FIA WEC

WEC v Sao Paulu: Ferrari má nejhorší BoP

Páté kolo World Endurance Championship se pojede už tento víkend na Brazilském okruhu Sao Paulo. Peugeot je na tom co se týče BoP nejlépe. Ferrari, lídři týmového i jezdeckého pořadí, dostali nálož ve všech prvcích tzv. Balance of Performance“.


Letos dominantní Hypercar Ferrari 499P utrpěl dvojitou ránu v rámci vyvážení výkonu (Balance of Performance) pro pátý závod FIA WEC v brazilském Sao Paulu. Dle oficiální tabulky od ACO víme, že italský výrobce míří do Interlagosu s minimální hmotností 1069 kg, což je nárůst o 12 kg od předchozího pravidelného závodu WEC v Spa v květnu. Mximální výkone má pod 250 km/h 480 kW.

To činí model 499P nejtěžším vozem společně s Toyotou GR010 Hybrid, která zůstává na stejné hmotnosti jako ve Spa, a nejméně výkonným pod takzvanou hranicí Power Gain, o 5 kW pomalejším než Toyota, která získala 5 kW navíc.

To navazuje na dominantní start Ferrari do sezóny, kdy zvítězilo ve všech čtyřech dosud odehraných závodech, včetně 24 hodin Le Mans, které využívá samostatný BoP systém. Tato změna může výrazně ovlivnit šance Ferrari na boj o vítězné pozice.

Po změně metodiky BoP, kterou potvrdila FIA po závodě ve Spa, se BoP pro každý vůz v kategorii Hypercar nyní počítá na základě údajů z nejlepších dvou závodů každého výrobce z předchozích tří, s výjimkou Le Mans.

Stejně jako Ferrari, i BMW M Hybrid V8 a Alpine A424 dostaly od závodu ve Spa zvýšení hmotnosti, a to o 9 kg a 8 kg. Zatímco BMW dostalo navíc 2 kW základního výkonu, čímž se jeho výkon zvýšil na 505 kW, Alpine dostal snížení o 8 kW, čímž se jeho výkon snížil na 512 kW, což z něj dělá jediný vůz kromě Ferrari, který od závodu ve Spa ztratil výkon.

Na opačné straně spektra jsou Cadillac V-Series.R a Porsche 963, které ztratily 2 kg, takže nyní váží 1040 kg a 1053 kg. Oba vozy také zaznamenaly nárůst výkonu pod 250 km/h, Porsche o 7 kW na 501 kW a Cadillac nyní na 516 kW, což je oproti Spa obrovský nárůst o 15 kW.

Hmotnost a výkon Peugeotu pod 250 km/h se od Spa nezměnily, což znamená, že 9X8 zůstává na 1030 kg a maximálním výkonu 520 kW, což jsou hodnoty, které nyní odpovídají Aston Martinu Valkyrie po snížení hmotnosti britského vozu o 5 kg. Peugeot však byl zasažen snížením výkonu o 6%, což je největší pokles v poli.

Toyota má největší nárůst výkonu v poli, a to 7,2%, což jí dává 519,9 kW nad prahovou hodnotou, i když na okruhu s několika dlouhými rovinkami, kde toho lze využít.

Tereza Černá

Recent Posts

Genesis GMR-001 má za sebou shakedown, vůz je připraven pro příští sezonu WEC

Genesis má za sebou úspěšný shakedown nového Hypercaru GMR-001. Přesné místo konání tohoto shakedownu není…

1 týdnem ago

Rastovo jubilejní vítězství a šance na čtvrtý titul v DTM

Druhé vítězství sezóny, 30. vítězství v kariéře DTM: René Rast zažil fantastickou neděli během pátého…

1 týdnem ago

René Rast získal další nedělní vítězství v DTM

Trojnásobný šampion DTM René Rast si zajistil další vítězství v rámci německého šampionátu.

1 týdnem ago

Aitken vyhrává na Nurburgringu po startu z pole position

Šampionát DTM se přesouvá do druhé poloviny letošní sezóny, přičemž Jack Aitken dominoval sobotnímu závodu…

2 týdny ago

Nick Cassidy podepisuje se Stellantis, pojede za Peugeot ve WEC

Nick Cassidy, bývalý pilot DTM a současný vícemistr Formule E, spolu s Peugeotem, silně naznačil…

2 týdny ago

Kirchhöfer a Goethe získávají další sprintové vítězství pro McLaren

Není to tak dlouho, co McLaren slavil své vítězství téměř po deseti letech. Nyní se…

2 týdny ago