepisuje se Stellantis, pojede za Peugeot ve WEC

Nick Cassidy, bývalý pilot DTM a současný vícemistr Formule E, spolu s Peugeotem, silně naznačil…

2 týdny ago

Kirchhöfer a Goethe získávají další sprintové vítězství pro McLaren

Není to tak dlouho, co McLaren slavil své vítězství téměř po deseti letech. Nyní se…

2 týdny ago

Engstler a Pepper vítězí v prvním závodě GTWC na Magny-Cours

Šampionát GT World Challenge Europe se vrátil do Francie, tentokrát kvůli sprintové odnoži mistrovství. Z…

3 týdny ago