Top téma

Na papíře nejslibnější víkend pro Peugeot, bez svých nejsilnějších pilotů

Peugeot zažívá svůj nejsilnější víkend od svého debutu ve WEC. S konzistetními top5 výsledky v trénincích a kvalifikaci a solidním BoP vypadá Sao Paulo jako nejslibnější víkend pro vozy Peugeot 9X8. Avšak nejsilnější piloti Peugeotu, Jean-Eric Vergne a Stoffel Vandoorne, jsou v Berlině, kvůli překřížení kalendáře s Formulí E.


Peugeot prohlásil, že potřebuje, aby WEC „našel cestu, která bude spravedlivá pro všechny“, a to s ohledem na BoP, které z jejich 24 hodin Le Mans udělalo velký boj. Peugeot dostal pro Le Mans nejhorší poměr výkonu a hmotnosti; jeho vozy 9X8 se kvalifikovaly na 17. a 18. místě, přičemž vůz #94 se většinou vyhýbal problémům a pod šachovnicovou vlajkou dojel se ztrátou tří kol na 11. místě. Sesterský vůz #93 byl až šestnáctý.

Pro závod v Sao Paulu patří Peugeot na papíře k nejsilnějším a nejslibnějším Hypercarům. Hmotnost a výkon Peugeotu pod 250 km/h se od Spa nezměnily, což znamená, že 9X8 zůstává na 1030 kg a maximálním výkonu 520 kW, což jsou hodnoty, které nyní odpovídají Aston Martinu Valkyrie po snížení hmotnosti britského vozu o 5 kg. Peugeot však byl zasažen snížením výkonu o 6%, což je největší pokles v poli.

Po třech volných trénincích zaměřených na nalezení nejlepšího nastavení pro vozy Peugeot 9X8 na úzkém a hlavně technickém okruhu Interlagos, který byl od závodu v roce 2024 kompletně přebudován, byli Paul Di Resta a Malthe Jakobsen vybráni, aby kvalifikovali.

Ve věku pouhých 21 let se Malthe Jakobsen zúčastnil své první kvalifikační jízdy za volantem vozu Peugeot 9X8 #94. V první části kvalifikace, ve které má 18 hypercarů 12 minut na to, aby zajeli nejrychlejší kolo. Zajel Malthe druhý nejrychlejší čas jízdy 1:23,208, jen 0,4 sekundy za prozatímní pole position.

Paul Di Resta ve voze #93 zajel také působivý čas 1:23,269, třetí nejrychlejší v kvalifikaci. Stejně jako naposledy v květnu loňského roku ve Spa-Francorchamps se oba vozy Peugeotu dostaly do Hyperpole.

Ve druhé části kvalifikace, tedy Hyperpole, zajel Paul Di Resta čas 1:23,101 a překonal tak čas z pole position z roku 2024. O kolo později zajel Malthe Jakobsen čas 1:22,948, čtvrtý nejrychlejší čas, jen 0,378 sekundy od pole position.

Pro tento víkend jsou obě posádky týmu Peugeot pouze dvoučlenné. Jean-Eric Vergne a Stoffel Vandoorne jsou totiž v Berlině kvůli povinnostem ve Formuli E. Mezitím, co Vandoorne a Vergne zažívají ne příliš pozitivní víkend (v prvním závodě skončil Stoffel na 12. místě, Vergne závod nedokončil), Peugeot očekává pravděpodobně nejsilnější víkend ve WEC.

Vergne a Vandoorne jsou bráni za nejsilnejší piloty, které má Peugeot ve WEC k dispozici, a jejich absence v závodě, kde má francouzský výrobce velkou šanci na podium, může být klíčová nevýhoda.

Tereza Černá

Recent Posts

Exkluzivně: Felipe Drugovich a Frederik Vesti o podobnostech mezi Formulí E a Hypercarem Cadillac

Felipe Drugovich a Frederik Vesti byli minulý víkend v Berlíně v rámci Formule E. Drugovich…

7 dny ago

Racing Journal Speed Fest již příští víkend

Racing Journal Speed Fest na Autodromu Most už příští víkend!

1 týdnem ago

Jenson Button odejde z JOTA Sport na konci sezony

Jenson Button, pilot vozu Cadillac V.Series-R pro tým JOTA Sport v FIA WEC, odejde z…

1 týdnem ago

Cadillac bere 1-2 v Sao Paulu

Cadillac Hertz Team JOTA bere 1-2 v šestihodinovém závdodě v Sao Paulu. Po startu z…

2 týdny ago

Alex Lynn: Nové povrchy nám sedí

Alex Lynn věří, že nové povrchy tratí pomáhají Cadillacu více než ostatním, sdělil to novinářům…

2 týdny ago

Alex Lynn bere druhou pole position v řadě, do závodu v Sao Paulu bude startovat z prvního místa

Alex Lynn, pilot vozu Hertz Team JOTA Cadillac #12, získává druhou pole position v řadě.…

2 týdny ago