61 BERRY Martin (aus), HODENIUS Lin (ned), MARTIN Maxime (bel), Iron Lynx, Mercedes-AMG LMGT3, #61, action during the Free Practice and Qualifying session of the 24 Hours of Le Mans 2025, 4th round of the 2025 FIA World Endurance Championship, from June 11 to 12, 2025 on the Circuit des 24 Heures du Mans in Le Mans, France - Photo Fabrizio Boldoni / DPPI
Maxime Martin letos závodí s Mercedes ve WEC, GT World Challenge a dalších vybraných závodech. Informace, že půjde k Mercedesu, přišla celkem nečekaně, jelikož původním plánem byla další sezona s týmem WRT ve voze BMW GT3. Letos v červnu se jedou všechny tři významné evropské 24hodinovky, a to hned po sobě. Druhý červnový víkend startuje tzv. „vytrvalostního triple header” v Le Mans, týden na to se přesouvá na Nürburgring a týden na to do Spa. Je jen pár pilotů, kteří jedou všechny tři závody, a Maxime Martin je jeden z nich.
„Je to šílené, musím říct. Řeknu vám po Spa, jak se cítím,” začal Martin. „Snažím se co nejvíce odpočívat. Ale nikdy jsem to nedělal, takže nevím. Chci říct, že minulý rok jsme měli tři 24hodinovky za pět týdnů. A tak bude to těžké.”
Samotná příprava na náročný měsíc je velmi intenzivní, ale odlišná od zbytku roku moc není: „Chci říct, že se snažíme být na konci co nejlépe připraveni. Závodím každý víkend. Takže na konci, ano, je to o tom jak snažíte se závodit, a taky samozřejmě musíte být fit.”Martin cílí na vítězství ve všech třech závodech, uznává však, že to nebude jednoduchý úkol. V Le Mans a ve Spa už na nejvyšším stupni na podiu stál, na Nürburgringu se lépe než na druhém místě neumístil, a to byl druhý už 4x.
„Hlavním cílem je pokusit se vyhrát všechny, což není reálné. Ale určitě, pokud bych si měl vybrat, určitě bych chtěl vyhrát Nürburgring. Je to jediné, co mi chybí. Byl tam čtyřikrát druhý, takže teď je čas vyhrát.Máme velmi silnou sestavu.Jsme velmi dobře připraveni. To auto je fakt dobré. Takže si myslím, že máme dobrou šanci, ale je spousta dobrých aut, je tu spousta dobrých sestav a na konci je to dlouhý 24hodinový závod.
Potřebujete trochu štěstí. Musíte být na správném místě. Víte, je tolik věcí, které se mohou stát, že jsme připraveni tak dobře, jak jen můžeme, a pak se jen musíme pokusit provést a uvidíme, kde skončíme.”
Co se oblíbenosti týče tak Le Mans spadá pro Martina až na poslední místo. Spa je jeho domácí tratí, zatímco Nürburgring je nejnáročnější. „Líbí se mi všechny, ale určitě Nürburgring a Spa jsou pro mě nejvíc. Jo, co se mi svým způsobem líbí, Spa je pro mě velmi speciální kvůli historii s mým otcem a s mým strýcem. Co se týče rodiny, je to v Belgii.”
Nejtěžší je jednoznačně Nürburgring. Trať je dlouhá přes 25 kilometrů, hodně kopcovitá a téměř neosvětlená. Kromě spousty různých závodních tříd také trpí okolí německého Audenau náhlými změnami počasí a hustou mlhou. „Mentálně je nejtěžší Nürburgring, fyzicky Spa kvůli provozu. Kvůli podmínkám, kvůli trati, kvůli všemu, co se může stát, je těžší Nürburgring. Martin závodí s Mercedesem zatím jen půl roku, ale za to velmi intenzivně. Problémy zvyknout si na nový vůz ale nevnímá, naopak nachází spoustu paralel s BMW GT3, se kterým doposud závodil.
„Mám poměrně hodně zkušeností s mnoha různými auty a různými značkami. Takže je snazší se přizpůsobit. Tento druh aut s motorem vpředu a tak dále je něco, co znám docela dobře.Takže co se týče doby řízení a věcí, určitě to není velká změna. Atmosféra, to jak fungují, všechno je jiné. Musíte se prostě přizpůsobit. Jezdím v mnoha různých týmech. Takže je to vždy o tom, že každý tým musí mít svůj vlastní způsob, jak to udělat, takže se tomu musíte trochu přizpůsobit.Ale určitě začátek roku nebyl úžasný, abych byl upřímný, byl to pro můj tým docela těžké. Odtud ale můžete jít pouze nahoru. Takže to bude dobré.”
Pilot Lamborghini Jordan Pepper bere na Norisringu nejen pole position, ale také vítězství v sobotním…
Norimberské ulice tvoří první červencový víkend kulisy pro DTM: Norisring je na programu tento víkend.…
77. ročník závodu CrowdStrike 24 Hours of Spa opět dostál své pověsti nejtěžšího závodu GT3…
Lamborghini dosáhlo nového milníku ve své závodní historii, poprvé totiž zvítězilo v celkovém hodnocení 24hodiovém…
Nečekaným vítězem letošní belgické čtyřiadvacetihodinovky se stalo Lamborghini #63 týmu GRT - Grasser v posádce…
F1: The Movie, dlouho očekávaný film o formuli 1 s Bradem Pittem v hlavní roli,…